Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- تکميل طرح راه آهن مراغه – اروميه در کنار تثبيت تراز آبي درياچه اروميه را مي توان نماد توجه ويژه دولت تدبير و اميد در آذربايجان غربي به شمار آورد؛ طرح هايي که با تزريق مالي چشمگير دولت به فرجامي نيک رسيده است.

به گزارش ايرنا، توسعه شبکه حمل و نقل ريلي که به دليل مزايايي چون هزينه مناسب، ضريب امنيت بالا، آلودگي کمتر و مصرف پايين سوخت، اهميت ويژه‌اي در رشد و توسعه شهرها دارد و به دليل مجاورت آذربايجان غربي با کشورهاي عراق، ترکيه و جمهوري آذربايجان و دروازه ورود به اروپا از اهميت دوچنداني در اين استان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عمليات اجرايي راه آهن مراغه - اروميه که در سال 1380 شمسي آغاز شد، با وجود درآمدهاي کلان نفتي در سال هاي بعدي در زمان آغاز به کار دولت تدبير و اميد تا مهاباد رسيد، اما دولت تدبير و اميد با وجود تنگناي شديد مالي کشور به دليل تحريم هاي ظالمانه، با نگاه اميدبخش و تحقق مطالبات مردم، با همت عالي و پشتکار شبانه روزي تکميل اين طرح زيربنايي را دنبال کرد و امروز با حضور رييس جمهوري به بهره برداري مي رسد.
اهميت تلاش براي تکميل طرح راه آهن مراغه - اروميه زماني دوچندان مي شود که بدانيم چهار هزار ميليارد ريال از مجموع پنج هزار و 131 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده براي ساخت آن در دولت تدبير و اميد محقق شده است.
85 کيلومتر از خط آهن مراغه - اروميه در حوزه استحفاظي آذربايجان شرقي و بقيه در محدوده آذربايجان غربي دارد و با بهره برداري آن يکي از مطالبات ديرين مردم اروميه و ديگر شهرهاي استان برآورده مي شود.
خط آهن مراغه - اروميه به عنوان خط واصل اروميه به تهران داراي چهار ايستگاه اصلي در شهرهاي مياندوآب، مهاباد، نقده و اروميه است و ايستگاه اروميه با 16 هزار مترمربع وسعت از بزرگترين ايستگاه هاي راه آهن در سطح کشور محسوب مي شود.
وزير راه و شهرسازي در سفر اخيرش به اروميه با اشاره به وعده رييس جمهوري مبني بر اتصال پنج مرکز استان به شبکه ريلي تا پايان دولت دوازدهم، گفت: اتصال آذربايجان غربي به شبکه ريلي به دليل مجاورت اين استان با سه کشور همسايه، نقش برجسته اي در تقويت ترانزيت کشور خواهد داشت.
محمد اسلامي به انجام تست هاي نهايي در ايستگاه راه آهن اروميه هم اشاره کرد و گفت: مردم اروميه به زودي مي توانند سفرهاي خود را با قطار انجام دهند.
معاون وزير راه و شهرسازي نيز گفت: آمادگي 100 درصدي براي افتتاح طرح راه‌آهن مراغه - اروميه وجود دارد و طرح ‌هاي ريلي قزوين - رشت و ميانه - بستان‌آباد در اولويت‌ هاي بعدي به بهره برداري مي رسد.
خيرالله خادمي افزود: طرح راه آهن مراغه - اروميه بر اساس برنامه پيش بيني شده با تلاش شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ و نقل کشور، پيمانکاران و مشاوران و همکاري شرکت راه آهن جمهوري اسلامي آماده بهره ‌برداري است.
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي هم گفت: عمليات عمراني راه آهن مراغه – اروميه به عنوان يکي از طرح هاي ملي به اتمام رسيده است و شرکت رجا /راه آهن جمهوري اسلامي ايران/ نيز تجهيز آن را انجام مي دهد.
ابراهيم مبارک قدم افزود: با توجه ويژه دولت تدبير و اميد در سه سال گذشته، اقدامات بي مانندي براي تکميل طرح راه آهن مراغه - اروميه انجام شده که ريل گذاري 98 کيلومتري از جمله آنهاست.
وي بيان کرد: ايستگاه راه آهن اروميه 16 هزار مترمربع زيربنا دارد و در زميني به وسعت 30 هکتار احداث شده است و يکي از بزرگترين ايستگاه هاي شمال غرب کشور محسوب مي شود.
يک شهروند اروميه اي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با ابراز خرسندي از اتمام اين طرح گفت: مسافرت با قطار از اروميه به تهران و مشهد براي مردم اين استان از جذابيت بالايي برخوردار است و روزگاري آرزوي دور از انتظار به شمار مي رفت.
سهراب پسنديده افزود: واقعيت اين است که با وجود محدوديت هاي مالي دولت، مردم آذربايجان غربي اميد چنداني به تکميل طرح راه آهن مراغه – اروميه نداشتند و راه اندازي ايستگاه راه آهن در اروميه هنوز باور نشده است.
يک شهروند اروميه اي ديگر نيز اظهار داشت: مسافرت با قطار، آرزوي ديرينه اي است که چند نسل قبل از ما از تحقق آن محروم بودند.
حسين رضايي پور اضافه کرد: با توجه به زمان طولاني اجراي طرح هاي زيربنايي در کشور، شنيدن خبر افتتاح راه آهن مراغه - اروميه براي من باورنکردني است و اميدوارم با تجربه نخستين سفر با قطار از اروميه، آرزويم براي سفر امن و راحت محقق شود.
به گزارش ايرنا، راه‌آهن مراغه - اروميه 2 استان مهم کشور را به هم وصل مي‌کند و از شهرهاي ملکان، نقده، مياندوآب و مهاباد عبور مي‌کند؛ اين خط آهن همچنين در روستاهاي قزل قلعه، شيرين بلاغ و رشکان ايستگاه دارد و طول آن 185 کيلومتر است.
2093/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به آثار و برکات ‌فراوان چهار دهه فعالیت سپاه پاسداران در حوزه‌های نظامی و امنیتی، کمک به مردم در مشکلات و سازندگی کشور اشاره کرد و افزود: پیشرفت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت مدیریت عالی رهبری عظیم‌الشأن انقلاب، علاوه بر ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور، موجب شادمانی و امیدواری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان نیز شده است که تنبیه اخیر رژیم جنایتکار و کودکش‌کش صهیونیستی، یکی از جلوه‌های این اقتدار بود که با استقبال ملت‌های جهان همراه شده و تزلزل و آسیب‌پذیری این رژیم جانی را عیان کرد.   رئیس جمهور همچنین همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه» را از جمله ویژگی‌های برجسته عملیات وعده صادق در بخش عملیاتی و اجرایی کشور عنوان کرد و افزود: همکاری و هماهنگی مطلوب نیروهای مسلح، وزارت امور خارجه و رسانه ملی، موجب تقویت اعتماد و امید در جامعه شده و شایسته تقدیر است.   دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد، از همه بخش‌های فرهنگی، ‌اجتماعی، ‌انتظامی و قضائی کشور که به موجب قانون دارای وظایفی در این زمینه هستند خواست عمل به وظایف محوله را مطابق آنچه در این قانون آمده است، با تدبیر و برنامه‌ریزی مورد توجه قرار دهند.   رئیس جمهور با اشاره به فرمایش اخیر رهبری معظم انقلاب درباره وظایف دولت و قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب تصریح کرد‌: امروز انتظار مردم، ‌متدینین و قانونمداران نیز توجه به قانون، حفظ حقوق مردم و کرامت انسانی آحاد جامعه است و همه دستگاه‌های اداری در همه بخش‌های حاکمیتی باید در این زمینه پیشتاز و پیش قدم باشند.   در جلسه امروز هیئت دولت آقایان یوسف نوری و ابوطالب شفقت برای انتصاب در سمت استانداری مازنداران و لرستان از هیئت دولت رای اعتماد گرفتند. 
  در ابتدای این جلسه وزیر نیرو در گزارش مفصلی از میزان بارش‌ها، وضعیت منابع آبی و سدهای کشور، از ثبت 190 میلیمتری بارندگی و رشد 5 درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود:‌ در فروردین‌ماه 60 درصد از بارش‌های ثبت شده در مناطق مختلف کشور از مجموع نرمال بیشتر بوده و افت 15 درصدی بارش نسبت به حد نرمال در تهران نیز با ورود سامانه بارشی در روزهای آینده جبران خواهد شد.   دکتر محرابیان توزیع بسیار مطلوب در کشور را از ویژگی‌های بارشهای اخیر عنوان کرد و با اشاره به نقش اقدامات زیر بنایی دولت از جمله ساخت سد و سد بندها و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب رسانه ملی در کاهش قابل توجه میزان خسارت سیل اخیر در جنوب شرق کشور گفت‌: برغم اینکه میزان بارش‌ها در کشور ما بویژه بخش‌های جنوب شرقی کشور از برخی کشورهای همسایه به مراتب بیشتر بود، اما خوشبختانه با اقدامات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته و همچنین حضور به موقع استاندار، وزیر کشور و نقش‌آفرینی نیروهای مسلح، هلال احمر و اطلاع‌رسانی دقیق و به هنگام رسانه ملی، میزان خسارت‌های وارده به بخش‌های جنوبی کشور به مراتب کمتر از کشورهای همجوار بود.   در ادامه جلسه امروز هیات دولت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با اعلام خبر کاهش تورم سالانه به کانال 30 درصد گفت‌: طبق گزارش مرکز آمار که روز گذشته منتشر شد، روند تورم همچنان رو به کاهش است به نحوی که تورم نقطه به نقطه به حدود 31 درصد رسیده و در شرف ورود به کانال 20 درصد است و تورم 12 ماهه هم به 38.8 درصد رسیده که به معنای ورود به کانال 30 درصد است.   دکتر منظور ابراز امیدواری کرد با ادامه سیاست‌های تنظیم‌گری دولت در بخش پولی و همچنین انضباط مالی در اجرای بودجه و جلوگیری از کسری بودجه این روند استمرار داشته و تا پایان سال تورم 12 ماهه تا کانال 20 درصد کاهش یابد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس در مراغه
  • خودکشی جوان تهرانی در ایستگاه مترو سرسبز