Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوری حسینی با اشاره به اینکه اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی در ۱۲ سال گذشته موفق نبود، گفت: اجازه نمی دهند خصوصی سازی کار خود را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه 27 آبان ماه شبکه دو سیما درخصوص اقدامات سازمان خصوصی سازی و روند خصوصی سازی با حضور «میرعلی پوری حسینی»، رییس سازمان خصوصی سازی، «عباس پایی زاده»، عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«میرعلی پوری حسینی» در این برنامه با اشاره به اینکه سندی وجود ندارد که روند خصوصی سازی را ارزیابی کرده باشد، افزود: «در سال 1395 از 2 موسسه خواستیم واگذاری کنترلی سازمان خصوصی سازی را ارزیابی و نتیجه گیری کنند. آنها حدود 92 واحد خصوصی به صورت کنترلی یعنی بیش از 50 درصد واگذار شده را ارزیابی کردند و به این نتیجه رسیدند که سطح اشتغال در این واحدها، حدود 2 درصد در مجموع بهره وری کل در بالغ بر 50 درصد این واحدها افزایش یافته است.»

 

وی با اشاره به اینکه اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی در 12 سال گذشته موفق نبود در تشریح این عدم موفقیت با بیان اینکه علت این رخداد سازمان خصوصی سازی یا بنگاه های واگذار شده نیست، گفت: «علت این است که اجازه نمی دهند خصوصی سازی کار خود را انجام دهد. در بودجه 97 قرار بود 4500 میلیارد تومان بفروشیم اما حدود 60 درصد آن محقق شده است.»

 

رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه قرار بود تا سال 89 شرکت های گروه یک و تا سال 93 شرکت های گروه 2 واگذار شود، گفت: «در سال 97 هنوز 600 بنگاه واگذار نکرده داریم بنابراین از اهداف تعیین شده، خیلی عقبیم و باید سریعتر انجام دهیم.»

 

 

پوری حسینی با اشاره به واگذاری کشت و صنعت هفت تپه گفت: «نتیجه دولتی بودن این بنگاه اقتصادی در زمان واگذاری آن به بخش خصوصی در سال 97 هفت ماه حقوق معوق و 345 میلیارد تومان زیان انباشته بود که 170 میلیارد را دولت پول داده بود تا روی پای خود بایستد و 150 میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی داشت اما اکنون نسبت به آن موقع وضعیت بسیار بهتر است.»

 

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه این سازمان در مورد واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی تاکنون حتی یک مورد هم خلاف نداشته است، گفت: «در تصمیم گیری های اقتصادی کشور اشتباهاتی وجود دارد که باید برطرف شود.»

 

بنابراین گزارش، «عباس پایی زاده»، عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی دیگر مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه آنچه که در سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی درباره خصوصی سازی ذکر شده با آنچه که در عمل انجام شده است به شدت فاصله دارد، گفت: «اجرای اصل 44 قانون اساسی به درستی انجام نشده و ما را به هدف نرساند.»

 

 

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز نحوه واگذاری شرکت های دولتی را به بخش خصوصی یاد نگرفتیم و نمی توانیم به درستی آن را اجرا کنیم، افزود: «هزینه این موضوع را دولت و کارگران این شرکت ها می پردازند و یکی از علل ناکامی اجرای اصل 44، شناسایی نکردن بخش خصوصی توانمند دارای اهلیت مالی و فنی است.

 

پاپی زاده با اشاره به اینکه دولت سالانه 14 میلیارد تومان به شرکت هفت تپه یارانه می دهد. سازمان خصوصی سازی باید بر این شرکت نظارت کند تا اشتغال مردم حفظ شود، گفت: «کشت و صنعت مغان باید به مردم واگذار می شد اما به بخش خصوصی واگذار شده که به اهلیت آن شک داریم.»

 

در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری «علی آقامحمدی»، عضو تشخیص مصلحت نظام در تماس تلفنی با این برنامه با اشاره به اینکه مبنای ما اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و خواهان خصوصی سازی هستیم، گفت: «برخی واگذاری های به بخش خصوصی، موفق و برخی هم ناموفق بود و نواقصی داشت. صلاحیت افراد برای واگذاری بنگاه ها به آن ها باید به درستی ارزیابی و بررسی شود.»

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه نباید سیاست های اصل 44 را زیر سئوال ببریم بلکه باید در اجرای آن به درستی عمل کنیم، گفت: «باید مقدمات واگذاری بنگاه ها را فراهم کنیم تا دچار تبعات ناشی از تغییر مدیریت ها نشویم و اشتغال آن بنگاه حفظ شود و کارگران آن دچار مشکل نشوند.»

 

«محمد حسن نژاد»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه هدف از خصوصی سازی واحدهای اقتصادی دولتی را پیشرفت آن واحدها، ​افزایش سودآوری و بهره وری عنوان کرد و افزود: «واگذاری بنگاه هایی مانند ماشین سازی و کشت و صنعت مغان و هپکو و پتروشیمی کرمانشاه و پالایشگاه به درستی انجام نشده است و روی همه آنها تحقیق و تفحص در حال انجام است.»/

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارزانی بیرجند شیراز ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور محمد جواد ظریف رژیم صهیونیستی سنندج شبستان یزد آمریکا پوری حسینی سازمان خصوصی سازی خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه

سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلف است در طول سه سال اول برنامه نسبت به همسان سازی حقوق بازنشستگان غیرحداقل بگیر اقدام نماید به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

بند ث ماده ۳۱ حذف شد که در این بند آمده بود: «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با رعایت جزء (۳) بند «الف» ماده واحده قانون برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور مصوب ۱/ ۴/ ۱۴۰۰، پنجره واحد خدمات حمایتی و پرونده الکترونیک رفاهی افراد یا خانوار را به‌طور کامل راه‌اندازی نماید. دستگاه‌های اجرائی که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند تمامی حمایت‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق این پنجره ارائه دهند.

متقاضیان دریافت حمایت‌ها نیز باید از این طریق برای دریافت حمایت‌های مذکور اقدام کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر ۶ ماه یکبار به کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس ارسال نماید.»

نمایندگان مجلس مصوب کردند که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به حداقل دستمزد همان سال، با نود درصد (۹۰%) نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

وی بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

با نزدیک شدن به روز‌های آخر سال بازنشستگان به دنبال اعلام رقم حقوق خود در سال جدید هستند.

حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده ۹ میلیون تومان اعلام شده است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان و حداقل حقوق بازنشستگان ۹ میلیون تومان باشد.

اجرای دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؛ افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ آنگونه که اعلام شده است ۲۰ درصد خواهد بود، این رقم ابتدا ۱۸ درصد بود که بعد از بررسی ۲ درصد به آن اضافه شد.
هیات عالی نظارت در ادامه رسیدگی به موارد مغایرت بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با سیاست‌های کل نظام در جلسه عصر امروز خود که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل شد، بند (س) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مصوب مجلس را مغایر سیاست‌های کلی نظام ندانست و با متناسب سازی حقوق بازنشستگان موافقت کرد.

براساس اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، کار بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ از امروز در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضا و نمایندگان روسای سه قوه، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آغاز شد و به بررسی کلیات بودجه مصوب مجلس و برخی مفاد آن پرداخت.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان و حداقل حقوق بازنشستگان ۹ میلیون تومان باشد.

منبع: شایانیوز

tags # بازنشستگی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) انتقاد خیابانی از واگذاری استقلال و پرسپولیس: این خصوصی‌سازی نیست
  • انتقاد جواد خیابانی از وضع خصوصی سازی سرخآبی ها + ویدئو
  • رئیسی کیا: شکست در واگذاری استقلال و پرسپولیس شکست خصوصی‌سازی است/ فدراسیون جلوی رقابت مالی ناسالم و پول پاشی را بگیرد
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • سیاستهای تنظیم‌گری دولت در بازار مسکن ۱۴۰۳/ سهم درآمدهای پایدار دولت به ۵۲ درصد رسید
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه