Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:28:44 GMT

پیوست مالی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ارائه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۲۰۳۴

پیوست مالی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ارائه شد

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آموزش و پرورش پیوست مالی سند تحول بنیادین را به صورت پیش‌نویس به این کمیسیون ارائه کرد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، سیدحمایت میرزاده در تشریح جلسه امروز- یکشنبه- کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیرکل دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی، مدیرکل دانشگاه‌های غیردولتی و معاون پارلمانی وزارت علوم در این جلسه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش پیشنهاداتی را در قالب پیوست مالی در زیرمجموعه سند تحول بنیادین به صورت پیش‌نویس به کمیسیون ارائه داد، اضافه کرد: طبق برآورد انجام شده؛ مجموعه مبالغ مالی در نظر گرفته شده برای تحقق مفاد مطروحه در سند تحول برای اجرای آن تا سال 1400 حدود 10هزار میلیارد تومان می‌شود.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش در پی درخواست نمایندگان توضیحاتی درباره طرح موضوعاتی در رسانه‌ها بدون پشتوانه علمی و قانونی از سوی برخی مدیران این وزارتخانه و بدون اطلاع اعضای کمیسیون آموزش مجلس ارائه داد، از جمله این موضوعات عبارتند از معلمان تمام وقت، تعطیلی زمستانی، تعطیلی مدارس در روزهای پخش مسابقات فوتبال، جذب نیرو از سایر دستگاه‌ها، مشق شب دانش‌آموزان و...
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مانند مردم از زبان رسانه‌ها متوجه طرح این موضوعات در آموزش و پرورش شده‌اند، افزود: این موضوع مورد انتقاد اعضای کمیسیون در جلسه امروز با بطحایی بود این در حالی است که بسیاری از این موضوعات هنوز روند و فرآیند قانونی خود را طی نکرده‌اند.

**اجرای دقیق سند تحول بنیادین نیازمند واکاوی در حوزه‌های مختلف ازجمله مالی است
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کلیات اهداف مدنظر را مطرح کرده اما اجرای دقیق آن نیازمند واکاوی در حوزه‌های مختلف ازجمله مالی است، اضافه کرد: معیشت، رفاه، درمان و رضایت شغلی نیازمند این انجام این واکاوی بود.

**6 زیرنظام برای سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده است
وی توضیح داد: 6 زیرنظام برای سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده است که برای اجرای این زیرنظام‌ها نیاز به منابع مالی است و آموزش و پرورش کم و کیف منابع مالی هر کدام را با جزئیات تدوین و طراحی کرده است.
نماینده مردم گرمی در مجلس همچنین به دیگر دستور کار این جلسه کمیسیون اشاره کرد و افزود: دبیرکل دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی و مدیرکل دانشگاه‌های غیردولتی وزرات علوم و معاون پارلمانی وزارت علوم در این جلسه گزارشی از عملکرد و دغدغه‌ها و مشکلات خود مطرح کردند.

**ضرورت معاونت مستقل برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی
به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشتن معاونت مستقلی برای این دانشگاه‌ها در وزارت علوم، مخالفت با بکارگیری کلمه غیرانتفاعی در این دانشگاه‌ها، رقابتی کردن این دانشگاه‌ها با همتایان دولتی‌شان و ... ازجمله دغدغه های مطروحه ازسوی این مسئولان بود.
سیام*3061*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس ميرزاده بطحايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است.

وی افزود: مدارس جایگاه تحقق عدالت آموزشی است و سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص باید بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکانات مدارس باید بین همه دانش آموزان مناطق مختلف کشور تقسیم شود اظهار داشت: رئیس جمهور محترم بر ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی تاکید دارد و باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی ابراز داشت: تامین نیروی مورد نیاز مدارس دولتی، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت و ارتقای مدارس دولتی، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت مدارس دولتی و تدریس معلمان خاص در این مدارس از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی ما در آموزش و پرورش، تقویت جایگاه مدرسه است برای تقویت و ارتقا جایگاه آن باید برخی از محدودیت‌ها را بر داشته واختیاراتی را به این مدارس تفویض کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است