Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوردر کرمان گفت: برای تفاهمنامه با بنیاد مسکن حدود دو سال است که هر هفته جلسه داریم.

وی با اشاره به اینکه متوسط جمعیت روستایی کشور ۲۵.۹ درصد است گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون از جمعیت کشور در روستا‌ها ساکن هستند در حالی که در ساله‌ای گذشته جمعیت روستایی بسیار بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه برای اقتصاد روستا‌ها در کشور هیچ کار نکردیم و این مسئله باعث مهاجرت روستائیان شده است افزود: در حال حاضر با یک چالش بزرگ به نام معیشت روستایی روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمرکزگرایی در تهران یک آسیب بزرگ برای کشور است و هر چه از تهران دور می‌شویم مشکلات بیشتر می‌شود تصریح کرد: در کشور ما همه جاده‌ها به سمت تهران ختم می‌شود و سال گذشته دیدیم که تهران سه روز قفل شد.

جندقیان با بیان اینکه برای توسعه مجبوریم به اطلاعات علمی مراجعه کنیم گفت: دهیاران و بخشداران نقش مهمی در توسعه روستایی برعهده دارند، اما بعضا می‌بینیم نقش ترمز را در توسعه اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای شکل‌گیری توسعه نیاز به چهار گزینه، سرمایه کالبدی، پولی، انسانی و سرمایه اجتماعی داریم افزود: قانون را مرور کنید چرا که تنها مرور قانون برای شما موقعیت‌ساز است.

 
انتهای پیام/ی

برگزاری همایش مشورتی امور دهیاری‌های استان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

حامد رستمی رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت را حکیمانه و راهگشا دانست و گفت: تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری از پیش نیاز‌های توسعه پایدار است.

او بیان کرد: اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت تمامی توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.

رستمی افزود: شورای جوان‌سازی در روستا‌ها به صورت هدفمند به فعالیت می‌پردازد و استاندار مردمی فارس تاکید ویژه‌ای بر اجرای موثر آن دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در راستای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.

رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم‌افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.

او اظهاری امیدواری کرد: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقای کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس یادآور شد: تشکیل شورای جوان‌سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی