Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@05:50:26 GMT

وزير امور خارجه انگليس راهي تهران شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۴۵۳۹

وزير امور خارجه انگليس راهي تهران شد

خبرگزاري آريا - لندن – ايرنا – يک منبع آگاه اعلام کرد `جرمي هانت` وزير امور خارجه انگليس بامداد دوشنبه در رأس هياتي سياسي براي سفري يک‌روزه راهي تهران شد.

به گزارش بامداد دوشنبه ايرنا، هانت در اين سفر قرار است درباره آينده برجام، مسائل منطقه‌اي و چندجانبه با محمدجواد ظريف همتاي ايراني خود ديدار و رايزني کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او پيش از انجام اين سفر، برجام را بخش مهمي از ثبات خاورميانه خواند که بقاء آن مستلزم پايبندي صددرصدي اعضاء به اين توافق است.
وي تصريح کرد مادامي‌که ايران به اين توافق پايبند باشد، لندن نيز به تعهداتش وفادار خواهد بود.
اين نخستين سفر هانت به تهران پس از تصدي اين سمت است. او تيرماه گذشته پس از استعفاي «بوريس جانسون» که تلاش زيادي را در راستاي متقاعد کردن آمريکا براي ماندن در برجام به خرج داد از سوي «ترزا مي» به اين سمت منصوب شد.
وزراي خارجه ايران و انگليس 14 آبان ماه تلفني گفت‌وگو کردند و هانت در اين گفتگو ضمن تأکيد بر پايبندي انگليس و ساير اعضاي برجام به اين توافق لزوم اتخاذ و اجراي فوري سازوکارهاي ويژه اروپا را براي تداوم همکاري‌هاي اقتصادي با ايران مورد تأکيد قرارداد.
بر اساس گزارش‌ها، هانت همچنين با علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفتگو خواهد کرد.
در اين ديدار که در محل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي برگزار مي‌شود در خصوص مهم‌ترين موضوعات دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي موردعلاقه دو کشور بحث و گفتگو انجام خواهد شد.
انگليس ازجمله شرکاي برجام است که بعد از خروج آمريکا از اين توافق بر لزوم حفظ آن تأکيد داشته است. اين کشور بعد از خروج آمريکا از برجام در مدرن سازي راکتور اراک ايفاي نقش مي‌کند.
اروپام ** هـ ن **1859
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت امیرعبداللهیان از وزیرخارجه اندونزی برای سفر به تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان و خانم رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی در یک تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه و همچنین روند روابط دو جانبه تهران و جاکارتا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از اندونزی در تلاش برای احقاق حقوق و کمک به فلسطین و همچنین رأی منفی این کشور در شورای حقوق بشر به نفع ایران، از وزیر امور خارجه این کشور جهت سفر به تهران دعوت نمود.

امیرعبداللهیان از موضع جاکارتا در محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق قدردانی نمود و همتای خود را در جریان آخرین تحولات منطقه و بویژه دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران قرار داد.

امیرعبداللهیان ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین الملل علیه تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام کرده، خاطر نشان نمود که ریشه اصلی تنش و جنگ در منطقه رژیم اسرائیل است.

وی تاکید نمود ما هرگز به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم و جمهوری اسلامی ایران همواره بخش مهمی از ثبات و امنیت پایدار در منطقه باقی می‌ماند.

وزیر خارجه اندونزی نیز در این گفتگو ضمن تشکر از امیرعبدالهیان به خاطر بیان دیدگاه‌ها و تشریح مواضع کشورمان، خواستار ادامه مشورت، همکاری و تعامل با ایران در خصوص مساله فلسطین شد و عنوان کرد که ما در بیانیه خود تاکید کرده‌ایم که نباید حوادث و اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد را فراموش کنیم و آرمان فلسطین باید زنده نگه داشته شود.

طرفین برخی موضوعات دوجانبه را مورد توجه و رایزنی قرار دادند.

کد خبر 6079890 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیرخارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • تأکید بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ایران
  • پیام امیرعبداللهیان درباره گفتگو با گوترش
  • دومین گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با لاوروف: اقدام ایران با هدف تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود