Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:32:38 GMT

طرح احداث المان شمس تبریزی را کلنگ زنی می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۴۷۸۳

طرح احداث المان شمس تبریزی را کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل جباری یکشنبه شب در جلسه هماهنگی در خصوص بهره برداری از طرح های حوزه گردشگری استان افزود: این پروژه ارزشمند فرهنگی و تاریخی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی و هنری بارگاه شمس در فضایی به مساحت دو هزار متر مربع زیربنا وهفت هزار مترمربع محوطه سازی احداث می شود ادامه داد: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات در مدت ۳ سال کار ساخت بارگاه شمس به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی مقبره شمس را برای توسعه گردشگری کشور مهم عنوان کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی کشور و استان اهتمام ویژه ای برای ساخت این مجموعه دارند.

جباری افزود: آیین کلنگ زنی یادمان شمس تبریزی روز دوشنبه ۲۸ آبان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح می شود.

جباری در ادامه از بهره برداری چند طرح گردشگری نیز خبر داد و افزود: طرح توسعه و ارتقاء هتل آریا، بهره برداری از حمام تاریخی اتحادیه ارومیه، افتتاح دو واحد اقامتگاه بوم گردی در شهرهای ارومیه و مهاباد و همچنین بهره برداری از فاز اول ایجاد زیرساخت در منطقه نمونه گردشگری پردانان پیرانشهر خواهد بود.

یادمان شمس تبریزی در محل آرامگاه این عارف نامی احداث می شود؛ 'شمس الدین محمدبن علی بن ملک داد تبریزی' بنا بر اشاره های تاریخی به احتمال زیاد در سال ۵۸۲ هجری قمری به دنیا آمد و ملقب به ' شیخ پرّان' و ' زر دوز' بود.

بر اساس این گزارش، معاون رئیس جمهور ابتدا با حضور در شهر خوی و بازدید از این شهر طرح احداث المان  شمس تبریزی را کلنگ زنی خواهد کرد.

براساس این گزارش آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری خوی در استان آذربایجان غربی و محل مدفن شمس تبریزی است که  همه ساله علاقه‌مندان شمس تبریزی از خوی و دیگر شهرهای ایران و حتی کشورهای همسایه در مراسمی بزرگداشت این شاعر ملی را گرامی می‌دارند.

مناره شمس تبریزی مناره‌ای مربوط به سده ۶ ه‍.ق است که در سال ۱۳۵۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است ، این مناره در صحن آرامگاه شمس تبریزی از صوفیان و عارفان پرآوازه ایرانی است، این بنا در محله امامزاده سید بهلول در شمال غربی شهر خوی واقع شده‌است.

کد خبر 4462104

منبع: مهر

کلیدواژه: شمس تبریزی میراث فرهنگی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا حیدری  در جلسه بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد با اعلام این مطلب اظهار کرد: غار سهولان مهاباد از جمله جاذبه‌های طبیعی پربازدید استان است که همواره در لیست بالای بیشترین تعداد بازدیدکننده را دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این مکان کمپینگ گردشگری ایجاد می‌شود که شامل واحدهای اقامتی، سرویس‌ بهداشتی، نمازخانه و .‌.. بوده و برای احداث این کمپینگ نیاز است که دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

او گفت: حل مشکل تامین آب شرب و برق این کمپینگ از جمله مباحثی بوده که در پیش روی احداث این کمپینگ قرار داشته و در این جلسه برای حل آن هم‌اندیشی لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام و در اسرع وقت عملیات تامین آب و برق آن اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • شرکت ملی نفت صاحب کارخانه آسفالت می شود
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • بزودی؛ بهره برداری از جاده احمدآباد ورامین