Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:45:38 GMT

شب شعر «یار مهربان» در بندر امام حسن برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۴۴۹۹

شب شعر «یار مهربان» در بندر امام حسن برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، زهره محنایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم  یکشنبه شب در این آیین با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی، اهمیت و نقش کتاب را در زندگی غیر قابل انکار دانست وافزود: کتاب عامل بسیار مهمی در جهت بالابردن سطح علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

وی افزود: تلفیق شعر و ادبیات با کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از جذابترین موضوعات می تواند افراد زیادی را به کتاب جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محنایی گفت: رشد و فرهنگ هر جامعه با میزان مطالعه وعلاقمندی آنها به کتاب ارتباط مستقیم دارد و این ارتباط باید باظرفیت هایی جذاب به مردم معرفی شود تا در کنار نیاز به مطالعه، علاقه به کتاب به وجود آید که بهره گیری از ظرفیت شعر و شاعران یکی از روش های ایجاد جذابیت مطالعه در جامعه امروز است.

وی اظهار داشت: اثرگذاری شخصیت های برجسته مانند شاعران و نویسندگان و استفاده از ابزارهای هنری و ادبی با محوریت کتاب و کتاب خوانی می تواند دست مایه اتفاقات موثری در این حوزه پر اهمیت باشد و ارائه الگوهای تاثیر گذار زمینه مشارکت مردم در حوزه ادبیات و شعر را فراهم می کند.

 محنایی خاطرنشان کرد: این مراسم شب شعر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم و با همکاری انجمن ادبی وخانه هنرمندان و شورای شهر امام حسن در دبیرستان طوبی این شهر به مناسبت هفته کتاب با حضور شاعران و نویسندگان برگزارشد و شاعران اشعار خود را باموضوع کتاب و کتاب خوانی قرائت کردند که مورد استقبال عموم قرار گرفت.

مسابقه انشاء نویسی در دیلم برگزار شد

زهره محنایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دیلم در حاشیه برگزاری مسابقه انشاء نویسی به مناسبت هفته کتاب در مدرسه دخترانه دریا  این شهرضمن تبریک هفته کتاب به دانش آموزان گفت: مدارس دومین خانه تربیتی در جامعه هستند و تاثیر بسزایی در رشد وشخصیت دانش آموزان دارند بنابراین ایجاد انگیزه و تشویق دانش آموزان با پیاده کردن شیو ه های مختلف آموزشی می تواند باعث ارتباط بیشتر آنها با امر کتاب خوانی در جامعه شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی با کتاب و کتابخانه، شیوه نگارش، یادگیری راهکارهایی برای آئین نگارش و در نهایت توسعه فرهنگ کتاب خوانی دانست و افزود: برای گام برداشتن و موفقیت در جامعه همه ما به دنبال راهکارها و خلاقیت های مختلفی هستیم و امروز یکی از ایده هایی که می تواند ما را در امر کتاب خوانی نزدیک تر کند همین مطرح کردن مسابقات فرهنگی در راستای آشنایی فرزندانمان با کتاب خوانی است.

وی مطالعه کتاب را بهترین راه برای غنی سازی اوقات فراغت برشمرد و خاطر نشان کرد: استفاده مطلوب و شایسته  از این اوقات تامین کننده سلامت روان و تعالی شخصیت انسان است و اهمیت دادن به امر ترویج کتاب خوانی می تواند ضامن سلامتی و پیشرفت  ما در جهت برنامه ریزی های مناسب در جامعه ه باشد که با آگاهی بیشتر در این راه قدم برداریم.

محنایی گفت: مدارس و مساجد  دو مکان فرهنگی ومذهبی برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه هستند و حضور فرزندان ما در جامعه و در این اماکن مهم و مقدس زمینه ساز خوبی برای آشنایی با امر کتاب و کتاب خوانی است.

یادآور می شود در این مراسم ضمن اهداء کتاب به مدرسه  زنگ انشاء با موضوع کتاب به مناسبت هفته کتاب خوانی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدرسه دخترانه دریا این شهر برگزار شد.

کد خبر 4462062

منبع: مهر

کلیدواژه: شب شعر شهرستان دیلم کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند

استاندار کردستان گفت: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای گروه‌های مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها، مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، با تاکید بر حمایت از این نهاد اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

وی برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتاب‌خوانی کمک کند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی برای گروه‌های مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان تاکید کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

وی افزود: هم‌اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

حسنی‌خونسار با اشاره به بعضی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی باشد که این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: حمایت‌های استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتاب‌خوانی مایه دلگرمی فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 746838

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • پاکسازی حاشیه اتوبان تهران - قزوین در دومین روز از هفته زمین پاک
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • فرهنگ سازی برای جامعه ۱۵ میلیونی کارگری/شعار روز کارگر امسال مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد