Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: در حالی که تقریبا در اکثر نقاط جهان، استفاده از تلویزیون‌های سیاه و سفید کاملا منسوخ شده، در انگلیس هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که دوست دارند برنامه‌های تلویزیونی را بدین شیوه مشاهده کنند.

به گزارش سی ان بی سی، بررسی‌های آماری نشان می‌دهد هنوز بیش از ۷۰۰۰ خانوار در این کشور زندگی می‌کنند که در خانه‌های آن‌ها تنها یک تلویزیون سیاه و سفید برای مشاهده برنامه‌های مختلف وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های نهاد دولتی TV Licensing در این کشور، نشان می‌دهد علیرغم مهاجرت بسیاری از شهروندان به تلویزیون‌های فوق دقیق قابل اتصال به اینترنت هنوز اقلیت کوچکی به همان شیوه قدیمی تلویزیون نگاه می‌کنند.

بر اساس بررسی‌های سازمان مذکور تنها در لندن ۱۷۶۸ خانوار دارای تلویزیون سیاه و سفید هستند و در برخی شهر‌های بزرگ دیگر این کشور نیز این مساله کماکان رایج است. به عنوان مثال در منچستر ۳۹۰ خانوار از تلویزیون‌های مذکور استفاده می‌کنند.

بر اساس آمار موجود نیمی از تلویزیون‌های موجود در انگلیس قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. پخش رنگی برنامه‌های تلویزیونی در انگلیس از سال ۱۹۶۷ آغاز شد و در همان زمان بسیاری از مردم با تلویزیون‌های سیاه و سفید خداحافظی کردند. تا سال ۲۰۰۰ حدود ۲۱۲ هزار خانوار هنوز مالک تلویزیون‌های سیاه و سفید بودند که بعد از ۱۸ سال تعداد آن‌ها بسیار کمتر شده است.

هنوز مشخص نیست چرا این افراد به استفاده از تلویزیون‌های قدیمی اصرار دارند. اما به نظر می‌رسد یکی از علل این مساله هزینه کمتر پرداختی بابت مالکیت و مشاهده برنامه‌های تلویزیونی باشد. در انگلیس برخلاف بسیاری از کشور‌های جهان افراد باید بابت مشاهده برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی مالیات پرداخت کنند که این رقم در مورد تلویزیون‌های سیاه و سفید حدود ۶۵ دلار در سال است، اما در مورد تلویزیون‌های رنگی به بیش از ۱۹۲ دلار در سال افزایش می‌یابد. ولی به نظر می‌رسد این کار برای برخی افراد جنبه نوستالژیک دارد و از خاطره بازی با تلویزیون‌های قدیمی لذت می‌برند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تلویزیون سیاه و سفید انگلیسی ها تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای دیدار با رجب طیب اردوغان ندارد.

به گزارش ایسنا، کربی در رابطه با سفر احتمالی اردوغان به واشنگتن و بازدید از کاخ سفید گفت: هنوز هیچ برنامه خاصی برای بازدید رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد و من هیچ نظر خاصی در این رابطه ندارم.

پیشتر گزارشاتی در خصوص لغو دیدار احتمالی بایدن و اردوغان در برخی رسانه‌های ترکیه منتشر شده بود؛ اگرچه رسانه‌ها در روز چهاشنبه گزارش دادند که آنکارا تاکنون از واشنگتن پیغامی مبنی بر لغو بازدید از پیش برنامه‌ریزی شده اردوغان از آمریکا در تاریخ 9 مه دریافت نکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و برایتون از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • آیا تیم‌های انگلیسی مشکل فشردگی برنامه بازی دارند؟
  • ساعت پخش زنده بازی آرسنال و چلسی‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین