Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@20:40:37 GMT

جزئیات جلسه اقتصادی غیر علنی دولت و مجلس

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۳۱۸۹

جزئیات جلسه اقتصادی غیر علنی دولت و مجلس

جلسه غیر علنی نمایندگان محلس با نمایندگان اقتصادی دولت درباره بررسی اوضاع اقتصادی کشور برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت: در ابتدای چالش های اقتصادی و برخی از مشکلاتی که در معیشت مردم بوجود آمده بود،در هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیته ای تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او گفت: در مقطعی از تمام مسئولین اقتصادی، بانک های خصوصی و دولتی، شرکت های خودرو ساز و بسیاری از بخش های مختلف اقتصادی به این کمیته دعوت شد و  طرحی که 24 ماده داشت به صورت کار شبانه روزی آماده شد و به مجلس آورده شد.  امیرآبادی فراهانی گفت: در جلسه غیرعلنی که در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، موافقان، مخالفان و نماینده دولت درباره مزایا و معایب این طرح  صحبت کردند. 
 او گفت: طرح 24 ماده ای مجلس، دارای موضوعات مختلفی از جمله بازار ارز و سکه، بازار سرمایه، تامین کالاهای اساسی، چگونگی مقابله با تحریم ها بود که در جلسه غیر علنی، نوبخت و نماینده اقتصادی دولت از تهیه طرحی در دولت خبردادند که دارای بسته های مختلف حمایتی است. نوبخت در این جلسه گفت: یک سری تصمیمات در شورای امنیت ملی و در شورای  عالی  هماهنگی اقتصادی سران قوا باید گرفته شود و در صورت نیاز تصمیمات گرفته شده بصورت لایحه به مجلس تقدیم شود. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مجلس گفت: طرح 24 ماده ای مجلس با رای استمزاجی  نمایندگان کنار گذاشته شد و مقرر شد هر چند وقت جلسات غیر علنی با حضور نمایندگان مجلس و نمایندگان اقتصادی دولت برگزار شود تا گزارشات دولت در خصوص تصمیمات و کارهای انجام شده اقتصادی در این جلسات بررسی شود.  امیرآبادی فراهانی گفت: در جلسه غیر علنی امروز که سه تن از مسئولان اقتصادی دولت (رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی) حضور داشتند مشکلات معیشتی مردم، مسائل بانکی، تحولات بازار و تدابیر لازم برای مقابله با تحریم‌ها بررسی شد. 
 قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس درگفتگوی تلفنی با برنامه گفت: جلسه غیر علنی نمایندگان مجلس و دولت رویکردی اقتصادی داشت و اصل موضوع مربوط به گزارش مرکز پژوهش های مجلس با موضوع آسیب شناسی تحریم ها بود. او گفت: در این گزارش نقاط ضعفی که ممکن است دشمنان ایران، اعم از مسایل نفتی و جابجایی ارز، شناسایی کنند بررسی شد و درباره راه های مقابل با آن تصمیم گیری شد و نظراتی درباره تبدیل نقاط ضعف و فشار اقتصادی به فرصت ها ارائه شد. قاضی‌زاده هاشمی گفت: گزارش دولت در جلسه سران قوا هم ارائه شده بود تا نمایندگان مردم هم در جریان این گزارش قرار بگیرند. او گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در راستای حل و فصل، مشکلات اقتصادی کشور 12 بسته تهیه کرده بود و رئیس بانک مرکزی هم سیاست های ارزی کشور را درباره نوسانات ارزی مطرح کردند و مقرر شد در جلسات بعدی درباره سیاست های پولی هم بحث شود. عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وزیر اقتصاد گزارشی در خصوص سیاست های مالی کشور، عملکرد بانک ها، رویکردهای که نظام بانکی کشور باید در داخل و خارج از کشور ایجادکند، ارائه کرد.  قاضی‌زاده هاشمی گفت: در این جلسه بحث همکاری دو جانبه و چند جانبه ایران با برخی از کشورها مطرح شد و  پنج نفر از نمایندگان مردم که به قید قرعه انتخاب شدند سوالاتی را در زمینه اقتصادی مطرح کردند.

دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دولت جلسه غیرعلنی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

دغدغه مجلس آینده حل مشکلات و چالش‌های کشور باشد

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903314

دیگر خبرها

  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟