Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو همچنان به دنبال سازوکاری برای همکاری با ایران است.

الکساندر نوآک در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، روسیه ممکن است به منظور ادامه همکاری‌های تجاری با ایران، تسویه پرداخت‌ها را به ارزهای ملی دو کشور انجام دهد.

نوآک توضیح داد: «تحریم‌های آمریکا علیه ایران را که بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل به صورت یک جانبه اعلام کرد، به رسمیت نمی‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به دنبال سازوکاری برای همکاری هستیم که یکی از آنها تسویه پول کالاهای عرضه شده به ارزهای ملی است.»

به گفته نواک که ریاست کمیسیون بین الدولی ایران و روسیه را نیز بر عهده دارد، این گام، مسکو را به توسعه همکاری با ایران قادر می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: «اعلام تحریم‌ها علیه ایران، وضعیت جدیدی برای ما نیست. تا سال 2015 که تحریم‌ها برداشته شد، ما با ایران همکاری داشتیم و همکاری‌های تجاری و اقتصادی را با ایران توسعه داده بودیم.»

نخستین دور تحریم‌های ایران در 7 آگوست (16 مرداد97) اجرایی شد و بخش خودرو، تجارت طلا و فلزهای گران‌بها را هدف گرفت. دور دوم این تحریم‌ها شامل تحریم‌های بخش نفتی نیز در 5 نوامبر (14 آبان ماه) اجرایی شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد