Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-09@00:43:36 GMT

«تحریم» سلاح زنگ‌زده «عمو سام» علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۴۳۸۷

«سرگئی کوژمیاکین» تحلیلگر سیاسی روس در مطلبی تحلیلی به بررسی بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نتایج آن پرداخت.

در این مطلب آمده است: آمریکا در واقع به ایران اعلان جنگ داده و با تشدید تحریم‌ها و صدمه زدن به فعالیت‌های ایرانی‌ها می‌خواهد این کشور را به زانو در آورد ولی این اقدامات نتیجه‌ای ندارد و موفق نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران پیروزی را در داخل و در عرصه بین المللی حفظ کرده و برنده میدان است.

اخیرا ایالت متحده بسته دیگری از تحریم‌ها را علیه ایران اجرا کرده و ده‌ها بانک و کمپانی مراودات ارزی خود را با «تهران» مسدود کردند و اشخاص حقوقی آمریکایی از تجارت با ایرانی‌ها منع شدند.

اقدامات آمریکا کودکانه است و سیاست عمومی این کشور گفتن دروغ‌های بزرگ می‌باشد و معتقد است که هر چه دروغ بزرگتر باشد اعتقاد به موضوع بیشتر خواهد بود.

«دونالد ترامپ» در سازمان ملل گفت: ایران بذر هرج و مرج، مرگ و تخریب را می‌نشاند و رهبری تروریسم را در جهان در دست دارد و تلاش می‌کند که بمب اتمی بسازد.

 تبلیغات مزخرف و پوچی که آمریکا از خود نشان می‌دهد در پس زمینه حمایت‌های عربستان سعودی است زیرا این کشور در یمن نسل کشی و از بسیاری از افراط گرایان حمایت می‌کند.

روابط آمریکا و عربستان حتی پس از ترور «جمال خاشقچی» که سرنخ همه تحقیقات این ترور به شاهزاده «بن سلمان» می‌ر‌سد، تغییری نکرده و ترامپ گفته که این کشور همکار و متحد بزرگ ما در مخالفت با ایران است.

تنها دلیل این سیاست ضد ایرانی، عدم تمایل تهران به ادغام در نظام استعماری است که واشنگتن تحت فرماندهی رژیم صهیونیستی و عربستان در خاورمیانه ایجاد کرده است.

در ماه می ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود.

آمریکا در راستای خروج از برجام، ایران را متهم کرد که مخفیانه سلاح هسته‌ای تولید می‌کند و این ادعا در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشات خود تاکید کرد که ایران به همه تعهدات خود در رابطه با مسائل هسته‌ای پایبند است و به تعهدات خود عمل می‌کند.

با این حال ترامپ تحریم‌های جدیدی را اعمال می‌کند.

7 اوت محدودیت‌هایی را در صنعت خودرو، متالورژی، هواپیمایی و معدن اعلام کرد و مراودات تجاری و مالی را با پول ملی ایران(ریال) ممنوع کرد.

5 نوامبر آمریکا تحریم‌های بیشتری را اعلام کرد که مربوط  به صادرات نفت و گاز می‌شد و تمام معاملات از طریق بانک مرکزی را ممنوع کرد.

ترامپ این اقدامات یک جانبه را بدون مجوز سازمان ملل انجام می‌دهد و از تمام کشورها درخواست کرده که به حمایت از اقداماتش بپیوندند و گفته که هر کشوری که با ایران کار می‌کند حق کار و تجارت با آمریکا را ندارد.

واشنگتن تلاش می‌کند که دامنه تحریم را تنگتر کند و تلاش می‌کند که همه اصول اخلاقی را زیر پا بگذارد و بنابراین در آخرین بسته تحریم خود بر ساختار مواد غذایی و دارو دست گذاشت تا آنها را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین جزئیات را هم زیر نظر دارد.

در آغاز اکتبر دادگاه بین المللی سازمان ملل، حکمی را به نفع ایران صادر کرد که در این حکم آمده است که آمریکا حق دخالت در مسائل مربوط به مواد غذایی، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات هواپیمایی را ندارد.

 در راستای این حکم از واشنگتن خواسته که بخشی از این تحریم‌ها را لغو کند ولی حکم در شرایط شدیدتر انجام شد.

وزارت خارجه ایران پس از محکوم کردن دادگاه اعلام کرد که تحریم‌های واشنگتن غیر انسانی است و آمریکا تنها امنیت خود را حفظ می‌کند.

 با این حال قضات سازمان ملل دعوی دیگری از تهران را مورد بررسی قرار دادند آنهم سرقت دارایی‌های ایران بود.

خاطر نشان می‌شود که آمریکا حدود 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را از بانک مرکزی مسدود کرده است.

بعد از 6 ماه آمریکایی‌ها از خریداران نفت ایران خواستند که قرار داد خرید خود را با این کشور لغو کنند و چین که بزرگترین خریدار نفت ایرانی است از آمریکا خواست که از اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه تهران دست بردارد.

علاوه بر این در ماه اوت پکن خرید نفت از آمریکا را قطع کرد و خرید مواد خام از ایران را جایگزین کرد.

هند نیز پایداری خود را نشان داد و «سوشما سوراژ» وزیر خارجه هند گفت: ایران نه تنها همسایه ما است بلکه یک دوست خوب نیز می‌باشد.

ترکیه نیز با موافقت با ایران میزان وفاداری و اعتماد خود را نشان داد حتی کشورهایی که از قبل وابسته به ایران و عربستان بودند، از تهران حمایت کردند مثل قطر که گفت اماده است که برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی همکاری کند.

عمان یکی دیگر از پادشاهان عرب، ساخت خط لوله انتقال گاز ایران را رد نکرد و پاکستان نیز همکاری خود را با تهران را به دنیا نشان داد.

اما بزرگترین عاملی که لرزه بر اندام آمریکا می اندازد اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا ابتدا با معاملات هسته‌ای ایران مخالف بود اما حالا همین اتحادیه با دور زدن تحریم‌های واشنگتن می‌خواهند با ایران همکاری کند و به احتمال زیاد کشورهای زیادی به تبعیت از اتحادیه اروپا، این کار را خواهند کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران جنگ اسلامی ایران تجارت سازمان ملل مرگ تروریسم جهان عربستان سعودی یمن عربستان واشنگتن رژیم صهیونیستی خاورمیانه آژانس بین المللی انرژی صنعت معدن پول نفت و گاز بانک مرکزی مواد غذایی دارو سرقت دلار چین نفت پکن وزیر خارجه ایران و عربستان قطر پارس جنوبی گاز پاکستان اتحادیه اروپا آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران چین خاورمیانه نفت و گاز تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا - مصطفی خدابخشی؛ بیش از ۳۴ هزار نفر در طی هفت ماه گذشته بر اثر جنایات ضد بشری رژیم منحوس صهیونیستی علیه مردم نوار غزه جان خود را از دست دادند. شقاوتی که هم اکنون آتشش به جان فضا‌های علمی جهان افتاده تا سکوت منبعث از تهدید و ارعاب نهاد‌های قدرت در دانشگاه‌ها شکسته و بسیاری از دانشجویان یک صدا از غرب آسیا تا قلب کالیفرنیا علیه صهیونیسم و جنایات آنان فریاد سر دهند.

با بالا گرفتن سطح اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا حالا مواجهه با دانشجویان معترض که تا پیش از این با اقدامات خشونت آمیز پلیس این کشور برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در خصوص پایمال شدن حقوق بشر رو به رو بودند به شکل جدیدی در حال رخ نمایی است. تهدیداتی از جمله اخراج از دانشگاه و عدم استخدام که از آنها می‌توان به عنوان گزینه‌هایی قهری برای به سکوت کشاندن دانشجویان توسط نهاد‌های امنیتی آمریکا نام برد.

همزمان با انتشار اخبار مربوط به این رویکرد جدید از سوی سیاست مداران آمریکایی ندای آزادی خواهی دانشجویان آمریکایی به دانشگاه‌های ایران رسیده، آوایی که نشان می‌دهد که دیگر مساله فلسطین تنها دغدغه جهان اسلام نیست بلکه به عنوان مهمترین موضوع در جهان مبدل شده و از هر گوشه ندای حمایت از حق مسلم فلسطینیان به گوش می‌رسد. بر همین اساس بیش از سیزده دانشگاه ایران اعلام کرده اند که آمادگی جذب دانشجویان آمریکایی تعلیق شده در پی حوادث این روز‌های فضای دانشگاهی این کشور را دارند.

اولین فراخوان در این خصوص از دانشگاه شیراز که یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است، صادر شد. در همین خصوص محمد موذنی رئیس این دانشگاه اعلام آمادگی کرد که دانشگاه شیراز دانشجویانی که به دلیل حمایت از فلسطین اخراج شده اند را بورسیه خواهد کرد.

در ادامه دانشگاه شهید بهشتی نیز با حمایت از دانشجویان اخراجی آمریکا به این حرکت پیوست و در همین خصوص سیدمحمود آقامیری، رئیس این دانشگاه گفت که دانشجویانی را که به دلیل اعتراض به عملکرد صهیونیست‌ها از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا اخراج شده‌اند، پذیرش می‌کنیم.

بر اساس آنچیز که ریاست دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرده تمامی هزینه‌های مربوط به آموزش، خوابگاه و اسکان این دانشجویان به طور کامل از سوی دانشگاه تامین خواهد شد.

زنجیره حمایتی از دانشجویان آزادی خواه آمریکایی به دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان اسلام راه یافت. جایی که در آن محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه گفت: تمام استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.

دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روز‌های اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند. استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا نیز که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس کنند.  

بعد تبدیل این حرکت به موجی فراگیر دیگر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علم و صنعت، جهاد دانشگاهی و ... نیز آمادگی خود برای پذیرش دانشجویان اخراجی از دانشگاه‌های آمریکا را اعلام کردند.

دانشگاه‌های برتر ایران با این حرکت یک پیام مهم برای دانشجویان آمریکایی که این روز‌ها مورد سرکوب شدید پلیس این کشور قرار گرفته اند مخابره کردند و آن چیزی نیست جز دفاع از آرمان صلح و عدالت. آرمانی که هم اکنون بیداری واقعی در فضای دانشگاهی جهان را رقم زده و دنیا را در خصوص وقایع غزه حساس کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لفاظی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم