Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کره جنوبي و آمريکا موافقت کردند به رغم مخالفت هاي کره شمالي، يک کميته ويژه رايزني و هماهنگي براي خلع سلاح اتمي شبه جزيره کره تشکيل دهند.
به گزارش دوشنبه پارس‌تودي به نقل از يونهاپ، کره شمالي ايجاد اين ساختار را مغاير با تلاش هاي دو کره براي پيشبرد صلح در منطقه دانسته و خواستار توقف هر اقدامي در اين عرصه شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«لي دوهون» فرستاده هسته اي کره جنوبي بزودي راهي امريکا مي شود؛ گفته شده است که طرفين به توافق اصولي رسيده اند که اولين نشست دوجانبه درباره اين ساختار برگزار شود.
قرار است اين مقام ارشد امنيتي و هسته اي که نماينده کره جنوبي در امور شبه جزيره کره است روزهاي دوشنبه تا چهارشنبه به آمريکا سفر کند و شماري از مقام هاي دولت و وزارت وحدت هم او را همراهي خواهند کرد.
پيش بيني مي شود او و «استفان بايگون» نماينده آمريکا در امور شبه جزيره کره و کره شمالي رياست اين نشست را برعهده داشته باشند و اصلي ترين محور گفت و گوها نيز خلع سلاح هسته اي کره شمالي باشد.
اين کميته کاري و رايزني که آمريکا و کره جنوبي تشکيل مي دهند؛ به موضوعات مربوط به روابط دو کره و طرح هايي که قرار است دو کشور در زمينه هاي ريلي و جاده اي اجرا کنند رسيدگي خواهد کرد و به همين سبب کره شمالي بشدت با تشکيل اين کميته مخالفت کرده است.
با اين وصف کره جنوبي بسيار اميدوار است تا در چارچوب اين کميته کاري رضايت آمريکا را براي اجراي طرح هاي ريلي و جاده اي ميان دو کره جلب کند.
آمريکا مي گويد بانک هاي کره جنوبي نبايد چنين طرح هايي را به دليل تحريم ها مورد حمايت مالي قرار دهند و تهديد کرده است در چنين صورتي عليه آنها اقدام خواهد کرد و اين يکي از اختلافات بارز دو کشور درارتباط با کره شمالي است.
پيشتر کره شمالي با انتقاد از دخالت واشنگتن در روابط دو کره اعلام کرده بود: گروه کاري که با هدف نظارت بر فعاليت ها و روابط دو کره تشکيل مي شود اقدامي مداخله جويانه و گستاخانه از سوي آمريکاست.
خشم کره‌شمالي از رفتار مداخله‌جويانه واشنگتن در روابط دو کره
141/110
کليدواژه آمريکا کره جنوبي خلع سلاح هسته اي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • دیدار و رایزنی گروسی با امیرعبداللهیان در تهران
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین