Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@13:39:52 GMT

جشنواره نوای خرم از نگاه رهبر گروه کر فیلارمونیک

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۳۲۵۳

رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران معتقد است در برگزاری رویدادهایی چون جشنواره موسیقی نوای خرم، آنچه باید بیشتر از هر نکته دیگر مورد توجه قرار گیرد توجه به موضوع استعدادیابی و معرفی آن‌ها به جریان حرفه‌ای موسیقی است. آفتاب‌‌نیوز :  علیرضا شفقی‌نژاد رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران درباره موضوع استعدادسنجی و استعدادیابی از میان گروه سنی کودکان و نوجوانان توسط جشنواره های موسیقی گفت: هر چه جشنواره‌ها تخصصی‌تر باشند به طور حتم بهتر خواهند بود در این میان می‌توان به برگزاری رویدادهایی مرتبط با موسیقی کودک و نوجوان نیز توجه کرد که می تواند نقش بسیار موثری در شناسایی و معرفی استعدادهای موسیقی ایران به جریان حرفه ای تولید آثار موسیقایی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر صورت وقتی  جشنواره موسیقی تخصصی همچون جشنواره موسیقی نوای خرم برای گروه سنی کودک و نوجوان برگزار شود، اتفاق خوبی است، زیرا بچه‌ها در کیفیت بالا با هم به رقابت درست می پردازند که البته جنس این رقابت با رقابت های دیگر متفاوت است.
شفقی نژاد با اشاره به حضور خود به عنوان هیئت داوری فستیوال موسیقی رنسانس کشور ارمنستان طی 9 سال گذشته، افزود: در این فستیوال بخش گروه سنی کودک حالت رقابتی دارد و داوران به گروه‌های کر و ارکستر و همچنین تک‌خوانی و تک‌نوازی کودک و نوجوان امتیاز می دهند. نکته قابل تأمل این است که هر سال کیفیت آثار این گروه سنی بالاتر می رود و این همان نکته ای است که می توانیم در برگزاری جشنواره‌ها روی آن تمرکز بیشتری داشته باشیم. من معتقدم اگر جشنواره‌هایی چون نوای خرم تداوم داشته باشند و هر سال برگزار شوند، باعث بالا رفتن سطحی کیفی کار شرکت‌کنندگان می شوند زیرا تلاش می کنند که هر سال با کیفیت بالاتری در جشنواره شرکت کنند.
وی با بیان اینکه نمی توان از اجرای گروه سنی کودک و نوجوان توقع کیفیت اجرای آثار توسط بزرگسالان را داشت، افزود: آثاری که برای اجرا توسط کودکان و نوجوانان انتخاب می شوند باید فاخر باشند. به عنوان مثال در فستیوال موسیقی رنسانس ارمنستان بچه ها در کنار اجرای قطعات موتزارت و باخ، یک کار فولکور از کشورشان را هم اجرا می کنند.
شفقی نژاد درباره این موضوع که آیا تنظیم آثار بزرگان موسیقی برای کودکان امری درست است یا نه، تصریح کرد: من اصلا موافق تغییر تنظیم قطعات بزرگان موسیقی برای کودکان نیستم، زیرا این تغییر درست نیست. هیچ جای دنیا نمی‌توان تنظیم آثار فاخر موسیقی را تغییر داد.
رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران در پایان سخنان خود گفت: باید برای گروه سنی کودک و نوجوان آثاریی متناسب با توانایی هر کدام از بچه ها انتخاب شود تا اجرا کنند. به عنوان مثال در دنیا بچه‌ها سونات دوماژور موتزارت را می نوازند که کار سختی نیست و در عین حال راحت هم نیست پس قطعات موسیقی باید متناسب با سطح توانایی کودکان برای نواختن، انتخاب شوند.
منبع: هنر آنلاین کد خبر: ۵۵۷۴۵۶ تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جشنواره نوای خرم گروه کر فیلارمونیک موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، تابستان سال ۱۴۰۲ فراخوان جشنواره از تهران ارسال و اطلاع رسانی به مراکز و گروه‌های اجرایی انجام گرفت که از این ۱۰ گروه، ۶ گروه از مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند و چهار گروه آزاد شرکت کرده‌اند.

در پایان این جشنواره با نظر هیات داوران سه نمایش به عنوان کار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری در شهریورماه برگزار خواهد شد.

گروه‌های شرکت کننده در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی و خیابانی در گروه سنی کودک، نوجوان و ارشد حضور دارند که اکثرا از اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری