Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا- مدیر منابع امور آب چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برای احداث آب شیرین کن از سوی بخش خصوصی و صدور مجوز برداشت آب از دریای عمان هیچ مشکل و مانعی وجود ندارد.

فرشید میربلوچزهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب منطقه ای از هرگونه طرحی برای برداشت آب و شیرین سازی آب دریا استقبال می کند تا دامنه خسارت های خشکسالی در جنوب سیستان و بلوچستان کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شیرین سازی آب دریا بصورت پایدار و مطمئن است و هر بخشی که نیاز داشته باشد مجوز لازم برای برداشت آب از دریا را در اسرع وقت صادر می کنیم.
مدیر منابع امور آب چابهار افزود: آب دریای عمان پس از شیرین سازی علاوه بر آشامیدن مردم شهر و روستاها، در زمینه کشاورزی و صنعت جوابگو است و در صورت استفاده از این ظرفیت هزاران شغل ایجاد و موجب توسعه می شود.
وی ادامه داد: شهرستان چابهار به سبب همجواری با آب های اقیانوس هند نباید مشکل آب داشته باشد در حالی که بعد از گذشت سالها طبق آمار آب وفاضلاب روستایی 406 روستا با 45 تانکر آبرسانی سیار می شوند.
میربلوچزهی گفت: هم اینک سد زیردان با کمتر از 42 میلیون مترمکعب و سد پیشین سرباز با 20 میلیون مترمکعب ذخیره در بدترین شرایط آبی هستند و در طول 50 سال اخیر هیچگاه بارندگی ها نتوانسته نیاز آبی آشامیدنی، صنعت و کشاورزی را تامین کند.
مدیر منابع امور آب چابهار افزود: هیچ چاره ای جز شیرین سازی آب دریا وجود ندارد و باید مسئولان به این سمت حرکت کنند و برای تامین آب روستاها و شهر تضمین خرید را به سرمایه گذاران بخش خصوصی بدهند تا ورود جدی داشته باشند.
3043 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب و فاضلاب شيرين سازي آ دريا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار