Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اورزولا فون دِر لایِن Ursula von der Leyen، وزیر دفاع آلمان گفت: اتحادیه اروپا برای گسترش فرصت‌های این اتحادیه برای حفاظت از منافع مشترک اتحادیه اروپا در زمان بروز بحران، به ارتش نیاز دارد.

او افزود: ارتش اروپا که از جمعیت اروپا حفاظت می‌کند نه تنها به پرسنل نظامی مجهز نیازمند است - که رزمایش‌های مشترک انجام دهند - بلکه نیازمند عزم سیاسی برای دفاع از منافع اروپا در صورت بروز بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آلمان به روزنامه هامبورگر آبندبلات Hamburger Abendblatt گفت: سیستم تصمیم‌گیری در ارتش آتی و احتمالی اتحادیه اروپا باید این تضمین را بدهد که این اتحادیه می‌تواند در صورت بروز بحران تصمیم عملیاتی سریع اتخاذ کند.

فون در لاین افزود ناتو نیز همیشه نقش مهمی در تضمین امنیت اروپا ایفا خواهد کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در ششم نوامبر گفته بود اتحادیه اروپا باید ارتشی واقعی و مستقل از آمریکا داشته باشد که بتواند از خودش دفاع کند.

او همچنین خاطرنشان کرده بود اتحادیه اروپا باید از خود در مقابل چین، روسیه و حتی آمریکا محافظت کند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز از ایده‌ تشکیل ارتش اروپایی حمایت کرد. این حمایت‌ها در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ایده تشکیل ارتش اتحادیه اروپا انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلمان اتحادیه اروپا قدرت نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!

تعلیق‌های سنگین رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی علیه داوران باسابقه، برخی کشورهای مدعی را به سمت تشکیل کمپین و احتمال کودتا علیه آنتونیو پیش برده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر چند داور سرشناس کشتی جهان از جمله ابراهیم چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز، کیسی گوسل و محمد مصلایی‌پور با استناد به قضاوت‌شان در مسابقات گزینشی المپیک، از سوی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی تعلیق شدند.

واکنش مصلایی‌پور به تعلیقش: آن فن پیچیدگی نداشت،اشتباه نکردم

رومن پاولوف، علی سایوان، الکسی بازولین هم دیگر داورانی بودند که به دلیل اشتباه در داوری مبارزه فرانک چامیزوی ایتالیایی و توران بایراموف آذربایجانی تعلیق شده و همه آنها به دلیل آنکه در لیست دعوتی‌ها به مسابقات گزینشی جهانی در استانبول نیستند، عملاً شانس قضاوت در المپیک را از دست خواهند داد.

جالب اینکه چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز و کیسی گوسل از جمله اعضای اصلی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هستند و محمد مصلایی‌پور نیز دیگر عضو این کمیسیون، در جمع مدرسان حضور دارد.

محروم کردن این تعداد داور برجسته در آستانه آخرین گزینشی المپیک، جای تعجب و تأمل دارد و خبرها حاکی از تشکیل کمپین ضد آنتونیو، رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی از سوی کشورهایی چون روسیه، آمریکا، ترکیه و چند کشور دیگر است. گفته شده این نفرات قرار است در استانبول حضور پیدا کرده و مراتب اعتراض خود را به اتحادیه جهانی اعلام کنند.

مسابقات گزینشی استانبول 20 تا 23 اردیبهشت در ترکیه برگزار می‌شود که آخرین مسابقه گزینشی المپیک خواهد بود که در آن سه کشتی‌گیر صاحب سهمیه خواهند شد و در خصوص داوران نیز تصمیمات نهایی صورت می‌گیرد.

باید دید اتحاد کشورهای صاحب کشتی علیه آنتونیو و پیگیری حذف داوران که به باور آنها نوعی قلع و قمع داوران سرشناس اتحادیه جهانی از سوی آنتونیو با اهدافی خاص است، به چه نتیجه‌ای منجر خواهد شد و آیا بازگشت چی‌چی‌ اوغلو، بوعزیز، مصلایی‌پور و ... به لیست داوران قضاوت کننده در المپیک را در پی خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم