Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استیو کین استاد اقتصاد دانشگاه گینگستون لندن گفت این که آمریکا مدیریت انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی موسوم به سوئیفت را می ترساند تا دسترسی بانک مرکزی ایران به این سامانه را قطع کند، نشان دهنده ناکار آمدی این سامانه مالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که در لندن اقامت دارد گفت: هیچ کشوری نباید بتواند دسترسی به سامانه پرداخت های بین المللی به یک کشور خاص را قطع کند.
این استاد اقتصاد دانشگاه گینگستون لندن تاکید کرد نمی بایستی دلار را به عنوان پول ذخیره در نظر گرفت. می بایستی یک ارز فرا ملی ایجاد کرد. برخی کشورها به این ایده فکر می کنند.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است تا یک سامانه مالی جایگزین ایجاد کرد. استیو کین همچنین بر ضرورت فوری اصلاحات در بخش مالی تاکید کرد. اصلاحاتی که به گفته وی از 70 سال پیش تا کنون انجامش به طور منظم به تعویق افتاده است.
استاد اقتصاد دانشگاه گینگستون لندن خاطر نشان کرد : این که دونالد ترامپ مدیران سوئیفت را بترساند و آنها را مجبور کند با سامانه بانک مرکزی ایران قطع ارتباط کنند به این معنی است که اگر آمریکا می تواند این کار با ایران بکند، یک روز این اتفاق ممکن است برای ما پیش بیاید. در نتیجه، یک سامانه جایگزین سوئیفت برای ما لازم است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استاد اقتصاد لندن آمريکا سوئيفت ايران بانک مرکزي سامانه مالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می کند و استخدام عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته اساتیدی را که در این دانشگاه داریم قدردانشان هستیم ولی نباید همان کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه فنی و حرفه ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیات علمی با مدرک دکتری استخدام می شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه ای استخدام می شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم این ها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث های دیگر اثر گذار باشیم.

کد خبر 6086721

دیگر خبرها

  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد