Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمد انشایی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ، از برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع دستی در دانشکده هنر دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۶ آبان ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در حقیقت بخش فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف از ما برای برپایی جشنواره اقوام ایرانی کمک خواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره که نمونه‌ای از تولیدات استان‌های مختلف به همراه سوغاتشان را در معرض دید عموم قرار می‌دهد، تا سی ام آبان ماه ادامه خواهد داشت. یکی دو نمونه چادر عشایری نیز در این جشنواره مستقر شده‌اند؛ البته تعداد محدود این چادر‌ها به دلیل نبود فضای کافی بود.

وی افزود: جشنواره اقوام ایرانی با هدف فرهنگسازی و آشنا شدن دانشجویان و اساتید با فرهنگ اقوام مختلف ایران برگزار شده است و ما با رویکرد اقتصادی به آن نگاه نکردیم. غرفه‌ها کاملاً تعاملی و با قیمت‌های مناسب واگذار شده‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهار کرد: گذشته از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی، ما درصدد استقرار تعدادی از صنعتگران در فضای کارگاهی هستیم که در منطقه ۱۷ شهرداری تهران قرار دارد. این فضا به صورت مغازه است، اما ما آن را تبدیل به کارگاه می‌کنیم زیرا می‌خواهیم کاربری مغازه نداشته باشد. بعد از فراخوانی که داده می‌شود، حدود ۱۴ صنعتگر به صورت رایگان در این فضا اسکان داده می‌شوند.

انشایی تصریح کرد: یک نمایشگاه صنایع دستی برای استان تهران نیز در آذر ماه برگزار خواهد شد. هم‌اکنون مشغول جانمایی مکان مناسب برای این نمایشگاه هستیم تا نمایشگاه سراسری مان را هم در محل مناسبی برگزار کنیم. البته اگر مکان مناسبی پیدا نشد، پس از نامه‌نگاری برگزاری نمایشگاه را به دی ماه موکول می‌کنیم. به هر حال این نمایشگاه سراسری به میزبانی استان تهران و با مشارکت ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی «روایت باران» این روز‌ها در فرهنگسرای نیاوران درحال برگزاری است و در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

یکی از این نشست‌های تخصصی روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد. این نشست تحت عنوان «سیر تحول هنر‌های قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی» با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان و نگارخانه ترانه باران با حضور دکتر سجاد محمد یارزاده (رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان)، مهران هوشیار (دانشیار و مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه سوره)، مهدی خانکه (استادیار و ریاست مدرسه عالی مهارتی دانشگاه هنر‌های اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان)، مهدی محمدی (استادیار و مدیر گروه هنر‌های سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره) برگزار و دانشجویان و اساتید پیرامون این موضوع به بحث و گفت‌وگو خواهند نشست.

در پایان این نشست تخصصی به شرکت کنندگان در جلسه گواهی حضور از طرف دانشگاه اهدا خواهد شد.

نمایشگاه روایت باران توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنر‌های ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده و بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندان و اساتید برجسته خوشنویسی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنر‌های ایرانی واسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

لازم به ذکر است نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روز‌های تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!
  • بنیاد ایرانشناسی میزبان جشنواره فیلم اقوام شد
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود