Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@11:01:04 GMT

ترامپ در لحظه خداحافظی با پوتین به او چه گفت؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۲۸۹۲

ترامپ در لحظه خداحافظی با پوتین به او چه گفت؟

یوری یوشاکوف، مشاور رئیس جمهور روسیه، جمله پایانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خطاب به ولادیمیر پوتین، همتای روس‌اش را در حاشیه مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس، پایتخت فرانسه، فاش کرد.

یوشاکوف روز یکشنبه در گفتگو با «روسیه-ا» اعلام کرد پوتین و ترامپ قرار است اواخر ماه جاری میلادی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ که در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، برگزار می‌شود، با یکدیگر به طور رسمی دیدار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس جمهور روسیه همچنین جمله پایانی ترامپ به پوتین را در پاریس، نقل قول کرد. به گفته یوشاکوف، رئیس جمهور آمریکا هنگام خداحافظی با همتای روس‌اش گفته است: خوب، در بوئنوس آیرس شما را می‌بینم.

این مقام روس افزود: رئیس جمهور (پوتین) نیز برنامه دیدار با ترامپ را در بوئنوس آیرس تأیید کرده و در حال حاضر مقدمات برگزاری این نشست دوجانبه در حال انجام است.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) پیش‌تر گفته بود تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد با روسیه یکی از محور‌های گفتگوی میان ترامپ و پوتین در نشست بوئنوس آیرس خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است مقامات فرانسوی از پوتین و ترامپ خواسته بودند در حاشیه مراسم بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول در پاریس دیداری را برگزار نکنند تا این مراسم تحت الشعاع قرار نگیرد.

سران روسیه و آمریکا ۱۶ ژوئیه سال جاری میلادی نخستین نشست بلندپایه خود را در شهر هلسینکی فنلاند برگزار و درباره مسائل مختلفی گفتگو کردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ پوتین پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه: بهبود روابط با آمریکا در دوران بایدن ممکن نیست

آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن با اشاره به غیرقابل قبول بودن تکرار سخنان توهین آمیز بایدن درباره ولادیمیر پوتین، گفت: مسکو در آینده نزدیک انتظار بهبود روابط با ایالات متحده را ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که مسکو به چشم انداز عادی سازی روابط روسیه و آمریکا خوش‌بین نیست، زیرا در ایالات متحده علاقه‌ای به حل و فصل مشکلات انباشته شده نمی‌بیند.

این دیپلمات افزود: دولت [جو بایدن] امروز تنها به این فکر است که چگونه دفتر بیضی شکل کاخ سفید را برای خود حفظ کند. هیچ تغییری در سیاست واشنگتن در قبال روسیه ایجاد نخواهد شد، زیرا این یک سیاست شکست خورده است.

آنتونوف گفت: آمریکایی‌ها در شرایط کنونی برای اقدام مشترک آماده نیستند. طرف روسی منتظر خواهد بود تا نخبگان سیاسی در داخل ایالات متحده به درک وضعیت ناامیدکننده کنونی و اهمیت تعامل مشترک برسند.

آنتونوف سخنان بایدن در مورد پوتین را غیرقابل قبول خواند

سفیر روسیه در واشنگتن همچنین اظهارات توهین آمیز جو بایدن در رابطه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را ناپسند و غیرقابل قبول ارزیابی کرد. آناتولی آنتونوف بدین ترتیب به سخنان رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی روز گذشته خود در کارولینای شمالی اشاره کرد که یکبار دیگر به خود اجازه داد که با توهین به پوتین، او را «قصاب» خطاب کند.

پیش از این نیز جو بایدن در یک سخنرانی عمومی رئیس جمهور روسیه را "راهزن و تبهکار" خوانده بود.

آنتونوف گفت: متأسفانه رئیس جمهور آمریکا به خود اجازه چنین اظهارات تند و بی ادبانه‌ای را می دهد که شنیدن آنها از زبان یک رهبر جهانی خطاب به رهبر دیگری بسیار ناپسند است.

به عقیده او، هر چه بایدن بیشتر این کار را انجام دهد، اعتبار رئیس جمهور روسیه بیشتر  خواهد شد.

همچنین سفیر روسیه در آمریکا یادآور شد که مقامات کاخ سفید از موضع مسکو در مورد غیرقابل قبول بودن چنین سخنانی به خوبی آگاه هستند. وی افزود، کشور ما این گونه برخوردها را بی پاسخ نخواهد گذاشت و "درست و پرانرژی" پاسخ خواهد داد.

به گفته این دیپلمات روس، پوتین هرگز به خود اجازه نداده اظهارات تحقیر آمیزی درباره رهبران سیاسی کشورهای خارجی به زبان آورد.

پوتین در پاسخ به توهین همتای آمریکایی: همان‌طور که قبلاً گفتم بایدن برای روسیه بهتر استواکنش کرملین به سخنان زننده بایدن درباره پوتینقدردانی پوتین از اعتماد روس‌ها/ چالش‌های پیشِ‌روی روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است
  • سفیر روسیه: بهبود روابط با آمریکا در دوران بایدن ممکن نیست
  • هشدار زلنسکی نسبت به جنگ بعدی پوتین/ آمریکا محافظت کند
  • ادعای زلنسکی درباره حمله پوتین به خاک ناتو
  • اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند!
  • زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...