Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،عبدالله ملکی صبح امروز یکشنبه در شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به ابلاغ سند ملی و راهبردی راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت:  این سند به تایید سران سه قوه و مقام معظم رهبری رسید و در روزنامه رسمی نیز چاپ شد ،با این سند وظایف تمامی مسئولان و دستگاه های اجرایی مشخص شد که نیاز به اجرایی شدن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز اعزام راهیان نور دانش آموزی از استان مازندران ،آموزش و پرورش و سپاه را دو بازوی توانمند در این حرکت دانست وافزود: باید تلاش کنیم تا مشکلی برای دانش آموزان در این اعزام اتفاق نیفتد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: ستاد مرکزی راهیان نور استان با همکاری سازمان اردویی سپاه کربلا اقدام به برگزاری راهیان نور داخل استان کرده که این ستاد در مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس مستقراست و قرار شد تا دانش آموزان از این مرکز فرهنگی نیز بازدید کنند.

وی ادامه داد: در این بازدید مقرر شد تا دانش آموزان از نمایشگاه پارک موزه دفاع مقدس بازدید کنند؛ تاکنون 260 میلیون تومان برای نمایشگاه هزینه کرده ایم ،برای تکمیل این پروژه  به 100 میلیون تومان بودجه نیاز داریم که همکاری دستگاه های دیگر را می طلبد.

ملکی به ساخت فیلم "خان طومان " در مازندران اشاره کرد و گفت: محتوای این فیلم ایثار و شهادت است ،شهدای خان طومان شهدایی هستند که الگویی تمام عیار از زندگی جوان مومن انقلاب را در دهه سوم انقلاب به نسل امروز معرفی کردند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بودجه دفاع مقدس کربلا موزه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم

تین نیوز

فردا (پنجشنبه) آیت الله رئیسی رییس جمهور و هیات همراه در ادامه دور دوم سفرهای استانی به استان سمنان سفر می کنند. بازدید از پروژه آزادراه حرم تا حرم (حدفاصل گرمسار- لاسجرد) از جمله برنامه های پیش بینی شده در این سفر است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پروژه آزادراه حرم تا حرم با مشارکت دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ع) اجرایی می شود که یکی از کریدورهای شمالیِ شرق به غرب کشور محسوب می شود. همه ساله بیشترین تعداد زائران کشور از این مسیر تردد می کنند و از جمله اهداف اصلی اجرای آن، تامین ایمنی کافی برای مسافران و زائران و کاهش مصرف سوخت آنان است.

در این رابطه، اسماعیل احمدی مجری پروژه افزود: پروژه آزادراه حرم تا حرم از قم تا مشهد به طول ۹۰۰ کیلومتر تعریف شده است. قطعه قم- گرمسار به عنوان بخش نخست این پروژه به طول ۱۵۰ کیلومتر در سال ۹۴ افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: اکنون قطعه گرمسار- سمنان این پروژه به طول ۱۱۴ کیلومتر در حال اجراست که قرارداد آن در سال ۹۶ منعقد شده بود که خود در سه زیرقطعه تعریف شده است. این قطعه برای تکمیل و بهره برداری نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

احمدی ادامه داد: این قطعه به دلیل مشکلات تامین اعتبار، تاکنون فقط به میزان ۱۶ کیلومتر پیشرفت داشته است و مقرر شده قسمتی از قطعه ۲ آن به طول ۳۶ کیلومتر تا پایان سال جاری افتتاح شود.

وی اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از ۳۶ کیلومتر یاد شده نیازمند یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که نیمی از آن سهم دولت و نیمی دیگر سهم قراردگاه خاتم الانبیا است.

مجری پروژه آزادراه حرم تا حرم خاطرنشان کرد: بخش دیگر این پروژه از مشهد به سه راهی تربت حیدریه به طول ۳۳ کیلومتر در حال اجراست. قرارداد این قطعه در سال ۹۷ منعقد شده و تاکنون ۱۴ درصد پیشرفت داشته و هزینه اجرای آن ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: همچنین مطالعات قطعه سه راهی تربت حیدریه به نیشابور انجام شده است. اما هنوز مجوز «ماده ۲۳» قطعه نیشابور تا سمنان دریافت نشده است.

مجوز ماده ۲۳ لازمه شروع پروژه هایی است که اجرای آنها با اعتبارات دولتی آغاز می شود که پیش نیاز آنها مطالعات فنی و اقتصادی، زیست محیطی و غیره است.

احمدی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی این پروژه، تصریح کرد: اجرای کامل ۹۰۰ کیلومتر این پروژه به قیمت امروز نیازمند ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است، در حالی که قیمت به روز شده عملیات اجرایی تا امروز فقط ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

سفر «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان در قالب دومین سفر دولت سیزدهم است.

همزمان با سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان سمنان، باند دوم محور سرخه- سمنان به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز