Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصیب نعیمی»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در مورد برگزاری انتخابات زود هنگام اسرئیل و فروپاشی دولت ائتلافی آن اظهار کرد: مدتهاست که نتانیاهو با وجود پرونده فسادهای گسترده و ناکامی در حل بسیاری از بحران ها و اقداماتی که به امید حمایت آمریکا اتخاذ کرده، مورد سوال بوده و این فرصت را برای رقبای وی در حزب کار ایجاد شد، تا بتوانند دامنه درگیری را بالا ببرند و به نقطه ای برسانند که مجددا انتخابات جدیدی در آنجا انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعیمی اشاره کرد: جناح مقابل نتانیاهو از این فرصت استفاده کرده و با نشان دادن وی به عنوان فردی ناتوان، ناکارآمد و ناکام در سیاست هایش به دنبال رسیدن به قدرت است.

وی در ادامه افزود: شرایطی فعلی نتانیاهو شرایط خوبی نیست مخصوصا موضوع فساد مالی وی که در فضا رسانه ای گسترده شده یکی از عوامل برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور است. مقامات رژیم صهیونیستی با انتخابات زود هنگام به دنبال این هستند، از نتانیاهو سلب مسئولیت کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: این اقدامات قابل پیش بینی بود چرا که سال گذشته هم این چنین اقداماتی انجام شد و نتانیاهو با بهانه های متفاوت این وضعیت را به تعویق انداخت. اما در حال حاضر وضعیت به مرحله ای رسیده که راهی جز سلب مسئولیت از وی باقی نمانده و خود نتانیاهو و باند «لیکود» این شرایط را به وجود آورده اند.

نعیمی در پاسخ به این سوال که دلیل نتانیاهو برای آتش بس چیست، بیان کرد: پذیرش آتش بس هم یکی از مسائلی است که خود نتانیاهو گمان می کرد با کوشش آمریکا، کشتار جمعی و ایجاد فشار جمعی شدید می تواند مسئولین جبهه مقاومت را به سازش دراز مدت وادار کند.

وی تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده که اگر 10 روز بتوان در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت و مناطق تحت سلطه رژیم را ناامن کرد، باتوجه به تبعات سنگینی که در بعد مهاجرت معکوس به وجود می آید رژیم مجبور به تسلیم می شود.

این کارشناس مسائل خاومیانه گفت: در درگیری های چند روز اخیر، انتقال پول از اسرائیل به بانک های اروپا و آمریکا بالا رفت، سرمایه ها به کشورهای خارجی انتقال داده شد و بسیاری از مردم اسرائیل به فکر مهاجرت به کشورهای اروپایی افتادند. این اقدامات باعث می شود که رژیم فعلی به هر خواسته‌ای تن بدهد.

 وی در پایان بیان کرد: از ابتدا مشخص بود که اگر جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کند، قطعا رژیم مجبور می شود به بحران خاتمه دهد. ایجاد رعب، وحشت و کشتار مردم یکی از روش‌هایی است که رژیم صهیونیستی طی 70 سال گذشته اعمال کرده است.

خبرنگار: میلاد فرجی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات خاورمیانه رژیم صهیونیستی سرمایه مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه میلیاردها دلار خسارت در نوار غزه به جا گذاشته است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزچهارشنبه اذعان کرد: میزان ویرانی های غزه در نتیجه حملات اسرائیل، بیشتر ازویرانی های جنگ جهانی دوم است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است.

بورل تاکید کرد که بیش از ۶۰ درصد زیرساخت ها آسیب دیده و ۳۵ درصد زیر ساخت های غزه به طور کامل تخریب شده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز هم اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

کد خبر 6087935

دیگر خبرها

  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند