Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@23:12:11 GMT

کشف سلاح آمریکایی و اسرائیلی در حومه درعا

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۲۷۳۶

به گزارش مهر ، سانا اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه هنگام جستجو و بازرسی منطقه به منطقه حومه استان درعا، مقادیر زیادی از تسلیحات به جا مانده از تروریست ها را در روستای الیادوده در حومه درعا جنوب سوریه کشف و ضبط کردند.

یک افسر ارتش سوریه امروز به خبرگزاری سانا گفت: تعدادی موشک تاو ساخت آمریکا و موشک لاو ساخت رژیم صهیونیستی و خمپاره انداز و چندین انبار سلاح و مهمات ساخت رژیم صهیونیستی از جمله تسلیحات کشف شده از تروریست ها در روستای الیادوده در حومه درعا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر نیز ارتش سوریه، چندین انبار سلاح و مهمات ساخت اسرائیل و همچنین کشورهای غربی از جمله آمریکا را در نقاط مختلف سوریه کشف کرده بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دو مقام ارتش ایالات متحده به آسوشیتدپرس گفتند که اوکراین تانک‌های رزمی آبرامز M1A1 را فعلاً در نبرد با روسیه استفاده نمی‌کند. این تصمیم تا حدی به این دلیل گرفته شده که پهپادهای روسیه استفاده از تانک‌ها را آن هم بدون شناسایی و هدف حمله قرار گرفتن، دشوار کرده است.

ایالات متحده سرانجام در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی موافقت کرد که ۳۱ تانک آبرامز در اختیار اوکراین قرار دهد. 

این تصمیم پس از اصرار چندماهه کی‌یف گرفته شد که استدلال می‌کرد داشتن این تانک‌ها که هرکدام حدود ۱۰ میلیون دلار هزینه دارند، برای تقویت توانایی این کشور با هدف شکستن خطوط حمله روسیه بسیار حیاتی هستند.

اما از آن زمان، وضعیت در میدان نبرد بویژه با توجه به استفاده فراگیر روس‌ها از پهپادهای نظارتی و پهپادهای شکارچی-قاتل به‌طور اساسی تغییر کرده است. این تسلیحات، حفاظت از تانک‌ها را برای اوکراین دشوارتر کرده است زیرا تانک‌ها به سرعت توسط پهپادهای روسی شناسایی و شکار می‌شوند.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس تا کنون پنج تانک از ۳۱ تانک منهدم شده است؛ ازجمله در جریان عقب‌نشینی اخیر از آودیوکا، شهری در شرق اوکراین که ماه‌ها کانون نبردهای شدید بود.

یکی از مقامات ارشد دفاعی روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: «افزایش قابل توجه شمار پهپادها در میدان نبرد اوکراین به این معنی است که دیگر جایی وجود ندارد که بتوانید بدون ترس از شناسایی، از آنجا عبور کنید.»

البته یکی از مقامات دفاعی ایالات متحده گفت که اگرچه پهپادها یک تهدید مهم هستند، اما اوکراینی‌ها نیز تاکتیک‌هایی را اتخاذ نکرده‌اند تا بتواند از تانک‌ها موثرتر استفاده کنند.

دریاسالار کریستوفر گریدی، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده نیز در این باره گفت: «در حال حاضر، تانک‌ها از خط مقدم بیرون کشیده شدند و ایالات متحده با اوکراینی‌ها برای تنظیم مجدد تاکتیک‌ها همکاری خواهد کرد.»

او افزود: «ما با شرکای اوکراینی و سایر شرکایمان کار خواهیم کرد تا به آنها کمک کنیم دریابند چگونه در چنین محیط تغییریافته‌ای که اکنون همه چیز در آن دیده می‌شود، می‌توانند از تانکها استفاده کنند.»

اخبار مربوط به تانک های به حاشیه رانده شده، همزمان با دو سالگی تشکیل «گروه تماس دفاعی اوکراین» اعلام شده است.

دو سال پیش از این، ایالات متحده ائتلافی متشکل از ۵۰ کشور را بوجود آورد که ماهانه نشستی برگزار می‌کنند تا به ارزیابی نیازهای نظامی اوکراین بپردازند و کشورهای دارای مهمات، تسلیحات یا نیازهای اوکراین برای تعمیر تجهیزاتش را شناسایی کنند.

به گفته مقامات آمریکایی، انتظار می‌رود ایالات متحده روز جمعه اعلام کند که حدود ۶ میلیارد دلار کمک نظامی بلندمدت به اوکراین ارائه خواهد کرد و افزودند که این کمک شامل مهمات مورد نیاز برای سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت نیز خواهد بود.

این مقامات به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا درباره جزئیاتی که هنوز علنی نشده، صحبت کنند.

ایالات متحده همچنین برای اولین بار تأیید کرد که موشک‌های بالستیک دوربرد موسوم به ATACM را در اختیار اوکراین گذاشته که به این کشور اجازه می‌دهد بدون نیاز به پیشروی، به عمق مناطق تحت اشغال روسیه حمله کند؛ بدون آنکه بیشتر در معرض شناسایی پهپادها یا دفاع مستحکم روسیه قرار گیرد.

 

دبیرکل ناتو: هنوز برای پیروزی اوکراین و شکست روسیه دیر نشده است

 

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) گفت مادامی که متحدان پیمان آتلانتیک شمالی به وعده‌های خود مبنی بر تحویل تسلیحات بیشتر به کی‌یف عمل کنند، برای «پیروز شدن اوکراین» بر روسیه دیر نیست.

وی در جریان یک سخنرانی در برلین گفت: «در ماه‌های اخیر متحدان ناتو نتوانسته‌اند حمایتی را که ما قول آن را داده بودیم ارائه کنند. اما هنوز برای پیروزی اوکراین دیر نیست، زیرا حمایت‌های بیشتری در راه است.»

نیروهای اوکراینی طی ماه‌های اخیر به دلیل کمبود مهمات و تسلیحات در میدان نبرد متحمل شکست از نیروهای روسیه شده‌اند. با این حال آقای استولتنبرگ تاکید کرد که با تصویب لایحه کمک چندین میلیارد دلاری کنگره آمریکا در حمایت از اوکراین و همینطور تعهدات جدیدتر سایر کشورها از جمله بریتانیا، آلمان و هلند وضع می‌تواند عوض شود.

دبیرکل ناتو در این باره گفت: «اکنون این مسئولیت ماست که تعهدات را به تحویل واقعی سلاح و مهمات تبدیل کنیم و این کار را به سرعت انجام دهیم.»

آقای استولتنبرگ در سخنرانی خود همچنین چین را مورد انتقاد قرار داد و پکن را متهم کرد که با به اشتراک گذاشتن فناوری پیشرفته‌ای که می‌تواند برای تولید موشک، تانک و هواپیما به کار گرفته شود، «اقتصاد جنگی روسیه را تقویت می‌کند.»

وی اضافه کرد: «چین می‌گوید که خواهان روابط خوب با غرب است. در عین حال پکن همچنان به دامن زدن به بزرگترین درگیری مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم ادامه می‌دهد.»

برلین و پکن به طور سنتی از روابط اقتصادی نزدیکی برخوردار بوده‌اند و شرکت‌های آلمانی مبالغ هنگفتی را در چین سرمایه‌گذاری می‌کنند و کالاهای زیادی را به اقتصاد شماره دو جهان صادر می‌کنند. 

با این حال پس از اینکه شوک انرژی ناشی از جنگ اوکراین به تولیدکنندگان مهم آلمان به شدت ضربه زد، فشار بر شرکت‌های آلمانی برای کاهش وابستگی به چین افزایش یافته است.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان هفته گذشته در سفری به چین تاکید کرد که آلمان نمی‌خواهد از چین جدا شود، بلکه به دنبال کاهش «وابستگی‌های یک‌طرفه» است.

 

دیگر خبرها

  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم