Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله العوده پسر سلمان العوده مفتی بازداشتی عربستانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت، سرکوب مخالفان در عربستان به یک الگو بدل شده است.

مجری شبکه پرسید: «آیا تصور می‌کردید که بن سلمان دستور بازداشت سلمان العودده، پدر شما را که یک روحانی سرشناس است بدهد؟»

عبدالله العوده در پاسخ گفت: «معتقدیم افرادی که به کنسولگری عربستان سعودی رفتند در کار خود برای کشتن جمال خاشقجی روزنامه نگار و مخالف مهم بسیار جدی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک ذهنیت مشترک و یک الگو است که تنها با پدر من شروع نشده است. این موضوع با جمال خاشقجی شروع نشده است. این الگویی است که شاهد اجرای آن در یک سال و نیم گذشته و از زمانی که ولیعهد به قدرت رسید، بوده ایم. آن‌ها با استفاده از قدرت خود برای ساکت کردن دیگران استفاده کرده اند. آن‌ها از این قدرت برای سرکوب مخالفان استفاده کرده اند.»

در حال حاضر عربستان نزدیک به ۱۰۰ تن را بازداشت کرده و این بازداشت‌ها و علت آن‌ها را پنهان نگه داشته است، اما طبق برخی اطلاعات فاش شده، بعضی از این افراد هدف اقدامات خطرناکی از جمله شکنجه قرار گرفته‌اند تا مجبور شوند به جرائمی اعتراف کنند که اصلا مرتکب نشده‌اند و یا اینکه از موضعگیری‌های منتقدانه خود علیه مسؤولان ریاض دست بردارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان تروریسم قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه سه‌شنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر ساری، ضمن گرامیداشت عملیات غرورآفرین سپاه در انتقام از رژیم غاصب صهیونیستی، ضمن تقدیر از گرامیداشت و فضاسازی خوب شهرداری ساری در مناسبت‌های دینی و ایام نوروز، افزود: مدیریت شهر باحضور مسافران و حذف برخی چاله‌های معابر و کوچه‌های شهر نیز انجام شد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه معضلات باقیمانده از گذشته را هم باید مشکل روز ببینید، انتظار داریم مرکز استان الگوی استان شود، مثلاً اقداماتش در بحث حل مشکل زباله، مدیریت پارک‌ها، روان شدن ترافیک، مدیریت شهرداری، حفظ محیط زیست، فضای سبز و منابع طبیعی، برخورد با متجاوزین و متصرفین سوءاستفاده‌گر، کاهش آسیب‌های اجتماعی، صرفه‌جویی در استفاده از آب، برق، گاز، سوخت و امثال اینها چگونه بوده است.

وی یادآور شد: ساری باید برای مراکز استان‌های دیگر حداقل آنانی که در دسته و رده خودش هستند الگو باشد، در نظافت، نبود بیکار، استفاده از تبدیل زباله به ثروت و سرمایه الگو باشد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: ان‌شالله این جلسات مخصوص مرکز استان را جدی پیگیری کنید، هر فصلی یک جلسه داشته باشید، علاوه بر این ما در داخل شهر دو سه محله نسبتاً آلوده با آسیب‌های بالا، عمران و آبادانی عقب افتاده و بهداشت پایین داریم و برخی هم داخل طرحی قرار دارند که آخرش نمی‌دانیم چه می‌شود، مردم نمی‌توانند منازل خود را بفروشند.

این مسئول بیان کرد: نسبت به ساخت و سازهای شهر توجه داشته باشید که شهرسازی، شهربانی و شهرداری به هم وصل هستند و شهرسازی هر چه مشکل‌دارتر شود شهرداری دارای مشکل خواهد شد، در بحث نظام مهندسی در ارائه مجوز، برخورد با تخلفات نباید با جریمه تمام شود.

وی گفت: ظاهر شهر همچنان نامناسب و نافرم است و اصول شهرسازی را در ساری پیاده کنید، طرح‌های کلان و همت بلند در سر داشته باشید، روزمرگی فایده‌ای ندارد.

وی افزود: در رابطه با سفر گذشته رئیس جمهوری ببینید که برای ساری چه تصمیماتی گرفته شده بود و مصوبات را پیگیری کنید که کدام انجام شده است.

آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: ساری نقاط میراثی بسیار بسیار خوبی دارد و بازسازی شود، نورپردازی شود، شما از مازاد حدود پنج‌هزار نیرویی که دارید درآمدزایی و مولدسازی کنید.

کد خبر 6080325

دیگر خبرها

  • سرکوب مزد در سنوات گذشته باید جبران شود/ حداقل مزد ۱۵میلیون تومان
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • مرگ یک بازداشتی در بازداشتگاه وزرا
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم
  • مفتی عمان، پاسخ ایران به رژیم اسرائیل را تحسین کرد
  • آزادی ۱۵۰ بازداشتی اهل غزه توسط رژیم صهیونیستی