Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد که ایستگاه سنجش گرد و غبار به زودی در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی راه اندازی شود.

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان هزینه مورد نیاز برای راه اندازی و تجهیز این 2 ایستگاه را برآورد و به معاونت عمرانی استانداری اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پیگیری های لازم به منظور تأمین هزینه مورد نیاز برای راه اندازی و تجهیز این 2 ایستگاه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام می شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صندوق توسعه ملی اعتباراتی را به اجرای طرح های نهال کاری، آبخیزداری و آبخوان داری و ایجاد باغ در زمین های شیبدار در تمامی نقاط کشور از جمله این استان به منظور مقابله هر چه بهتر با پدیده گرد و غبار اختصاص داده است.
فیلی عنوان کرد: رایزنی و مکاتبه با مسئولان صندوق توسعه ملی برای دریافت کامل سهمیه کهگیلویه و بویراحمد از این اعتبارات ضروری است.
وی ابراز داشت: اجرای طرح های نهال کاری، آبخیزداری و آبخوان داری و ایجاد باغ در زمین های شیبدار در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تأثیرگذاری چشمگیر برای مقابله با پدیده گرد و غبار مورد حمایت همه جانبه از سوی مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی این استان قرار می گیرند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پدیده گرد و غبار در یک دهه اخیر گریبانگیر برخی مناطق کشور از جمله این استان شده و مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.
فیلی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که حدود 75 درصد منشأ بروز پدیده گرد و غبار در کشور خارجی و 20 تا 25 درصد مابقی نیز داخلی است.
وی افزود: باید تلاش ها و اقدام های بیشتری برای مقابله با پدیده گرد و غبار در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود و حساسیت ویژه ای داشت.
فیلی بیان کرد: هنگام بروز پدیده گرد و غبار در استان های همجوار باید مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد نیز علاوه بر آمادگی همه جانبه برای مقابله با این پدیده در استان تصمیم گیری و برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک تنها 2 شهر این استان شامل یاسوج و دوگنبدان دارای ایستگاه سنجش گرد و غبار هستند.
محسن جعفری نژاد بسطامی اظهار داشت: 25 استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد با مشکل پدیده گرد و غبار مواجه است.
وی افزود: هر چند که کهگیلویه و بویراحمد معضلات کمتری نسبت به دیگر استان های کشور در زمینه پدیده گرد و غبار دارد اما در معرض خطر بوده و متولیان امر نباید غفلت کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آیین نامه اجرایی آمادگی مقابله با پدیده گرد و غبار در سال 1395 در 19 ماده و پنج تبصره از سوی هیأت وزیران تصویب و به تمامی استان های کشور ابلاغ شد.
جعفری نژاد بسطامی عنوان کرد: 15 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد درگیر بحث مقابله با پدیده گرد و غبار هستند.
وی ابراز داشت: این تعداد دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد مکلفند هر 6 ماه یکبار گزارش عملکرد، اقدام ها و برنامه های خود در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارائه دهند.
جعفری نژاد بسطامی گفت: سال های 1394 تا 1396 یک طرح مطالعاتی در کهگیلویه و بویراحمد با موضوع دلایل بروز پدیده گرد و غبار و راهکارهای مقابله با آن در این استان انجام شد.
وی اظهار داشت: بر اساس این طرح مطالعاتی مهمترین دلایل بروز پدیده گرد و غبار در کهگیلویه و بویراحمد شامل فرسایش خاک، تخریب جنگل ها و مراتع به ویژه بر اثر آتش سوزی، کاهش میزان آب های سطحی و زیرزمینی و چرای بی رویه دام است.
جعفری نژاد بسطامی افزود: عمده ترین راهکارهای ارائه شده در این طرح مطالعاتی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در کهگیلویه و بویراحمد شامل نهال کاری، اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، ایجاد باغ در زمین های شیبدار و اجرای کمربند سبز از سوی 17 شهرداری استان است.
آمارها نشان می دهد که بیشترین میزان بروز پدیده گرد و غبار در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه دوگنبدان و یاسوج مربوط به ماه های اردیبهشت و خرداد و اوج آن نیز بین ساعت 9 صبح تا 15 عصر است.
7535/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گرد و غبار ايستگاه سنجش كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی حکمی از سوی رئیس کل دیوان محاسبات کشور، «سید ایوب صدر پور» به عنوان سرپرست جدید دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

پیش از این «اسماعیل کیهان» این مسئولیت را بر عهده داشت، که بازنشسته شدند.

صدر پور پیش از این مسئولیت معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات استان را برعهده داشت.

کد خبر 6087736

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد