Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@22:51:15 GMT

تصاویر/ بزرگترین خودکشی دسته جمعی تاریخ (16+)

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۱۸۸۸

تصاویر/ بزرگترین خودکشی دسته جمعی تاریخ (16+)

به گزارش «انتخاب»؛ جیمز وارن جونز یا جیم جونز نام یک رهبر آیینیست که معتقد بود کمونیسم نظم اجتماعی درستی است با درک اراده خداوند. او همچنین پیشوای روحانی عضو کلیسای مریدان مسیح بود و کشیش کلیسایی در شهر سان فرانسیسکو بود.

وی به خاطر ترتیب دادن، بنیان‌گذاری و رهبری جریانی موسوم به پیپلز تمپل (به معنی پرستشگاه مردم) که گرایش‌های چپ گرایانه رادیکال داشت به شهرت مضاعف رسید، جریان پیپلز تمپل به نظر برخی یک جریان با کیفیات آیین گونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به خاطر خودکشی دسته جمعی 918 نفر در جونز تاون گویانا و نیز مرگ لئو رایان معروف است.

جونز و پیروانش با فشار دولت آمریکا به جنگلی در منطقه گویانا می‌روند و شهری به نام جونز تاون تأسیس می‌کنند. در سال 1978 رسانه‌ها خبر از تردیدهایی از نقض حقوق بشر در شهری موسوم به جونز تاون در گویانا منتشر کردند که متعاقب آن لئو رایان، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا که در زمینه حقوق بشر فعال بود، به منظور تحقیق دراین زمینه راهی این شهر می‌شود.

در بازگشت، تعدادی از اعضای فرقه پیپلز تمپل از این فرقه جدا می‌شوند تا با او به ایالات متحده برگردند. لیو رایان در حین سوار شدن به هواپیما به همراه جداشدگان و همراهان اولیه به ضرب گلوله کشته می‌شود. گزارشها از درگیری بین او و گروه مسلح محافظان سرخ جونز خبر می‌دادند.

جونز متعاقباً اقدام به خودکشی دست جمعی به همراه 918 نفر از پیروان خود در جونز تاون می‌کند. این خودکشی دسته‌جمعی به وسیله ماده سمی سیانور و ترکیباتی از آن انجام شد که برای کودکان از طعم دهنده‌های شیرین کننده و طعم‌های دلخواه برای دیگران استفاده شده بود.

در جریان این خودکشی دسته جمعی و عمومی نزدیک به 300 کودک جان خود را از دست دادند که تقریباً همگی به وسیله نوشابه با طعم فلیورآید که یک نوشابه غیر گازدار است و ترکیب آن با سم سیانور انجام پذیرفت.

از این خودکشی دسته جمعی تنها پنج نفر جان سالم به در برده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم

این نهاد حقوق بشری در این گزارش، اعلام کرد: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گور‌ها دفن کرده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی پیش‌تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گور‌های دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صد‌ها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گور‌ها باشد.

پیش‌تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد پیکر‌های یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش‌های مربوط به کشف یک گور دسته‌جمعی در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

وی خواهان برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد و افزود: برقراری آتش بس، به کسانی که در زمینه کار‌های بشردوستانه فعالیت می‌کنند این امکان را می‌دهد تا دسترسی بیشتری به نوار غزه داشته باشند و از بیمارستان‌ها محافظت کنند.

دوجاریک خواهان تحقیقات موثق، کامل و مستقل درباره گور دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی «ناصر» در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • خداحافظی دسته جمعی از تیم ملی | کار سرمربی ایران سخت شد!
  • صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • علی خطیر: بعد از قهرمانی استقلال در آسیا، امروز بزرگترین روز در تاریخ باشگاه است! / فیلم
  • ۲۰۰ روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه با ۳۴۱۸۳ شهید
  • ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی شد
  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • واکنش آمریکا به کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه