Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، بی‌بی‌سی گزارش داد؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که به آلمان سفر کرده در نطقی آتشین در پارلمان این کشورخواستار اروپایی قوی‌ترو مستقل‌تر برای مقابله با "آشوب‌های" جهانی شد.

 

مکرون گفت: "اروپا و به ویژه فرانسه و آلمان با همکاری هم وظیفه دارند مانع بروز هرج و مرج در جهان شده و باید جهان را در مسیر صلح هدایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" به گفته مکرون بسیاری از قدرت‌ها با به جان هم انداختن کشورها" سعی دارند تا تلاش اروپا برای صلح را خنثی کنند.

 

رئیس جمهور فرانسه دراین سخنان خواهان همبستگی بیشتر اروپا با هدف مقابله با چالش‌های آینده شد. مکرون تاکید کرد که اروپا نباید "به بازیچه قدرت‌های بزرگ تبدیل شود، اروپا باید مسئولیت‌های بیشتری را برای امنیت و دفاع از خود بپذیرد. اروپا نباید نقشی فرعی در سیاست جهان داشته باشد."

 

چند روزپیش آقای مکرون در گفت‌وگویی با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از ضرورت تشکیل ارتش مستقل اروپا برای کاهش وابستگی این قاره به آمریکا گفت. آقای مکرون گفت: "ما نمی‌توانیم از اروپایی‌ها حفاظت کنیم مگر این‌که یک ارتش اروپایی واقعی داشته باشیم."

 

در این گفت‌وگو امانوئل مکرون آمریکا را هم در گروه کشورهایی قرار داد که فرانسه باید از خودش در مقابل آنها حفاظت کند.

 

گفتنی است، سیاست‌های یک‌جانبه گرای ترامپ در سالهای اخیر باعث شده است که بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای اروپایی و چین و روسیه سعی کنند وابستگی‌های خود به آمریکا را کاهش دهند تا بدین وسیله آمریکا نتواند سیاست‌های خود را بر آنها تحمیل کند.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وال استریت ژورنال مکرون ترامپ اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگه تقلب رئیس جمهور آمریکا لو رفت | سندی برای ابتلای جو بایدن به ‌آلزایمر! | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، بایدن رئیس جمهور آمریکا که این روزها با سوتی های زیادش در مراسم های رسمی زبان زد عام و خاص شده است حالا برگه تقلب اش برای دیدار با نخست وزیر عراق در مقابل دوربین‌ها توسط نیویورک پست منتشر شده است. این برگه با هدف جلوگیری از اشتباه گفتن نام‌ها و گاف دادن بایدن به او داده شده است.

کد خبر 844947 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر ویژه بایدن بیماری - آلزایمر ایالات متحده آمریکا جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • واحد صنعتی بزرگ فروسیلیس خاورمیانه در دامغان افتتاح شد
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • طعنه امانوئل مکرون به رئال مادرید: امیدوارم باشگاه بعدی ام باپه مانع از حضور او در المپیک نشود
  • برگه تقلب رئیس جمهور آمریکا لو رفت | سندی برای ابتلای جو بایدن به ‌آلزایمر! | عکس