Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - لندن – ايرنا – نماينده دائم ايران در سازمان‌هاي بين‌المللي در وين، با اشاره به اهميتي که ايران براي کنوانسيون مقابله با فساد و مکانيسم بررسي اجراي آن قائل است، تأکيد کرد هر کشور عضو بايد شيوه‌هاي تقويت اجراي تعهدات خود در زمينهٔ مبارزه با فساد را تعيين کند.

به گزارش بامداد دوشنبه ايرنا، کاظم غريب آبادي طي سخناني در دومين اجلاس کارگروه بررسي اجراي کنوانسيون مقابله با فساد، ضمن تشريح آخرين اقدامات ايران در حوزه جرم انگاري و همکاري‌هاي بين‌المللي در حوزه فساد و پيشرفت‌هاي حاصله در اين زمينه، از تبادل تجربيات، بهترين رويه‌ها، معاضدت هاي حقوقي و قضايي متقابل، و ايجاد نهادهاي تحقيقات مشترک با ساير کشورها استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در اين نشست با انتقاد شديد از اينکه برخي مجرمان مالي که سرمايه‌هاي عمومي را به سرقت برده و در بهشت‌هاي امني در برخي کشورهاي عضو کنوانسيون به سر مي‌برند، بر ضرورت همکاري‌هاي بين‌المللي براي رديابي، کشف، مصادره، تعقيب قضائي و استرداد اين قبيل مجرمان تأکيد کرده و از کشورها خواست تا به تعهدات خود تحت کنوانسيون مقابله با فساد پايبند باشند.
کنوانسيون سازمان ملل متحد براي مبارزه با فساد در دسامبر 2003 (آذرماه 1382) در يک کنفرانس ديپلماتيک در شهر مريدا ـ مکزيک به تصويب رسيد. جمهوري اسلامي ايران که يکي از کشورهاي فعال در روند شکل گيري و تنظيم اين کنوانسيون و بويژه از مبتکران ايده فصل پنجم کنوانسيون يعني لزوم بازگرداندن دارائي هاي ناشي از فساد به کشور مبداء بود، از امضا کنندگان اين سند است.
کنوانسيون سازمان ملل متحد براي مبارزه با فساد که نخستين سند جامع و لازم الاجراء در زمينه مبارزه با فساد در سطح جهاني بخصوص در رابطه با امور اقتصادي و مالي محسوب مي گردد، در سال 1387 به تصويب جمهوري اسلامي ايران رسيده که براساس ماده 9 قانون مدني در حکم قانون داخلي کشورمان تلقي مي گردد.
اروپام ** هـ ن **شبس**1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در مراسم امضای تفاهم نامه با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: ما از همراهی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مأموریت‌های مختلف تشکر می‌کنیم و قدردان موضع گیری‌های کمیته در رابطه با غزه هستیم. این همراهی با مردم غزه خوب و ارزشمند است و نشان می‌دهد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌تواند بی‌طرفانه و مؤثر تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: پیگیری‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با وجود سنگ اندازی‌ها، خوب و مطلوب است. مشخصاً ما باید در چنین شرایط سختی همراه مردم غزه باشیم. ما بر اساس اصول جمعیت‌های ملی مکلف به کمک به مردم فلسطین هستیم و باید فشارهای بیشتری به رژیم صهیونیستی وارد کنیم تا کمک های‌غذایی و دارویی به دست مردم بی دفاع غزه برسد.

کولیوند ادامه داد: امروز مجروح‌ها در غزه به علت نبود امکانات جان خود را از دست می‌دهند. نبود امکانات پزشکی و دارویی منجر به افزایش تلفات در غزه شده است. از سوی دیگر انفجارها و تخریب‌ها لطمات روحی شدیدی بر مردم غزه وارد کرده است. غزه نمایشگاه جنایت‌های جنگی نوین در جهان است. امروز به راحتی نیروهای امدادی و هلال احمر را در فلسطین هدف قرار می‌دهند و این برخلاف تمامی قوانین جهانی است.

رئیس هلال احمر ایران توضیح داد: بر اساس قوانین نباید اسرا شکنجه شوند اما رژیم صهیونیستی به این امر پایبند نیست. پیشنهادهای صلیب سرخ در رابطه با غزه باید اجرایی شود تا در شرایط ایمن به مردم غزه امدادرسانی شود.

در این مراسم، وینسنت کاسارد، رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران گفت: امروز به دنبال گسترش همکاری‌ها با هلال احمر ایران هستیم و بر همین اساس تفاهم نامه‌ای به امضا رسید. هلال احمر ایران در مأموریت‌های بشردوستانه توانمندی‌های خوبی داشته و این ما را مجاب کرده تا همکاری‌ها را گسترش دهیم.

وی افزود: پاسخگویی هلال احمر ایران به حوادث جوی در روزهای اخیر قابل قبول است و توانایی و آمادگی شما را نشان می‌دهد.این بخشی از توانایی‌ها و عملکرد خوب هلال احمر ایران است که جنبه بین‌المللی پیدا کرده است.

کاسارد ادامه داد: ما توانایی‌های پزشکی و درمانی هلال احمر ایران را در غرب آفریقا مشاهده کرده ایم و این فعالیت بشردوستانه در آفریقا بسیار ارزشمند است. ما در زمان خوبی از همکاری‌ها قرار گرفته‌ایم و برای خدمت به مردم باید صدای مشترکی داشته باشیم تا با توانایی بیشتر خدمات بشردوستانه ارائه دهیم.

وی افزود: اعتماد هلال احمر ایران به کمیته صلیب سرخ ارزشمند است. صلیب سرخ و هلال احمر ایران اهداف مشترکی در غزه دارند و ما نیز بر پایان مخاصمات در غزه تاکید داریم و تلاش می‌کنیم تا کمک‌ها به دست مردم غزه برسد. اقدامات مشترک کمیته صلیب سرخ و هلال احمر فلسطین به اندازه کافی نمی‌تواند آلام مردم غزه را کاهش دهد. حجم فجایع در غزه زیاد است و این یک شکست اخلاقی برای مجامع جهانی است که نمی‌تواند این مخاصمات را به اتمام برساند.

وی گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که پیش از ظهر امروز میان هلال‌احمر کشورمان و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امضا شد، شرکا بر همکاری با هدف دستیابی به بالاترین سطح اثرگذاری در اقدامات بشردوستانه تاکید کردند. رسیدگی به نیازهای بشردوستانه ناشی از مهاجرت و نیازهای ناشی از پیامدهای جنگ ایران و عراق و سایر شرایط اضطراری، ترویج احترام و آگاهی بخشی درباره حقوق بشردوستانه، حمایت از برنامه‌های باز پیوند خانواده و خدمات درمان و توانبخشی به مهاجران؛ بخشی از مفاد مورد توافق در این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 6064230

دیگر خبرها

  • تاکید بر ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه
  • آذر ۱۴۰۲؛ مبارزه با فساد با طعم چای دبش/ پروژه آخر: تطهیر ساواک جهنمی
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • وصول بیش از۱۷۵۴ میلیارد ریال در حق صندوق دولت با پیگیری‌های دستگاه قضا
  • پیشنهاد ادغام مراجع نظارتی دولت
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال 
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع