Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@18:52:53 GMT

تفاوت عضوگیری داعش در زمان «البغدادی» و «الزرقاوی»

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۴۸۱۷

تفاوت عضوگیری داعش در زمان «البغدادی» و «الزرقاوی»

 باشگاه خبرنگاران جوان: محمد الفاهم معروف به ابوزکریا، عضو جدا شده از گروه تروریستی داعش، درباره تفاوت شیوه عضوگیری این گروه در زمان "ابوبکر الابغدادی" و همچنین "ابو مصعب الزرقاوی" سرکرده قبلی داعش در کتاب"کنت فی الرقة" می گوید:

شبانه از استانبول به قصد رفتن به اروفا راه افتادیم، در ترمینال شخصی منتظرمان بود که ما را به خانه برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورفا به عنوان نقطه‌ای مرزی برای عبور به شام انتخاب شده بود البته سازمان داعش بر مناطق بسیاری تسلط داشت که شامل شهرهای مرزی بسیاری می‌شد اما تعیین نطقه عبور با هماهنگی قاچاق‌برها انجام می‌شد.

برای جوان الجزایری و همسرش که نکات لازم جهت سفر به شام را برایم گفته بودند گذرنامه‌های سوری از قبل جعل و آماده شده بود که از طریق گذرگاه تل ابیض رد شدند؛ جایی که سازمان بر قسمت سوری آن تسلط داشت. سوار خودروی راننده‌ای سوری شدیم و یک ماشین هم از جلو راه را به ما نشان می‌داد. نیم ساعتی در جاده های خاکی رفتیم تا به منطقه مرزی رسیدیم. دو قاچاق‌بر ترکیه‌ای منتظرمان بودند. به سختی چند کلمه عربی با لهجه ترکی گفتند تا ما را برای رد شدن از مرز راهنمایی کنند. از لحظه‌ای که پا به فرودگاه آتاترک گذاشتم تا زمانی که به اورفا در مرز شام رسیدیم هیچ هزینه ای پرداخت نکردم و همه چیز از پیش هماهنگ شده بود، زیرا ما تایید شده بودیم. در توضیح این موضوع باید بگویم که سنتی قدیمی تحت عنوان «تایید» وجود دارد. در این رسم مهاجر طبق سنتی مربوط به زمان "ابو مصعب الرزاقی" در دولت خلافت عراق باید توسط شخصی دیگر در سازمان «تایید» می شد. این یک شرط خاص برای پذیرش اعضا و میهمانان تازه بود.

در دولت البغدادی اما روند کار اینگونه نیست. در زمان ابوبکر هر جوانی بدون اجرای سنت «تایید» هم می توانست از طریق اینترنت با حساب‌های کاربری تروریست‌ها تماس برقرار کند.

تفاوت شیوه عضوگیری داعش در زمان «البغدادی» و «الزرقاوی»/ راه تایید سرسپردگی تازه‌وارد‌ها چه بود؟

به هر حال این روال قطعا برای کسانی که بدون هماهنگی سازمان راهی سرزمین خلافت می‌شدند بسیار متفاوت بود. قطعا یک نفر از قبل هماهنگی‌های لازم جهت ورود مهاجر تازه‌وارد را انجام می‌داد که آن شخص تاییدکننده نیز باید سابقه حضور در میدان نبرد را می‌داشت. به این صورت سرسپردگی افراد را ضمانت می‌کردند اگر نه شما چه می‌دانید که از شخص بدون تایید چگونه استقبال و تحقیق می‌کردند!

منبع: فردا

کلیدواژه: داعش البغدادی عضوگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

گرچه گروه تروریستی داعش سودای ایجاد خلافت در عراق و سوریه را در سر می‌پروراند، اما در نهایت این گروه تروریستی اکنون تمامی حوزه‌های تسلط خود را از دست داده و هسته‌های مخفی آن به صورت گاه به گاه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کور می‌کنند. داعش خراسان یکی از شاخه‌های این سازمان تروریستی است که حضور فعالی در افغانستان دارد و تا به حال در این کشور، ایران، و روسیه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی مرگبار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان امروز (چهارشنبه) از متهم شدن ۷ تبعه خارجی به همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، این افراد متهم هستند به دنبال انجام حمله تروریستی در آلمان به نیابت از داعش خراسان بوده اند. در میان ۷ مظنون دستگیر شده یک تبعه ترکمنستانی و ۶ تبعه تاجیکستانی حضور دارند. این افراد متهم هستند قصد انجام حمله تروریستی مهیب در آلمان و سایر کشور‌های اروپای غربی را داشته اند، اما هنوز در برنامه حمله خود را نهایی نکرده بودند. 

این تروریست‌ها در بهار ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ اوکراین وارد آلمان شده و یک هسته تروریستی دیگر در هلند ایجاد کرده بودند. با این حال، مقامات امنیتی آلمان آنها را در ژوئیه سال گذشته میلادی دستگیر کرد. 

دادستانی آلمان جزئیات بیشتر درباره این هسته تروریستی و زمان محاکمه آنها ارائه نکرد. 

پیش از این شاخه خراسان گروه تروریستی داعش طی حمله تروریستی به کنسرتی در روسیه ۱۳۷ تن را کشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳