Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:11:54 GMT

کشت گندم در 40 هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۲۷۲۱

کشت گندم در 40 هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان

معاون کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: هر ساله بالغ بر ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت انواع محصولات پاییزه اختصاص می‌یابد که امسال به‌علت قطع کامل جریان آب رودخانه هیرمند و عدم کشت در منطقه سیستان این سطح با ۳۰ درصد کاهش به حدود ۸۰ هزار هکتار خواهد رسید.

علیرضا دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن  اشاره به اینکه یکی از مهمترین محصولات پاییزه استان گندم است، افزود: سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار به کشت این محصول اختصاص یابد که انتظار داریم در پایان برداشت محصول حدود ۱۲۰ هزار تن محصول گندم برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشت پاییزه در استان سیستان و بلوچستان از اوایل آبان‌ماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد .

دهمرده گفت: یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان افزایش محصول در واحد سطح است که از این طریق بتوانیم تا حدودی کاهش تولید ناشی از کاهش سطح را جبران کنیم. برای رسیدن به این هدف مهم استفاده از ارقام اصلاح شده مقاوم به خشکی و شوری، توسعه روش‌های نوین آبیاری در مزارع گندم، استفاده از کودهای ریز مغزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی از برنامه‌های مهم اجرا شده و در دست اجرای سازمان جهاد کشاورزی استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۷۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی ۲ هزار تن انواع بذور اصلاح شده، ۲ تن سموم ضد عفونی بذور خود مصرفی بین کشاورزان سطح استان توزیع شده است. مهمترین ارقام گندم که در استان کشت می‌شود شامل هامون، سیستان، کراس بولانی، چمران ۲ است. همچنین برای افزایش پایداری تولید و افزایش عملکرد ارقام جدید مهرگان، ارگ، افلاک و افق نیز به کشاورزان معرفی شده است. 

شایان ذکر است، شرایط اقلیمی استان به‌گونه‌ای است که اولین برداشت گندم در کشور در اواخر اسفندماه در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان سیستان و بلوچستان سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد

 

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: در پی خبری مبنی برتصرف غیر مجاز اراضی ملی واقع در یکی از محلات شهرستان زاهدان ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن بررسی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم قضائی، در معیت کارشناسان اداره کل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان از زمین تصرف شده بازدید و پس از تایید تصرف ۱۵ هزار مترمربع را شناسایی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند و در این راستا یک نفر شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری