Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:08:25 GMT

یادمان شمس تبریزی در خوی کلنگ زنی می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۲۷۶۳

یادمان شمس تبریزی در خوی کلنگ زنی می شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: یادمان شمس تبریزی فردا همزمان با سفر رییس جمهوری به استان کلنگ زنی می شود.

جلیل جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرای پروژه یادمان شمس تبریزی در دولت تدبیر و امید کلید خورد، ابراز امیدواری کرد که این طرح در سریع ترین زمان ممکن اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: طرح یادمان شمس در سال 1395 توسط بهترین اساتید معماری کشور آماده شد و پس از طی مراحل فنی و تخصصی، فردا کلنگ زنی می شود.
وی بیان کرد: این پروژه 200 متر زیربنا دارد و هفت هزار مترمربع فضا سازی برای آن انجام شده است.
وی ادامه داد: این یادمان یکی از یادمان‌های بسیار زیبا و ارزشمند کشور خواهد بود و اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال برای آن تخصیص یافته است که در مدت زمان مشخص هزینه می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های مجری در شهرستان خوی آماده اجرای مراسم کلنگ زنی یادمان شمس تبریزی هستند.
جباری افزود: آیین کلنگ زنی یادمان شمس تبریزی ساعت 13 روز دوشنبه 28 آبان با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا، یادمان شمس تبریزی در محل آرامگاه این عارف نامی احداث می شود؛ شمس الدین محمدبن علی بن ملک داد تبریزی بنا بر اشاره های تاریخی به احتمال زیاد در سال 582 هجری قمری به دنیا آمد و ملقب به شیخ پرّان و زر دوز بود.
کتاب مقالات شمس شامل مطالب ارزنده ای با موضوع عرفان است؛ این کتاب سوال و جواب های شمس و مولانا و مریدان و منکران آنان را در بر می گیرد و توسط شاگردان وی گردآوری شد.
کتاب تماشای خورشید نیز که منتخب پند و اندرزهای شمس تبریزی از مقالات شمس بود، توسط بهنام رجب پور و حسین صبوری با هدف ترویج افکار متعالی شمس تبریزی در سطح جهانی و معرفی هرچه بیشتر آرامگاه شمس تبریزی از فارسی به انگلیسی ترجمه شد.
تاریخ وفات شمس تبریزی به علت کمبود اسناد تاریخی مربوط به زندگی شمس، به روشنی معلوم نیست اما شمس پژوهان آن را بین سال های 645 و 672 هجری قمری ذکر کرده اند.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی و اعضای هیات دولت فردا /دوشنبه/ میهمان مردم آذربایجان غربی است.
8137/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي يادمان شمس آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ یادمان شهدای عملیات طوفان‌الاقصی در ورزشگاه آزادی

تصاویر یادمان شهدای عملیات طوفان‌الاقصی در ورزشگاه آزادی را مشاهده می‌کنید.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • رونمایی از چندین پروژه شهری در سنندج
  • کلنگ زنی ۳ باب مدرسه در باشت
  • پارکینگ طبقاتی شهدا به‌زودی در سنندج کلنگ‌زنی می‌شود
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • شعرخوانی مصطفی تبریزی در دیدار با رهبر انقلاب
  • فیلم/ یادمان شهدای عملیات طوفان‌الاقصی در ورزشگاه آزادی
  • شیرینی بایرام و دلچسبی کوفته‌سی؛ غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید
  • رکورد تماشاگران بازی فوتبال در ایران زده خواهد شد!
  • فیلم/ شعرخوانی مصطفی تبریزی در دیدار با رهبر انقلاب