Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@08:37:29 GMT

تولید میگو در استان گلستان ۶۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۲۷۰۹

تولید میگو در استان گلستان ۶۵ درصد افزایش یافت

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گلستان گفت: برداشت میگو از ۵۰ مزرعه پرورش این محصول در شهرستان گمیشان با افزایش تولید ۶۵ درصدی نسبت به سال گذشته و به میزان ۲ هزار و ۵۹۰ تن میگو پایان یافت. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمود سقلی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان فصل برداشت میگو در استان اظهارداشت: ذخیره‌سازی 199 میلیون قطعه بچه میگو در سال جاری از 24 اردیبهشت ماه آغاز و دهه اول مرداد ماه به پایان رسید که در این زمان 830 هکتار از مزارع زیر کشت این محصول رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گلستان با اشاره به زمان برداشت میگو استان خاطر نشان کرد: اواخر مرداد ماه آغاز برداشت سرک میگو در استان بوده که به منظور کاهش تراکم و افزایش رشد، 105 تن صید سرک از مزارع انجام شد.

وی با بیان اینکه استان گلستان در رتبه سوم تولید میگو کشور قرار دارد، تصریح کرد: امسال میانگین بازماندگی 79 درصد، ضریب تبدیل غذایی 1.2 و تولید در واحد سطح 3.2 تن در هکتار بوده است که در زمینه سطح نیز حدود 62 درصد رشد را نسبت به سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

سقلی گفت: مجتمع پرورش میگو گمیشان با نظارت های فنی و مهندسی و رعایت مسائل بهداشتی که از سوی ادارات کل شیلات و دامپزشکی استان صورت می‌گیرد به عنوان پاک‌ترین مجتمع پرورش میگو کشور مطرح است.

معاون آبزی پروری شیلات استان یادآور شد: امسال توانستیم با ارسال 13 هزار و 500 قطعه پیش مولد به استان‌های هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان (چابهار) در تولید میگو کشور نقش بسزایی داشته باشیم که این امر سبب شده مجتمع پرورش میگو گمیشان در چند سال اخیر به عنوان ذخیره‌گاه مولدین میگو در کشور مطرح شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته 1690 تن میگو در استان تولید شده است که این میزان در سال جاری به بیش از 2 هزار و 500 تن با میانگین وزنی 17 گرم رسیده است و بخش اعظمی از این محصول به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41471/P1336/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری مهر، در بهمن ماه ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۴۴۰.۴ بوده که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۱.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۷.۶ درصد افزایش یافته است. همچنین میانگین شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۵۳.۳ درصد افزایش یافته است.

کاهش تورم ماهانه

در بهمن ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به ۱.۳ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۷ درصد)، ۰.۴ واحد درصد کاهش دارد. در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم ماهانه مربوط به شیر (۰.۱ درصد) و بیشترین آن مربوط به گاو ماده شیری (۶.۶ درصد) است.

افزایش تورم نقطه به نقطه

در بهمن ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ۴۷.۶ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۴۵.۸ درصد)، ۱.۸ واحد درصد افزایش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در بهمن ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۷.۶ درصد افزایش دارد. در بین اقلام گاوداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به شیر (۲۳.۱ درصد) و بیشترین آن مربوط به گاو تلیسه (۱۴۶.۳ درصد) است.

کاهش تورم سالانه

در بهمن ماه ۱۴۰۲، تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در داخل کشور در ۱۲ ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ۵۳.۳ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۵.۶ درصد)، ۲.۳ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد بررسی، در میان اقلام گاوداری‌های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به شیر (۲۷.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به گوساله نر زیر ۴ ماه (۱۴۰.۵ درصد) است.

برای مشاهده جدول‌های آماری اینجا کلیک کنید.

کد خبر 6082322

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • قدردانی از فعالان و برترین‌ های حوزه گندم، آرد و نان در گلستان
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است