Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین قراباغی در گفتگو با خبرنگار مهر، درپاسخ به این سئوال که برگزاری رویدادهای بین المللی در شناساندن همدان در جهان چقدر موثر است، گفت: برگزاری رویدادهای مختلف در سطوح داخلی و بین المللی می تواند تاثیرهای خاص خود را برای برگزارکنندگان آن داشته باشد.

وی بابیان اینکه رسیدن به اهداف تعیین شده در برگزاری برنامه ها به اراده برگزارکنندگان آن بستگی دارد، گفت: باید با مشخص کردن خواسته های خود از برگزاری این چنین برنامه هایی زمینه بهره برداری در حوزه های مختلف را مدنظر قرارداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصتی برای شناساندن ظرفیت های بسیار غنی سرمایه گذاری همدان

قراباغی بااشاره به برگزاری ۲ رویداد مهم «همدان۲۰۱۸» و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در نیمه نخست سال و میزبانی اجلاس جهانی گردشگری در نیمه دوم سال جاری؛ گفت: این دو رویداد به عنوان یک فرصت در شناساندن ظرفیت های بسیار غنی تاریخی، گردشگری و اقتصادی و سرمایه گذاری همدان برای فعالان این عرصه ها مدنظر بوده است.

وی بابیان اینکه مجموعه های مختلف دولتی و خصوصی در تلاش بودند تا از حضور تاثیر گذاران و نمایندگان ۷۰ کشور عضو در سازمان جهانی گردشگری به نحو مطلوب برای شناساندن ظرفیت های مختلف بهره ببرند، گفت: در شرایط مشابه اگر قصد و نیت انجام این کار را داشتیم قطعا مستلزم صرف وقت و هزینه های مالی بود اما  این مهم با برگزاری این رویدادها در همدان تحقق یافت.

قراباغی در توضیح اینکه تلاش برای جذب سرمایه گذار با برگزاری رویدادهای بین المللی تا چه اندازه موفقیت آمیز است؟ نیز گفت: کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در خلال برگزاری مراسم افتتاحیه و کارگاه های آموزشی ضمن دعوت از روسای شورا ها و شهرداران کلان شهرهای کشور، نسبت به برگزاری نشست های مشترک کاری در حوزه مدیرت شهری اقدام کرد و از سویی جلسه هایی با مهمانان خارجی رویداد داشت که منشاء یک سری تصمیم های بوده اما پاسخ قطعی به این سئوال منوط به ارزیابی نهایی و جمع بندی نقاط قوت و ضعف این رویداد است.

وی اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری درصدد است طی روزهای آینده نسبت به برگزاری جلسه مشترک کاری با عضو هیئت رئیسه و میزبان اجلاس، اداره کل امور اقتصاد و دارایی، میراث فرهنگی و مدیریت شهری اقدام کرده و یک ارزیابی کلی از دستآوردهای آن داشته باشد.

عملکرد نمایشگاه های بین المللی در روزهای برگزاری اجلاس جهانی گردشگری بسیار ضعیف بود وی با تاکید بر اینکه باید قبول کنیم برگزاری این ۲ رویداد و در روزهای آینده نیز میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان یک فرصت بسیار ارزشمند برای معرفی ظرفیت های همدان بوده و انعکاس خبری، رسانه ای و حضور تاثیرگذاران کشورهای مختلف در همدان به نوبه خود زمینه ساز یک سری مبادلات اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و گردشگری در آینده خواهد بود، گفت: متاسفانه نقش شرکت نمایشگاه های بین المللی در روزهای برگزاری اجلاس جهانی گردشگری بسیار ضعیف بود.

وی عنوان کرد: مدیران شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی باید سطح نمایشگاه را به گونه ای تدارک می دیدند تا به عنوان ویترین گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری برای بازدید مهمانان خارجی برنامه ریزی باشد ولی متاسفانه فقط در اندازه جشنواره اقوام و سوغات، برای بازدید شهروندان همدانی خلاصه شد.

قراباغی با تاکید بر اینکه باید قبول کنیم یک سری ضعف هایی دیگری هم در طول برگزاری رویداد های اخیر داشتیم که باید با تشکیل جلسه های مشترک نسبت به شناسایی آسیب های کار اقدام شود، گفت: باید در سال های آینده با وحدت رویه؛ برای برگزاری رویدادهای مشابه آمادگی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: همدان با توجه به دارا بودن زیر ساخت های لازم و نزدیکی به پایتخت، ظرفیت ان را دارد که به عنوان پایلوت برگزاری رویدادهای خاص داخلی و خارجی در کشور انتخاب شود.

کد خبر 4462127

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهانی گردشگری شورای شهر گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی اکبر احمدیان، بنا بر دعوت دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، نیکولای پاتروشف، در رأس یک هیات بلندپایه‌ی امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین «نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه ی مسئول در امور امنیتی» و «نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهند شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به‌ ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقاء و توسعه‌ی روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، احمدیان با همتایان خود از کشورهای روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدارهای جداگانه ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن پترزبورگ، با سابقه ای بیش از یک دهه، از معدود رویدادهای امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه گرایی غرب، بویژه امریکا در عرصه‌ی امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایت گری و روایت سازی مستقل در این ساحت می باشد.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ی این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد. اطلاعات بدست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) در سن پترزبورگ آغاز بکار می کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولت ها، مسئولین امنیتی و رسانه‌های منطقه ای و جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان