Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@23:38:40 GMT

کشور با چالش معيشت روستايي مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۳۵۸۸

کشور با چالش معيشت روستايي مواجه است

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - معاون دهياري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور گفت: با چالش بزرگ معيشت روستايي که اقتصاد روستا در آن تنيده شده است مواجه هستيم و بايد زمينه ايجاد اقتصاد روستاها فراهم شود.

به گزارش ايرنا، سعيدرضا جندقيان شامگاه يکشنبه در همايش مشورتي امور دهياري‌هاي افزود: آمار و ارقام نشان مي دهد که هيچ ظرفيتي براي نگهداشت جمعيت روستايي در روستاها طي 40 سال گذشته ايجاد نکرده‌ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: در سال 59 جمعيت روستايي کشور 24 ميليون نفر بود که در حال حاضر به 20 ميليون و 700 هزار نفر کاهش پيدا کرده است.
معاون دهياري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور اظهار داشت: سهم توليد ناخالص ملي تهران از کشور 23.5 درصد و استان بعدي يعني اصفهان در حدود پنج درصد است، که معني آن اينست با مشکل مرکز پيراموني در تهران مواجه هستيم.
وي با بيان اينکه در حال حاضر با مشکلات ساختاري خارج از مرکز مواجه هستيم ادامه داد: هرچه از مراکز بيشتر دور شويم مشکلات گسترده تر و توزيع نامتناسب خدمات را شاهد هستيم.
جندقيان تاکيد کرد: براي توسعه مجبوريم به معيارهاي علمي روي بياوريم و در صورت مراجعه به شرايط آزمون و خطا دچار مشکل خواهيم شد.
وي با بيان اينکه سرمايه اجتماعي نتيجه مشارکت مردمي است ادامه داد: هر چه اعتماد در پذيرش حرف‌هاي يکديگر بيشتر باشد سرمايه اجتماعي افزايش پيدا مي‌کند و اين مهم به افزايش مشارکت منجر خواهد شد.
معاون دهياري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور بيان کرد: کميته‌هاي مختلفي به ويژه در امور دهياري ها در سطح کشور تشکيل داده ايم اما هنوز رويکردهاي توسعه اي نداريم و دهياري ها طرح هاي خود را ارائه نمي دهند.
وي افزود: با توجه به ظرفيت ها و قابليت ها، تمام طرح هاي دهياري هاي استان کرمان در اين کميته ها تصويب شده است.
جندقيان گفت: استان کرمان با تلاش هاي انجام شده در بخش دهياران از متوسط جامعه بخشداران کشور بالاتر قرار دارد.
سرپرست دفتر امور روستايي و شوراها استانداري کرمان نيز گفت: استان کرمان 58 بخش دارد که 41 درصد جمعيت استان کرمان ساکن روستاها هستند.
رضا ايرانمنش افزود: تمام روستاهاي بالاي 10 خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و همچنين 40 درصد جمعيت روستاي استان از گاز دائمي نيز بهره‌مند شدند.
وي بيان کرد: با توجه به اينکه جاده يکي از زيرساخت‌هاي مهم براي توسعه مناطق است، بنابراين 85 درصد جاده‌هاي روستاهاي بالاي50 خانوار در سطح استان آسفالته هستند.
سرپرست دفتر امور روستايي و شوراها استانداري کرمان اظهار داشت: در حوزه اشتغال و سرمايه گذاري تا امروز از محل منابع متعدد 150 ميليارد تومان طرح منتهي به انعقاد قرارداد شده است که روستاييان در حال اخذ تسهيلات يا تسهيلات دريافت کرده‌اند.
همايش مشورتي امور دهياري ها با حضور معاون عمراني استاندار کرمان، جمعي از بخشداران و دهياران استان کرمان عصر امروز (يکشنبه )در سالن شهيد مرتضوي استانداري کرمان برگزار شد.
7437/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی گفت: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

او افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار کنند و بر فعالیت آنان‌ نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

به گفته او، تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند. 

افلاطونی گفت: هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت