Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: این صندوق با هدف ایجاد اشتغال و افزایش سهم صادرات کشور 6 هزار میلیارد ریال را در بانک های عامل سپرده گذاری کرده است.

مرتضی شهیدزاده شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه خط انتقال آب از سد طالقان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این رقم 2 هزار میلیارد ریال در بانک صنعت و معدن برای صادرات تولیدات صنعتی و چهار هزار میلیارد ریال در بانک کشاورزی برای صادرات تولیدات بخش کشاورزی سپرده گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برای خرید اجناس داخلی توسط کشورهای خارجی نیز اعتباری بدون سقف در نظر گرفته شده است که به تولید کننده داخلی پرداخت می شود تا بتواند تولیدات خود را با سهولت بیشتری به فروش برساند.
این مسئول اضافه کرد: صندوق توسعه ملی تحت سیاست های مقام معظم رهبری، مصوبات مجلس شورای اسلامی و چهارچوب های تعیین شده باید از پروژه های بزرگ بخش خصوصی که جنبه اقتصادی داشته و می تواند منافع نسل آینده را تامین کند حمایت نماید.
وی در ادامه با اشاره به توانمندی های اقتصادی استان قزوین، گفت: قزوین به لحاظ نزدیکی به پایتخت و فاصله اندک با فرودگاه پیام امکان تولید خدمات و کالاهای صادراتی و صادرات با قیمت ارزان را دارد و باید کمک کنیم تا زیرساخت های صادراتی این استان توسعه یابد.
شهیدزاده تصریح کرد: به عنوان مثال قزوین به پایانه های صادراتی برای تولید کالاهای استاندارد در بسته بندی های مختلف و نگهداری چند روزه آنها نیازمند است و صندوق توسعه ملی آمادگی حمایت از طرح های استان را در این زمینه دارد.
6101*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صندوق توسعه ملی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین

سیدحامد موسوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، نهاد خانواده را از بنیاد‌های اصلی جامعه و تاثیرگذارترین ارکان فرزندآوری و جوانی جمعیت دانست و گفت: در این راستا معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین به عنوان دستگاه متولی مدیریت سرمایه انسانی با موافقت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در اجرای لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موفق عمل کرده است.

وی افزود: این سازمان با اخذ مصوبه‌های لازم به منظور ارائه خدمات حمایتی به کارکنان شاغل خود، این طرح را به مرحله اجرا درآورد و بر همین اساس از زمان تصویب لایحه یاد شده، برای تولد فرزند اول ۴۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۶۰ میلیون، فرزند سوم ۸۰ میلیون و فرزند چهارم به بالاتر نیز ۱۲۰ میلیون ریال به عنوان هدیه تولد در نظر گرفت.

موسوی، ۱۵ میلیون ریال کمک هزینه سفر برای کارکنان مشمول این قانون را از دیگر بند‌های تشویقی لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برشمرد و تاکید کرد: اعطای تسهیلات بلند مدت ۳۶ ماهه به‌ازای تولد هر فرزند با کارمزد ۲ درصد برای تولد فرزند اول به میزان ۵۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۷۰۰ میلیون، فرزند سوم یک میلیارد و فرزند چهارم به بالا ۲ میلیارد ریال نیز از تسهیلات تشویقی اعطا شده به کارکنان شهرداری قزوین است.

این مسئول با بیان اینکه حمایت‌های یاد شده در ۲ محور فرزندآوری و ازدواج طبقه‌بندی می‌شود، یادآور شد: مواردی همچون معافیت از پرداخت حق بیمه تکمیلی فرزند به مدت یک سال از زمان تولد، تخصیص مرخصی زایمان ۹ ماهه به بانوان شاغل با حقوق و فوق‌العاده‌های کاری مرتبط، اعطای دورکاری به مادران باردار حداقل به‌مدت چهار ماه، پرداخت کمک هزینه مهدکودک و کاهش ساعت کاری مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال، اهدای هدیه ازدواج (ربع‌سکه بهارآزادی) به کارکنانی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده‌‎اند و پرداخت تسهیلات بلند مدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به عنوان هدیه ازدواج از جمله اقدامات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین در سال گذشته بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین گفت: شهرداری‌ها افزون بر ارائه بسته‌های حمایتی به کارکنان خود در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اقداماتی نظیر احداث و تجهیز اتاق مادر و کودک در اماکن عمومی شهر و اجرای مستمر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و تبلیغات محیطی با موضوع ازدواج، فرزندآوری و رشد جمعیت با همکاری معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و ادارات تابعه در برنامه‌های پیش بینی‌شده خود دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد