Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس بامداد فردا (دوشنبه) در رأس یک هیأت سیاسی وارد تهران می‌شود. «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس بامداد فردا (دوشنبه) در رأس یک هیأت سیاسی وارد تهران می‌شود.

جرمی هانت علاوه بر ظریف با برخی از مقامات کشورمان از جمله علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز ملاقات خواهد کرد. به نظر می‌رسد مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و برجام از جمله موضوعاتی است که در سفر هانت به تهران مورد بحث و تبادل نظر با مقامات ایرانی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه انگلیس در هفته‌ای که گذشت سفری به عربستان و امارات عربی متحده داشت.

این اولین سفر جرمی هانت به تهران پس از تصدی در این سمت است. هانت تیر ماه سال جاری (1397) پس از استعفای «بوریس جانسون» از سوی ترزا می به این سمت منصوب شد. جرمی هانت پیش از این وزیر بهداشت انگلیس بود.

وزرای خارجه ایران و انگلیس 14 آبان ماه تلفنی گفت‌وگو کردند و جرمی هانت در این گفتگو ضمن تاکید بر پایبندی انگلیس و سایر اعضای برجام به این توافق لزوم اتخاذ و اجرای فوری سازوکارهای ویژه اروپا را برای تدوام همکاری‌های اقتصادی با ایران مورد تاکید قرار داد.

سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران پس از اعمال دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام می‌شود.

محمدجواد ظریف و «جرمی هانت» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس سوم مهر ماه در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

دو وزیر خارجه در این دیدار در خصوص برجام، روابط دوجانبه، امور کنسولی و دیگر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

پس از این دیدار وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای عنوان کرد که هانت در این دیدار گفته که «لندن به توافق هسته‌ای که برای امنیت جهانی بسیار حیاتی است ادامه خواهد داد و انگلیس به تلاش‌ها برای حفظ برجام ادامه می‌دهد و ایران نیز باید همین کار را بکند.»

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس پیش از این به تهران سفر کرده بود. جانسون 18 آبان 1396 در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به منظور انجام سفری دو روزه و دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان وارد تهران شد.

جانسون در آن سفر ضمن رایزنی با ظریف، با حسن روحانی رئیس جمهور، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیش از او «فیلیپ هاموند» در شهریور 1394 به منظور بازگشایی سفارت انگلستان در تهران به ایران سفر کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز بهمن 1394 در سفری به لندن به منظور شرکت در اجلاس بین‌المللی کمک به مردم سوریه، با مقامات این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

چهارمین دور گفت‌وگوهای سیاسی دوجانبه ایران و انگلیس نیز دهم شهریور 1397 (اول سپتامبر 2018) به ریاست «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و «آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در تهران برگزار شد.

عراقچی و برت معاونان وزرای خارجه ایران و انگلستان 21 فوریه 2018 (دوم اسفند 1396) در لندن درباره ابعاد وسیعی از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداختند./ فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی سعی کرد تا مفاد پیش نویس توافق آتش بس ارائه شده به حماس را «سخاوتمندانه» جلوه داده و توپ را در زمین این گروه بیاندازد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کامرون امروز دوشنبه درحالیکه رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از دستیابی به توافق آتش بس در غزه بوده است، گفت که امیدوار است حماس پیشنهاد پیش روی خود را بپذیرد.

غرب با تلاش برای انداختن توپ در زمین حماس با همدستی اسرائیل پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد که به نظر برای این گروه قابل قبول نیست. کامرون همچنین گفت: این جنگ تا زمانیکه همه اسرا آزاد نشوند، پایان نخواهد یافت.

آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی!

وی در جریان نشست ویژه مجمع اقتصاد جهانی در ریاض مدعی شد که رهبری حماس و افراد مسئول عملیات 7 اکتبر باید برای داشتن افق سیاسی یک راه حل دو دولتی، غزه را ترک کنند.

وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد که این پیشنهاد شامل یک آتش بس پایدار 40 روزه و آزادی احتمالا هزاران اسیر فلسطینی در قبال آزادی اسرای اسرائیلی می‌شود.

کامرون با ادعای اینکه پیشنهاد «خیلی سخاوتمندانه» است، افزود: تمام فشار در جهان و همه چشم‌ها در جهان باید روی آنها (حماس) باشد و بگوید که توافق را قبول کن.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی