Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سردار غلامی» با اشاره به اینکه بسیج تا شش ماه نخست امسال ۱۵۹ هزار واحد کوچک خرد و خانگی را در کشور ایجاد کرده است، گفت: از سال ۷۹ تاکنون سالانه حدود ۸ هزار واحد کوچک را ایجاد کردیم.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، «سردار سرتیپ پاسدار نعمان غلامی»، رییس سازمان بسیج سازندگی مهمان بخش خبری 21 شبکه یک سیما بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این برنامه که شب گذشته 27 آبان ماه پخش شد به تشریح اقدامات سازمان بسیج در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و در این باره گفت: این سازمان از سال 92 در این حوزه ورود جدی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج تا شش ماه نخست امسال 159 هزار واحد کوچک خرد و خانگی را در کشور ایجاد کرده است، گفت: از سال 79 تاکنون سالانه حدود 8 هزار واحد کوچک را ایجاد کردیم یعنی 141 هزار طرح محرومیت زدایی را اجرا کردیم.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: در هفته بسیج 1151 واحد کوچک را در سطح کشور افتتاح می کنیم که​ بیشتر این طرح ها با کمک جوانان و حمایت خیران ایجاد شده است.

 

«سردار غلامی» با اشاره به برگزاری رزمایش مهر درباره دستاوردهای این رزمایش گفت: در رزمایش مهر، 1970 طرح را به ارزش 30 میلیارد اجرا کردیم که از این رقم 18 میلیارد کمک مردم و بقیه از طریق دستگاه های دولتی تامین شده است.

 

وی از ایجاد بیش از 250 هزار شغل با حمایت بسیج سازندگی از سال 92 تاکنون خبر داد و گفت:​ اجرای این طرح ها با هماهنگی دستگاه ها بوده است اما منابع آن را بسیج تامین کرده است. ​همچنین 435 قطب تولیدی صنایع تبدیلی کشور را با هماهنگی دستگاه ها و تولیدکنندگان شناسایی کردیم.

 

«سردار غلامی» فلسفه تشکیل بسیج سازندگی را استفاده از ظرفیت جوانان و کمک های مردمی برای ساختن کشور عنوان کرد و گفت: بسیج در همه حوزه ها ظرفیت دارد و آمادگی داریم در حوزه های تخصصی در جهت سازندگی به دولت کمک کنیم./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز ارزانی بیرجند ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خراسان جنوبي همایش حقوق بشر امریکایی سنندج شبستان یزد سردار غلامی بسیج سازندگی محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ماموریت مذکور بخشی از پروژه ای به نام OHISAMA (خورشید در زبان ژاپنی) به حساب می آید که در ۲۰۲۵ میلادی پرتاب می شود.

کیوچی ایجیچی، مشاور در انستیتو تحقیقات سیستم های فضایی ژاپن جزییاتی درباره برنامه های کشور جهت ساخت یک واحد برق خورشیدی فضایی کوچک را اعلام کرده است. این واحد به طور بی سیم انرژی دریافتی را از مدار پایین زمین منتقل می کند. او در این باره گفت: یک ماهواره کوچک با حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن حدود یک کیلووات برق را از ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین انتقال می دهد.

البته مقیاس آزمایش برنامه ریزی شده هیچ شباهتی به اندازه تجاری نخواهد داشت اما در هر حال گامی در جهت پیشرفت به حساب می آید. به عنوان مثال یک کیلووات برق می تواند ابزارهای کوچک خانه مانند ماشین ظرفشویی را به مدت یک ساعت روشن نگه دارد.

به گفته ایجیچی فضاپیمای مذکور از یک پنل فتوولتائیک ۲متر مربعی برای شارژ باتری استفاده می کند. انرژی ذخیره شده در باتری به امواج مایکروویو تبدیل و به آنتنی روی زمین فرستاده می شود.

با توجه به این واقعیت که ماهواره مذکور بسیار سریع و با سرعت حدود ۲۸ هزار کیلومتر برساعت حرکت می کند، آنتن روی زمین باید در مسافت حداقل ۴۰ کیلومتر گسترده شود. چنین آنتن هایی باید در فاصله ۵ کیلومتری یکدیگر قرار داده شوند تا میزان انرژی کافی منتقل شود.

محققان هم اکنون به طور موفقیت آمیز انتقال انرژی خورشیدی به زمین را از یک منبع ثابت نشان داده اند. آنها تصمیم دارند فرایند انتقال انرژی از هواپیما را در ماه دسامبر اجرا کنند.

کد خبر 6086216 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها