Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@16:27:00 GMT

جزئیات حمله با چاقو به یکی از پزشکان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۲۷۰۱

ساعت 24- مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چهارشنبه هفته گذشته حادثه حمله با چاقو به دکترامیرآبادی، پزشک کشیک درمانگاهی در بلوار هدایت مشهد توسط همراه یکی از بیماران رخ داد و خوشبختانه وضعیت عمومی این پزشک، مناسب است.

 دکتر علی اصغر انجیدنی با اعلام این خبر اظهار کرد: این پزشک زمانی که مشغول ویزیت بیماری با علائم سوزش سر دل بود، پرستار به وی اطلاع می‌دهد که یک کودک بیمار دارای جراحت به درمانگاه مراجعه کرده و پس از ویزیت این کودک که حدود ۶ سال سن داشته، با توجه به حال عمومی خوب و عدم خونریزی از محل زخم در ناحیه پیشانی سر، به پدر بیمار گفته می‌شود که مساله بیمار اورژانسی نیست و بعد از فراغت از ویزیت بیمار قلبی که مشکوک به سکته قلبی بود؛ محل زخم، بخیه می‌شود و پرستار نیز ست بخیه را آماده کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از کمتر از پنج دقیقه، پدر بیمار درب اتاق پزشک را گشوده و ادعا می‌کند که بیمار اورژانسی است و سپس شروع به فحاشی و ناسزا می‌کند. این فحاشی با الفاظ رکیک چند بار توسط پدر تکرار می‌شود به گونه‌ای که از شدت فشار عصبی امکان ادامه ویزیت بیماران برای پزشک وجود نداشته و دکتر امیرآبادی برای تمدد اعصاب از درمانگاه خارج شده و بعد از دقایقی قصد بازگشت به درمانگاه را داشته که جوانی ۲۳ ساله که همراه همان بیمار بوده، وی را تهدید کرده و با چاقو ضربه‌ای به سر این پزشک وارد می‌کند.

بنا بر اعلام وبدا، مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مساله خشونت علیه پزشکان و کادر درمان به یک معضل بزرگ در جامعه پزشکی تبدیل شده و انتظار است که با وضع قوانین جدید و یا اصلاح قوانین موجود، به این معضل رسیدگی شود تا این حوادث کمتر در جامعه رخ دهد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حمله با چاقو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود

به گزارش خبرآنلاین، دکتر مرتضی صانعی طاهری در آستانه برپایی سی و نهمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران که ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود، سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: با این که هوش مصنوعی توانسته در قسمت‌های مختلف حوزه سلامت وارد شود، اما به دلایل زیاد از جمله پیچیدگی های حوزه پزشکی باعث حذف پزشک نشده است و از اینکه هوش مصنوعی بتواند، تمام فعالیت های یک پزشک را انجام دهد، فاصله بسیار زیادی داریم.

به گزارش راوبط عمومی انجمنه رادیولوژ، وی با تاکید بر اینکه درآینده پزشکانی موفق تر خواهند بود که بتوانند با هوش مصنوعی کارکنند و از این مهارت بهره ببرند، تصریح کرد: میزان تاثیر پذیری رشته های مختلف پزشکی از هوش مصنوعی متفاوت است و برخی رشته ها مثل رادیولوژی بسیار تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته اند. به همین منظور یکی از محورهای اساسی کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران نقش هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی است که مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت. در این کنگره چالش های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مباحث دیگر از جمله تصویربرداری سیستم عضلانی/اسکلتی، زنان و بارداری، سر وگردن و همچنین اخلاق پزشکی در رادیولوژی ارایه خواهد شد.

به گفته دکتر صانعی طاهری از هوش مصنوعی می توان در تسریع و افزایش دقت تصویربرداری، کاهش دوز اشعه دریافتی بیماران، پردازش سریعتر و دقیق تر تصاویر، ارتقای کیفیت تصویر برداری قلبی عروقی، تشخیص سریعتر سرطان ها، تصویربرداری سایر ارگان ها و تصویربرداری جنین می توان بهره گرفت .

وی ادامه داد: از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی می توان به وقت دهی بیماران، کمک به انتخاب بهترین پروتکل درمانی به منظور تعیین میزان اشعه دریافتی و در روند تصویربرداری بازسازی ها، افزایش کیفیت تصاویر، اندازه گیری ها، مستند سازی، کمک به جمع آوری و استخراج اطلاعات بیماران نام برد.

رییس انجمن رادیولوژی ایران یادآور شد: یکی از نمونه های بارز مطالعات هوش مصنوعی در رادیولوژی در دوران پاندمی کووید بود که پزشکان سراسر دنیا با حجم بالای کار و کار طاقت فرسا و شرایط بحرانی تشخیصی روبرو بودند. انجمن رادیولوژی نیز تجربه مدیریت موفقی برای ارایه خدمات تله رادیولوژی و ارائه خدمت به هم میهنان سراسر کشور داشت.

وی گفت: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ ترین کنگره های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست ها و سایر رشته های تخصصی است. این کنگره با حضور بیش از چهار هزار نفر از رادیولوژیست ها، دستیاران رادیولوژی و رشته های مرتبط و نیز با حضور بیش از چهار صد سخنران به ارایه جدیدترین دستاوردهای علم تصویربرداری می پردازد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903141

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • جزییات حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز/ یک پزشک: مسمومیت با «متانول» نبوده/ هیچ‌کس به کما نرفته؛ خبر نارسایی کلیوی چند تن دیگر کذب است؛ این اشخاص به درخواست خودشان دیالیز شدند