Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای فرهنگ عمومی کردستان در نود و دومین جلسه این شورا با مصوبه درج ۶ اردیبهشت هر سال با عنوان روز سنه در تقویم سالانه استان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، منظر طبیعی، تاریخی و فرهنگی سنندج، اعضای شورای این شهر را بر آن داشت که طرح نامگذاری یک روز از تقویم سالانه استان با نام روز «سنه» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در راستای همین مسئله، کارگروهی متشکل از دو نماینده اعضای شورای شهر، شهرداری، مسئولان فرهنگی، صاحبنظران و محققین و پژوهشگران سنندجی تشکیل شد و مسائل و راهکارهای این طرح را بررسی کردند.

 

فرماندار سنندج شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دفاع از این طرح به تاریخچه و ویژگی های منحصر به فرد شهر سنندج اشاره و اظهار کرد: آنچه درباره سنندج محرز است این است که از سال 1046 هـ ق یعنی در دوره صفوی و در زمان شاه صفی سلیمان خان اردلان مرکز حکومت را از قلعه‌های حسن‌آباد و پالنگان در جنوب سنندج به شهر سنه منتقل کرد.

 

دکتر محمد ابراهیم زارعی، با بیان اینکه سنندج به لحاظ معماری، سبک هنری و فرهنگ تاثیر قابل توجهی در منطقه دارد، افزود:  سلیمان خان اردلان پس از انتقال مرکز حکومت به سنندج، قلعه حکومتی را با استحکام تمام دربالای تپه‌ای بنا نهاد و عمارات و حمام و مسجد و بازار را در خارج و اطراف قلعه ساخت و به لحاظ معماری بافتی شبیه به شهر اصفهان دارد که نمونه آن را در شهرهای اطراف مثل همدان و کرمانشاه یافت نمی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: شهر سنندج از نظر فرهنگی، هنری و مذهبی جایگاه ویژه‌ای در میان مناطق کردنشین دارد و همین مسئله می طلبد در جهت معرفی علما و فرهیخته گان، توانمندی ها، توسعه اشتغال و معرفی جاذبه های حوزه گردشگری، یک روز در تقویم سالانه استان با نام روز «سنه» ثبت شود.

 

فرماندار سنندج، اهدای نشان به شهروندان نمونه سنندجی، راه اندازی کارگروه تولید محتوا و تحقیق و پژوهش در خصوص تاریخچه این شهر را از جمله برنامه های برشمرد در می توان در این روز برای آن برنامه ریزی و فعالیت کرد.

 

در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اعضای این شورا با درج 6 اردیبهشت با نام روز «سنه» در تقویم سالانه استان موافقت کردند.

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمریکا شیراز شبستان یزد همایش حقوق بشر امریکایی سنندج بیرجند ارزانی محمد جواد ظریف تامین اجتماعی روز سنه تقویم سالانه شورای فرهنگ عمومی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

طرح راه اندازی مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج با حضور معاون نوآوری و فن‌آوری وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان استانی، اعضای اتاق بازرگانی و اصحاب رسانه رونمایی شد.

مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج کنسرسیومی علمی، آموزشی، تحقیقاتی، خدماتی و صادراتی است که برای زنجیره ذینفعان کارآفرینی، بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری کردستان برنامه‌ریزی و ایجاد ریل گذاری هوشمند و کاربردی را ممکن خواهد کرد.

این مرکز به عنوان یکی از بازو‌های بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان به منظور ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت راه‌اندازی می‌شود و در نظر دارد طی هزار و ۸۳۵ روز برای سه هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان فرصت شغلی فراهم کند.

هزینه کردن برای تاسیس «مرکز رشد و نوآوری تاک» در واقع عملی کردن این گزاره «مهم‌ترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آینده است» که سرلوحه فعالیت سازمان‌های آینده‌ساز جهان است.

برنامه ریزی برای ایجاد «ساختار یکپارچه تولید دانش و تسهیل گری خدمات برای مجموعه‌های نوپا، نوآور و فناور» در قالب یک مرکز رشد و نوآوری امری ضروری برای اقتصاد استان تلقی می‌شود.

 راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری تاک که با همکاری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی در فرایند افتتاح قرار می‌گیرد مجموعه‌ای برای جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری جوانان خلاق و نوآور استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است