Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:29:12 GMT

کشور با چالش معیشت روستایی مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۳۳۹۷

کشور با چالش معیشت روستایی مواجه است

کرمان - ایرنا - معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با چالش بزرگ معیشت روستایی که اقتصاد روستا در آن تنیده شده است مواجه هستیم و باید زمینه ایجاد اقتصاد روستاها فراهم شود.

به گزارش ایرنا، سعیدرضا جندقیان شامگاه یکشنبه در همایش مشورتی امور دهیاری‌های افزود: آمار و ارقام نشان می دهد که هیچ ظرفیتی برای نگهداشت جمعیت روستایی در روستاها طی 40 سال گذشته ایجاد نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در سال 59 جمعیت روستایی کشور 24 میلیون نفر بود که در حال حاضر به 20 میلیون و 700 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: سهم تولید ناخالص ملی تهران از کشور 23.5 درصد و استان بعدی یعنی اصفهان در حدود پنج درصد است، که معنی آن اینست با مشکل مرکز پیرامونی در تهران مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکلات ساختاری خارج از مرکز مواجه هستیم ادامه داد: هرچه از مراکز بیشتر دور شویم مشکلات گسترده تر و توزیع نامتناسب خدمات را شاهد هستیم.
جندقیان تاکید کرد: برای توسعه مجبوریم به معیارهای علمی روی بیاوریم و در صورت مراجعه به شرایط آزمون و خطا دچار مشکل خواهیم شد.
وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی نتیجه مشارکت مردمی است ادامه داد: هر چه اعتماد در پذیرش حرف‌های یکدیگر بیشتر باشد سرمایه اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و این مهم به افزایش مشارکت منجر خواهد شد.
معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: کمیته‌های مختلفی به ویژه در امور دهیاری ها در سطح کشور تشکیل داده ایم اما هنوز رویکردهای توسعه ای نداریم و دهیاری ها طرح های خود را ارائه نمی دهند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت ها، تمام طرح های دهیاری های استان کرمان در این کمیته ها تصویب شده است.
جندقیان گفت: استان کرمان با تلاش های انجام شده در بخش دهیاران از متوسط جامعه بخشداران کشور بالاتر قرار دارد.
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراها استانداری کرمان نیز گفت: استان کرمان 58 بخش دارد که 41 درصد جمعیت استان کرمان ساکن روستاها هستند.
رضا ایرانمنش افزود: تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و همچنین 40 درصد جمعیت روستای استان از گاز دائمی نیز بهره‌مند شدند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه جاده یکی از زیرساخت‌های مهم برای توسعه مناطق است، بنابراین 85 درصد جاده‌های روستاهای بالای50 خانوار در سطح استان آسفالته هستند.
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراها استانداری کرمان اظهار داشت: در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری تا امروز از محل منابع متعدد 150 میلیارد تومان طرح منتهی به انعقاد قرارداد شده است که روستاییان در حال اخذ تسهیلات یا تسهیلات دریافت کرده‌اند.
همایش مشورتی امور دهیاری ها با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان، جمعی از بخشداران و دهیاران استان کرمان عصر امروز (یکشنبه )در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.
7437/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دهياري روستا چالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند

دفتر امور انسانی سازمان ملل در اراضی فلسطینی اعلام کرد که ۷۰ درصد از ساکنین شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی دفتر امور انسانی سازمان ملل در اراضی فلسطینی امروز دوشنبه ضمن اعلام این موضوع تاکید کرد که هرگونه حمله زمینی به رفح خطرناک و فاجعه‌بار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه میزان ویرانی‌ها در خان یونس بی‌سابقه است، افزود که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و ساکنان رفح جایی برای رفتن ندارند.

آمار تکان‌دهنده از بحران انسانی غزه در سایه گرسنگی و بیماری

بر اساس داده‌های سازمان ملل، در ماه ژانویه، روزانه حدود 100 کامیون حامل کمک‌های انسانی وارد جنوب نوار غزه می‌شد و این درحالی است که حتی در وضعیت غیرجنگی هم مردم غزه برای تامین نیازهای خود روزانه به حدود 500 کامیون کمک‌های انسانی نیاز داشتند. این درحالی است که بعد از ماه ژانویه تعداد کامیون‌های حامل کمک به 66 کامیون کاهش یافت.

با توجه به تشدید بحران انسانی و گسترش قحطی در غزه، اپیدمیولوژیست‌های ارشد بین‌المللی ارزیابی می‌کنند که اگر بحران انسانی در غزه به همین شکل ادامه داشته باشد، تعداد قربانیان بحران گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در ماه تابستان به 100 هزار نفر خواهد رسید و اگر این بحران بدتر شود، انتظار می‌رود بیش از 120 هزار نفر در غزه جان خود را بر اثر اپیدمی‌ها و گرسنگی از دست بدهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • ۳۰۰کیلومتر راه روستایی استان کرمان در دولت سیزدهم احداث شد
  • اختصاص امکانات در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است