Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری تحلیلی فردا:

چندی پیش خبری منتشر شد که نشان می داد خودروسازی سایپا و پارس خودرو که سهام عمده آن متعلق به سایپا است به مشتریان ساندرو پیشنهاد داده اند به جای خودروی ثبت نامی پراید و یا یکی از ماشین های خانواده تیبا را تحویل بگیرند. حجم انتقادات و واکنش ها به این پیشنهاد عجیب سایپا به قدری بود که این شرکت مجبور شد از این پیشنهاد خود عقب نشینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع شرکت سایپا با این اطلاعیه خود به گونه ای عمل کرد که گویی مردمی که پراید می خرند، نه از سر اجبار بلکه از سرعلاقه این کار را انجام می دهند، حال آن که سوار شدن خودروی بی کیفیتی مانند پراید مطلوب بسیاری از خریداران این خودرو نیست چه رسد به این که به جای ماشینی دیگر مجبور به خرید آن شوند.

پیشنهاد دوم هم اما دست کمی از پیشنهاد اول نداشت. این خودروساز به مردم پیشنهاد داده بود به کلی از تحویل خودرو صرف نظرکنند و در ازای آن سود بانکی تحویل بگیرند، آن هم با سودهایی که در مقابل درصد گرانی خودرو عملا نزدیک به صفر محسوب می شوند. این پیشنهاد نیز نه تنها مورد استقبال خریداران واقع نشد بلکه خشم آن ها را برانگخیت.

یکی از خریداران ساندرو در این زمینه می گوید: از سال گذشته تا کنون خرید ماشین در سامانه های ثبت نامی مانند دو سرعت شده است. تا می آیی ثبت نام کنی موجودی تمام می شود و عملا امکان خرید به این صورت برای ما نیست. در بازار آزاد هم قیمت ها دو برابر شده است و یک پراید را باید حدود 35 تا 40 میلیون خریداری کنیم. در این شرایط این پیشنهاد که پولتان را با این سود اندک پس بگیرید واقعا خجالت آور است.

اما گفتگویی جدید از یکی از مسئولان سایپا نشان می دهد که این شرکت دچار بحرانی در تحویل خودرو به مشتریان شده است. به نظر می رسد انحصار در بازار خودروی ایران موجب شده است که این خودروساز نگرانی چندانی از وجهه خود نداشته باشد و احتمالا مدیران این شرکت با خودشان این گونه فکر می کنند که حتی اگر بدترین خودروهای جهان را نیز تولید کنند مردم مجبور به خرید آن هستند.

ماجرا این جا عجیب تر می شود که یکی از مسئولان سایپا در گفتگویی با فارس اعلام نموده که باید طبق تعهدات 48 هزار خودرو را به مشتریان تحویل دهد اما این شرکت تنها می تواند 25 درصد این خودروها را به مشتریان دهد. البته بسیاری این 12 هزار نفری نیز که خودروها را تحویل می گیرند احتمالا باید تا پایان سال صبر کنند و فعلا خبری از تحویل خودرو نخواهد بود.

این مسئول در اظهارات خود گفته است که با توجه به غربالگری انجام شده، حتی ممکن است افرادی که تکمیل وجه هم کرده باشند به آن ها خودرویی تحویل داده نشود و فقط به مصرف‌کنندگان واقعی و نهایی خودرو داده شود!

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سایپا پارس خودرو ساندرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد هوشمند حریم شهر تهران در سال جدید

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران مهمترین اولویت سال ۱۴۰۳ این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مسعود رنجبریان پیرامون مهمترین اولویت‌های سال ۱۴۰۳ شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: ان‌شاءالله راه‌اندازی کامل سیستم هوشمند نه صرفا بحث دوربین البسه و خودرویی بلکه بحث رصد هوشمند حریم شهر تهران را در سال جاری داشته باشیم. کارها و ارتباط های خوبی برقرار شده است، با دانشگاه امام حسین(ع) در حال توافق‌های نهایی هستیم تا در سال ۱۴۰۳ رصد هزار و سیصد کیلومتری حریم شهر تهران را به صورت هوشمند انجام دهیم و ان‌شاءالله سطح تخلفات به شدت کاهش یابد.

وی درباره موضوع سد معبر در تهران هم اظهارکرد: طی کردن مسیر درگاه ملی مجوزها می‌تواند به شدت بحث سد معبر را کاهش بدهد. چون قرار است دستفروشان در جایگاه‌های مشخصی مستقر شوند. قرار نیست در تمام پیاده روها و خیابان‌ها باشند. قرار است در فضاهایی بروند که برای بازارچه‌های محلی اختصاص داده شده است. اگر این اتفاق بیفتد با زحمتی که شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران می‌کشد، اگر این ۵۰۰۰ دستفروشی که قبلا شناسایی کردند مجوزهایشان داده شود و همه کارهایش انجام بشود، فکر می‌کنم عمده دستفروشان در سطح شهر تهران ساماندهی شوند.

بر اساس گزارش سایت شهر، پیش‌تر مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در مورد طرح  نصب دوربین بر روی لباس نیروهای شرکت حریم بان و شهربان و همچنین دوربین‌های خودرویی گفته بود که این طرح آزمایشی به صورت پایلوت در منطقه ۶ و ۷ و در دو ناحیه از اول اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده است. در این دو ناحیه‌، دو اکیپ به دوربین خودرویی و دوربین البسه مجهز شده اند. طرح آزمایشی حدود دو ماه باید اجرا شود و همه ابعاد و مشکلات آن مشخص شود تا طرح اجرایی برای ۴۵۰ اکیپ خودرویی در سطح شهر تهران هم اجرایی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وعده وزیر راه: هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ قیمت پراید چقدر است؟
  • لاشه این خودرو ۳۰۰ میلیون تومان قیمت خورد/ قیمت عجیب پراید تصادفی را ببینید
  • رصد هوشمند حریم شهر تهران در سال جدید
  • یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال (+عکس)
  • خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال در آلمان
  • ◄ بده و بستان عجیب بین دو کامیون ساز بزرگ و باسابقه ایران!
  • در خدمات پس از فروش باید نگاه تحولی و عملکرد جهادی داشته باشیم
  • تحویل خودروهای مشتریان زامیاد در ایام عید نوروز/ تسهیلات ویژه برای تحویل حضوری محصولات زامیاد
  • کیفیت خدمات و تیراژ قطعات یدکی سایپا افزایش می یابد