Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:14:37 GMT

پوشش گیاهی 400 هکتار بیابان در سبزوار احیا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۵۲۹۹

پوشش گیاهی 400 هکتار بیابان در سبزوار احیا شد

سبزوار- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: آبان ماه جاری عملیات احیای پوشش گیاهی و کپه کاری 400 هکتار از بیابانها در محدوده روستاهای قاسمی، سبه و حسن آباد بخش ششتمد این شهرستان با هزینه دو میلیارد و 330 میلیون ریال اجرا شد.

عباسعلی کیانی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احیا و اصلاح مراتع، حفاظت منابع آب و خاک، افزایش پوشش گیاهی و علوفه ای، جلوگیری از فرسایش خاک و نیز تکثیر گیاهان مرتعی از اهداف اجرای عملیات کپه کاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به اینکه بارشهای خوب فصل پاییز شرایط را برای کاشت پاییزه گیاهان مرتعی شامل درمنه، النگاتوم و سکاله در مناطق بیابانی شهرستان سبزوار فراهم کرده کپه کاری و بذرکاری روشی موفق برای حیات دوباره پوشش گیاهی مراتع، اشتغالزایی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.
800 هزار هکتار از وسعت یک میلیون هکتاری سبزوار عرصه منابع طبیعی است. تاکنون برای 750 هزار هکتار از زمینهای ملی این شهرستان سند مالکیت دولتی صادر شده است. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي احيا پوشش گياهي سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  محمود شم آبادی در نشست شورای اداری خوشاب گفت: هر یک از شهرستان های غرب خراسان رضوی ظرفیت های فراوانی دارند اما تمرکز عمده صنایع در سبزوار، باعث بروز مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی در این شهر بزرگ شده است.

وی اظهار کرد: گفتمان توسعه غرب خراسان رضوی نیازمند تبیین است، بدین مفهوم که مسیر توسعه باید علاوه بر سبزوار، برای دیگر شهرستان‌های همجوار نیز به درستی تعریف شود.

فرماندار خوشاب گفت: در مواردی که زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در سبزوار فراهم نیست، ایجاد حس مشارکت و ترغیب آنها به شهرستان های مجاور برای سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی خطه غربی خراسان رضوی را شتاب خواهد بخشید.

شم آبادی گفت: برای نمونه همه زیرساخت های لازم در ناحیه صنعتی خوشاب فراهم شده و این ناحیه مهیای جذب سرمایه گذاران است و سرمایه گذاران خوشابی زیادی نیز در تهران و دیگر مناطق کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه هستند که باید در کنار ایجاد مشوق ها، موانع موجود از مسیر آن‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال با شعار جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: نهادهای اداری توان و ظرفیت خود را در راستای تحقق شعار سال به کار گیرند در این راستا زیرساخت های مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری های جدید نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار خوشاب گفت: مدیران باید با فاصله گرفتن از روزمرگی به برنامه‌های جاری بسنده نکنند و با رویکرد و راهبرد مناسب، مساله شناسی و بهره مندی از شاخص های آماری تحول را رقم زنند.

شم آبادی یا اشاره به در پیش بودن توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اداری با شناسایی مسائل حوزه خود و تعریف برنامه برای جذب اعتبارات مورد نیاز با مدیران کل رایزنی کنند.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب، دارای ۷۰ روستا است.

 
 

دیگر خبرها

  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان