Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:13:20 GMT

اتحاد مسلمانان و مسیحیان ایران ناگسستنی است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۳۱۰۷

اتحاد مسلمانان و مسیحیان ایران ناگسستنی است

ارومیه- ایرنا- اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان گفت: مسلمانان و مسیحیان ایران دست در دست هم برای توسعه و آبادنی کشورشان می کوشند و این اتحاد شکست ناپذیر و غیرقابل برگشت است.

به گزارش ایرنا، «گریگور چیفچیان» شامگاه یکشنبه در دیدار با حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، با تاکید بر اینکه اتحاد اقوام و ادیان در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات و خرسندی است، افزود: برخی جوامع از تقابل بین مسلمانان و مسیحیان رنج می برند و این امر در جامعه ما به سادگی حل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در سایه تدابیر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، همه مکاتب و ادیان در زیر یک سقف جمع شده اند و رهبر معظم انقلاب نیز بر گسترش این زندگی مسالمت آمیز و کنار هم بودن آنان تاکید دارند.
وی بیان کرد: اقوام و ادیان مختلف همانند تکه های موزاییک هستند که وقتی به درستی در کنار هم چیده می شوند، تصویری زیبا از یک تابلوی خوش نقش و نگار را به نمایش می گذارند.
اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان اضافه کرد: اتحاد بین اقوام و ادیان، تصویر زیبای اتحاد را در دنیایی به نمایش می گذارد که برخی به دنبال رواج تقابل و نبرد بین ادیان در آن هستند.
«گریگور چیفچیان» با تشکر از حضور مسوولان دولتی در جمع ارامنه افزود: این حضور نشان از توجه ویژه دولت و مسوولان به بخش ارامنه و اقوام و ادیان مختلف ایران است و موجب تقویت روحیه اتحاد و همدلی می شود.
به گزارش ایرنا، خلیفه گری ارامنه در ایران سه اسقف اعظم در استان های اصفهان، آذربایجان و تهران دارد؛ خلیفه گری آذربایجان با 700 سال سابقه، قدیمی ترین آنهاست.
در این دیدار علاوه بر اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان، کشیش کلیسای ارامنه ارومیه و جمعی از شخصیت های فرهنگی و اساتید دانشگاه جامعه ارامنه نیز حضور داشتند.
حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در آستانه سفر یکروزه رییس جمهوری کشورمان به آذربایجان غربی در ارومیه به سر می برد.
3072/9918/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ارامنه اسقف اعظم آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد روزافزون نیروهای مسلح موجب عصبانیت دشمنان شده است

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، سید محمود حسینی پور امروز در مراسم روز ارتش در ساری با عنوان اینکه اتحاد روزافزون نیروهای مسلح موجب عصبانیت دشمنان شده است، اظهار کرد: نیروهای مسلح به برکت جمهوری اسلامی ایران مکتبی و نمایشگاهی از ارتش الهی و اسلامی هستند.

استاندار مازندران تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در طول تاریخ انقلاب، روزهای بزرگ و به یادماندنی برای ایرانیان رقم زده است.

این مسئول با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمی‌ترین ارتش دنیا است و ولایتپذیری و مردم‌پایه بودن در صحنه‌های مختلف را به اثبات رسانده است، گفت: نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست حضرت امام راحل مدال افتخار رضایت را بر سینه ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بستند و ارتش در پیروزی انقلاب، همانند برق و صاعقه بر سر توطئه‌گران وارد آمد.

حسینی پور افزود: ارتش در حماسه هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح و مردم برابر همه جهانخواران ایستادند و اتحاد روز افزون نیروهای مسلح سبب عصبانیت دشمنان شده است.

وی، نیروهای مسلح را از عناصر قدرت جمهوری اسلامی در منطقه برشمرد و گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران قدرت نیروهای مسلح برگرفته از ایمان، فرماندهی هوشمندانه و مردمی بودن است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار اینکه ارتش با رویکرد معنوی و ارزشی دچار دگرگونی اساسی شده و به انواع تجهیزات مدرن و هوشمند مجهز شده است، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح دارای استقلال تصمیم گیری و اراده در انجام کار است.

حسینی پور اظهار کرد: اقتدار نیروهای مسلح هیمنه دشمنان را که برای ملت ایران شاخ و شانه می‌کشند، درهم می‌شکند و امنیت، اقتدار ایران اسلامی بر پایه نیروهای مؤمن و مقتدر هرگز قابل خدشه نیست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896340

دیگر خبرها

  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: هرگونه خطای رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • ارتش جایگاه مهمی در حفظ و حراست کشور دارد
  • اتحاد روزافزون نیروهای مسلح موجب عصبانیت دشمنان شده است
  • جلوه اتحاد و اقتدار ملت با رژه نیرو‌های مسلح در مهاباد