Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان، معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد : دمشق از اقدام کشورهای عربی برای بازگشایی سفارت‌هایشان در این کشور استقبال می‌کند.
«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه درباره اخبار منتشر شده در خصوص تصمیم امارات برای بازگشایی سفارتش در سوریه گفت:«ما از هر گامی که کشورهای عربی برای بازگشایی سفارتخانه هایشان در سوریه بردارند،استقبال می‌کنیم بنابراین تصمیم بازگشایی سفارت به خود امارات بستگی دارد و امارات کشوری دارای حاکمیت است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقداد در مصاحبه ای با روزنامه الوطن سوریه درباره بازگشت آوارگان سوری به خاک این کشور گفت:«آوارگان به طور منظم در حال بازگشت هستند وتاکنون هزاران نفر از آنها بازگشته‌اند . دولت سوریه هم تمایل به بازگشت منظم آوارگان دارد به طوری که آنها به روستاها و شهرهایشان بازگردند و به زندگی طبیعی خود بپردازند».
وی در ادامه این مطلب افزود: کشورهای غربی معیارهای دوگانه‌ای دارند .آنها خواهان بازگشت آوارگان به کشورشان هستند اما در عین حال آنان را تشویق به این کار نمی‌کنند. دستگاه‌های رسانه‌ای غرب و مسئولان آنان تبلیغاتی به راه می‌اندازند تا آوارگان نتوانند به کشورشان بازگردند تا اینکه بتوانند از موضوع آوارگان در فرایند سیاسی بهره‌برداری کنند.
کشورهای غربی با دورویی تمام برخورد می‌کنند تا توجه افکار عمومی را از شکست هایشان در جنگ ضد سوریه و حمایت تسلیحاتی‌ خود از تروریست‌ها منحرف کنند.
وی با دوگانه خواندن معیارهای غربی‌ها تصریح کرد: نقشی که کشورهای غربی ایفا می‌کنند، نقش منافقانه است که با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست خود در جنگ ضد سوریه و منحرف کردن افکار عمومی از سلاح‌ها و حمایت‌های خود از تروریست‌ها و آدم کشان در سوریه صورت می گیرد.
وی همچنین در پاسخ به اخباری درباره تلاش سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی برای انداختن مسئولیت حملات شیمیایی به گردن سوریه گفت:« تعداد کشورهای عضو این سازمان 193 کشور هستند و تنها 82 کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند.این قطعنامه قانونی نیست.این مسئله نشان می‌دهد این سازمان از هم پاشیده و کشورهای غربی می خواهند منافع خود را به ضرر وحدت فعالیت های بین المللی پیش ببرند زیرا آنها به دنبال منافع خودشان هستند.
مقداد تاکید کرد: سازمان منع گسترش تسلیحات هسته ای باید به نقش آفرینی اساسی خود و تلاش برای مبارزه با تسلیحات کشتار جمعی بازگردد با این آگاهی که این سلاح اخیرا در سوریه استفاده نشده است مگر از جانب تروریست ها و آدم کشان و به رغم تبلیغاتی که کشورهای غربی برای متهم کردن سوریه یا روسیه برای استفاده از این تسلیحات انجام می دهند این اقدام آنها فقط برای سیاسی کاری مواضع و تصمیمات این سازمان است.
معاون وزیر خارجه سوریه گفت:ما با این قطعنامه مخالفیم وجامعه جهانی نیز هرگز با اقدامات ویرانگر این سازمان موافق نیست.عنوان واقعی سلاح کشتار جمعی به ویژه در منطقه ما اسرائیل است که در تجاوز اخیر خود به غزه از بمب فسفری استفاده کرد.همانطور که آمریکا از این بمب‌ها در روستای هجین در شرق سوریه استفاده کرد و صدها زن و کودک بیگناه سوری را به قتل رساند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فيصل مقداد دمشق سوریه عربی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 شماری از عناصر اطلاعاتی اسرائیل در یک نشست به بررسی تاثیر همپیمانی اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداختند. یکی از این عناصر اطلاعاتی در این نشست تاکید کرد اعراب به لحاظ ضعف ذاتی که دارند، توان جنگیدن با ایران را ندارند و برای جنگ نمی‌توان روی آنها حساب باز کرد. حرف‌های جالب این عناصر اطلاعاتی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • سفیر جدید ایران به باکو اعزام خواهد شد/ سفارت آذربایجان در ایران بازگشایی می‌شود
  • سفیر جدید ایران در آذربایجان به باکو اعزام خواهد شد/ سفارت آذربایجان در ایران بازگشایی می‌شود
  • دمشق حملات رژیم صهیونیستی به حلب را محکوم کرد
  • تمامی کشورهای عربی آماده به رسمیت شناختن اسرائیل هستند !
  • ادعای بایدن درباره تصمیم کشورهای عربی در مورد اسرائیل
  • حمله جدید اسرائیل به سوریه / رویترز : 33 کشته
  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی