Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه نشریه العربی در گزارشی به تصمیم عربستان مبنی بر اعدام ۵ نفر از مظنونین قتل جمال خاشقجی پرداخته و می‌نویسد که هدف از این اقدام از میان بردن حقیقت و پشت پرده قتل خاشقجی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پایگاه نشریه «العربی» در گزارشی به تصمیم عربستان مبنی بر اعدام ۵ نفر از مظنونین قتل «جمال خاشقجی» پرداخته و می‌نویسد که هدف از این اقدام از میان بردن حقیقت و پشت پرده قتل خاشقجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العربی می‌نویسد: نخست از سوی عربستان انکار آغاز شد و اکنون تناقض‌ها و انحراف درباره قتل خاشقجی. این‌ها مؤلفه‌های پوشش یک قتل است که عربستان سعودی با دقت در حال انجام آن در برابر جهانی تماما مردد، اما بی‌تفاوت انجام می‌دهد.

 

در ادامه این گزارش آمده است: بی‌نهایت دشوار است درک آنچه که عربستانی‌ها فکر کردند در پی قتل وحشیانه روزنامه‌نگار منتقد سعودی اتفاق خواهد افتاد. چیزی که ما اکنون می‌دانیم این است که تاکتیک آن‌ها در حال حاضر از میان بردن و یا عدم ارائه حقیقت درباره این ماجراست. دستیابی به آن غیر ممکن و غیر قابل نفوذ خواهد بود. ابهام و تناقض، نظم «تحقیقات» و واکنش‌ها به مجرمیت آن‌ها در قتل خاشقجی است.

العربی در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نخستین هدف از هرگونه نمایش از سوی عربستان سعودی در این ماجرا تلاش برای محافظت از بن سلمان در برابر هرگونه ارتباط با این جنایت است.

این نشریه در ادامه با اشاره به تصمیم دادستانی عربستان که طی روز‌های گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال حکم اعدام برای ۵ نفر از مظنونین این حادثه است، می‌نویسد: بیانیه دادستانی عربستان سعودی مدعی است قتل خاشقجی پس از یک درگیری فیزیکی به دلیل مقاومت وی و تزریق مقدار زیادی مواد مخدر که باعث اوردوز شده روی داده است.

 

بر اساس ادعای دادستانی عربستان تیم ترور تصمیم می‌گیرد تا گزارشی غلط درباره قتل خاشقجی بنویسد که مدعی است خاشقجی از ساختمان کنسولگری خارج شده است.

العربی با اشاره به این ادعا‌ها و روایات عربستان درباره قتل خاشقجی تأکید می‌کند: واقعیت بسیار بدتر از این است و خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به عمد به وسیله یک تیم ترور ۱۵ نفره کشته می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: آخرین روایت عربستان سعودی که از سوی دادستانی این کشور به نگارش در آمده است متناقض با اعترافات پیشین این کشور است که از سوی آمریکا نیز مورد حمایت قرار گرفته بود. این روایت در تناقض با شواهد ارائه شده از سوی ترکیه است که بیان کننده طراحی از پیش تعیین شده برای قتل خاشقجی است.

 

 

العربی با اشاره به فایل‌های صوتی که ترکیه آن‌ها را ارائه داده است می‌نویسد: ترکیه فایل‌های صوتی در اختیار دارد که در آن «ماهر عبدالعزیز المطرب» که یک افسر امنیتی شناخته شده است پس از اتمام قتل طی یک تماس تلفنی با فردی ناشناس می‌گوید: «به رئیست بگو کار تمام شد.»

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عربستان سعودی قتل خاشقجی جمال خاشقجی محمد بن سلمان کنسولگری عربستان سعودی ترکیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟

وزارت حج و عمره عربستان به‌روزرسانی مهمی را درباره پایان اعتبار ویزای عمره برای زائرانی که از خارج از عربستان وارد می‌شوند، اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلامیه اخیر، ۱۵ ذی‌القعده (مصادف با ۲۳ می و سوم خرداد) آخرین روز انقضا روادید عمره خواهد بود، که نسبت به تاریخ انقضا قبلی ۲۹ ذی‌القعده (مطابق با ۶ ژوئن و ۱۷ خرداد) تغییر کرده است؛ این تغییر با هدف تسهیل حضور روان زائران حج ۲۰۲۴ به شهرهای مکه و مدینه اتخاذ شده است.

با تاکید بر هماهنگی بین وزارت حج و عمره و وزارت امور خارجه عربستان، اعتبار ویزای عمره به مدت ۳ ماه از تاریخ صدور با اطمینان از انقضا آن، حداکثر تا ۱۵ ذی‌القعده تأیید شده است.

به گزارش اکونومیک تایمز، مناسک حج تمتع ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد؛ این زمان مشروط به رؤیت ماه ذی‌الحجه، دوازدهمین ماه از تقویم اسلامی است.

عربستان سعودی پیش از این به زائران کشورهای دیگر و ساکنان خارجی مقیم این کشور هشدار داده است در مراسم حج آینده بدون مجوزهای لازم شرکت نکنند، در غیر این صورت مشمول مجازات‌های سخت خواهند شد.

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد که انجام حج بدون مجوزهای لازم که هنگام ثبت‌نام برای این مناسک دریافت می‌شود، حرام است و انجام آن جریمه ۵۰ هزار ریال (حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ دلار) سعودی خواهد داشت.

همچنین افرادی که بدون مجوز در حال جابه‌جایی زائران دستگیر شوند تا سقف ۵۰ هزار ریال سعودی جریمه نقدی خواهند داشت.

اتباع خارجی در صورت محکوم شدن به این گونه جرایم پس از گذراندن حکم ۶ ماه حبس، از عربستان سعودی اخراج خواهند شد. آنها دوباره ۱۰ سال ممنوعیت ورود به کشور خواهند داشت.

رسانه‌های عربستان همچنین اعلام کرده‌اند افرادی که قوانین این کشور در حج را زیر پا می‌گذارند، توسط رسانه‌ها به شکلی علنی معرفی شده و بی‌اعتبار می‌شوند.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها، زائران ایرانی در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و در قالب ۱۱ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 746625

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟