Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@09:29:35 GMT

شمس لنگرودی: سیاستمداران جهان را بی‌معنا کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۵۲۲۱

شمس لنگرودی: سیاستمداران جهان را بی‌معنا کرده‌اند

رکنا: شمس لنگرودی گفت: سیاستمداران این جهان را بی‌معنا کرده‌اند، اما هنر زیبایی خلق می‌کند و دروغ نمی‌گوید.

آیین نکوداشت محمد شمس لنگرودی، شاعر و ادب‌پژوه با حضور شاعران، نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب استان گیلان در پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.

شمس لنگرودی در این مراسم با اشاره به تعبیر احمد شاملو مبنی بر این‌که "کار کردن در بحران‌ها، تونل زدن در کوه ناممکن‌هاست"، اظهار کرد: مشکلات، گرفتاری‌ها و عوامل بازدارنده خیلی زیاد است، اما مردم مسیر تحول را نمی‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با قدردانی از همه کسانی که با شعرهایش همدلی می‌کنند، افزود: این همدلی‌ها ارزشمند است، زیرا در خلأ نمی‌توان شعر نوشت. این شما هستید که به شعرهای شاعران گوش می‌دهید و با همدلی خودتان شاعران را سر شوق می‌آورید.

این شاعر با اشاره به تالیف کتاب "تاریخ تحلیلی شعر نو"، این کتاب را در پاسخ به نادانسته‌های خود دانست و تصریح کرد: یکی از خوشبختی‌های من در زندگی این است که هر کاری کرده‌ام برای خودم کرده‌ام.

شمس لنگرودی "حافظ" را استاد خود دانست و گفت: زندگی هیچ ارزشی ندارد، اما هیچ چیزی ارزشمندتر از زندگی نیست؛ لذا هرچه نوشتم و هرچه شعر سرودم برای دل خودم بود و به همین دلیل شعرهایم برای مردم اثرگذار و الهام‌بخش است.

او صمیمیت با خود و دروغ نگفتن به خود را یکی دیگر از جلوه‌های اثرگذاری شعرهایش دانست و خاطرنشان کرد: سیاستمداران این جهان را بی‌معنا کرده‌اند، اما هنر Art زیبایی خلق می‌کند و دروغ نمی‌گوید و اگر هنر نبود واقعیت‌ها ما را از بین می‌برد.

در این مراسم از کتاب "در ستایش زندگی" (ویژه‌نامه شمس لنگرودی) به کوشش محسن آریاپاد رونمایی شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید
 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

شوخی احمقانه صدام حسین با همسرش جلوی دوربین+عکس تفنگ اسرائیلی در دستان فرمانده نظامی حماس + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا شمارش معکوس برای اعدام قاتل سلاله دختر 5 ساله گلستانی + عکس راز شلیک مرد سیاهپوش به زن باردار در ویلای تجریش راننده سرویس تهرانی با جسد زنش سرکار رفت / او به 2 گربه اش بیشتر از همه چیز توجه داشت! + عکس مصاحبه با ۳ هنرمند خیابانی که در رشت کتک خوردند + فیلم ادعاهای توهین آمیز بهروز افخمی درباره صادق هدایت ! + فیلم این زن زندانی زمانی بانوی اول کشورش بود +تصاویر ردپای شیطانی در یک قتل پاییزی دماوند 3 ساعت تجاوز به دختر آرایشگر توسط 2 جوان تهرانی داخل پژو 405 تجاوز به دختر 9 ساله در فروشگاه + عکس خانم بازیگر ایرانی در کنار همسر بیمارش +عکس مرد نهاوندی پس از ساعت ها گروگانگیری خودکشی کرد پرش نینجایی مهناز افشار و 2 خانم بازیگر دیگر +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: هنر Art جهان زیبایی ساعت شاعر هنر عکس فیلم ایران مرد پسر ساعت فضای مجازی دختر میانسال پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان

دریافت 52 MB

به گزارش خبرنگار مهر علی‌رضا جعفر پور بروجنی از پیشگامان صنعت نفت و انرژی در ایران آینده تولید انرژی و سوخت دنیا را تشریح کرد

کد خبر 6088338

دیگر خبرها

  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • تصاویر خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان
  • حواشی فوتبال جهان
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • از این فراری فقط 31 دستگاه در جهان وجود دارد (عکس)
  • عکس| دردناک‌ترین سلفی جهان