Web Analytics Made Easy - Statcounter

سد معبر و گره‌های ترافیکی در خیابان‌ها و پیاده‌روهای قدیمی و کم عرض شهر تویسرکان تبدیل به مشکلی لاینحل برای این شهر شده است. ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ استانها همدان نظرات

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از همدان، هر فردی که برای اولین بار در خیابان‌های اصلی تویسرکان تردد می‌کند این معضل را به وضوح می‌بیند که دو خیابان اصلی شهر یعنی خیابان انقلاب و خیابان شهید باهنر دیگر گنجایش تردد وسایل نقلیه پرشمار امروزی را ندارند و شهر نه چندان بزرگ تویسرکان با مشکلات بزرگ در حوزه عبور و مرور عمومی مردم و وسایل نقلیه و گره‌های ترافیکی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که خیابان‌های اصلی تویسرکان شاید همان موقعیت جغرافیایی و بافت 50 سال گذشته خود را حفظ کرده‌اند اما تعداد وسایل نقلیه شهر حداقل 50 برابر شده است.

در عین حال سد معبرهای پرشمار و متعدد به ویژه در خیابان شهید باهنر، رفت و آمد مردم را با مشکلات عدیده مواجه کرده و بخشی از عابران به ناچار برای طی مسیر خود وارد خیابان می‌شوند، در چنین شرایطی تصور کنید که موتور سیکلت‌ها هم به جمع خودروهای عبوری از خیابان‌ها اضافه می‌شوند و چون تویسرکان از پارکینگ‌های متعدد و مناسب برخوردار نیست گاهی شاهد پارک دوبله و حتی سوبله خودروها در حاشیه خیابان هستیم.

برای شهری که خیابان‌های اصلی آن از دو تا سه خیابان تجاوز نمی‌کند به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که همچنان با این رویه روند عبور و مرور و تردد عمومی را مدیریت کند و یکی از ابتدائی ترین حقوق شهروندی را که حق راه رفتن و رانندگی بی مخاطره و نگران‌یاست از مردم سلب شود.

وضعیت بافت شهری تویسرکان به گونه‌ای است که ایجاد چنین مشکلاتی اجتناب ناپذیر است اما اینجاست که نخبگان، کارشناسان و صاحب نظران حوزه عبور و مرور و تردد درون شهری و مسئولان مرتبط باید وارد میدان شوند و ایده‌های قابل اجرایی را مطرح کنند تا مردم و ماشین‌ها بتوانند در ایام مختلف سال و به ویژه ایامی که مسافران و گردشگران نوروزی به تویسرکان می‌آیند، دچار مشکل نشوند.

بدون تردید نمی‌توان با این عذر و بهانه که بافت شهری تویسرکان همین است، دست روی دست گذاشت و هر روز شاهد افزایش مشکلات در این بخش بود.

مسئولان و دست اندرکاران مرتبط با این امر باید از علوم نوین روز و تجربه‌های موفق دیگر شهرهای کشور استفاده کنند و راهکار برون رفت از این وضعیت را به دقت مورد بررسی و رصد قرار دهند.

گاهی زمزمه هایی مبنی بر تبدیل برخی از خیابان‌های تویسرکان به حالت پیاده راه سازی به گوش می‌رسد اما باید دید اساساً این طرح می‌تواند مشکلات تردد عمومی در تویسرکان را حل کند و آیا اراده کافی و کارشناسانه برای اجرای چنین طرح هایی وجود دارد؟

شهرداری باید نسبت به رفع معضل سد معبر اقدام کند

فرماندار تویسرکان گفت: شهرداری تویسرکان بر اساس وظایف قانونی خود باید به مقوله رفع سد معبر در خیابان ها و معابر شهر ورود عملی پیدا کند.

حبیب مومیوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: بر اساس قانون، رفع مشکلاتی همچون سد معبر و تسهیل روند تردد و عبور و مرور عمومی از وظایف شهرداری‌ها به شمار می‌رود که شهرداری‌ها باید به آن عمل کنند.

وی افزود: مردم تویسرکان از سد معبر در خیابان‌ها و پیاده روهای اصلی تویسرکان شکایت های زیادی دارند و بر اساس قانون، شورای تامین شهرستان تویسرکان اقدام عملی برای حل مشکل سد معبرهای پرشمار را تصویب کرده و اکنون شهرداری باید به آن عمل کند.

مومیوند ابراز کرد: سال‌های طولانی است که مردم تویسرکان با معضل سد معبر روبه رو هستند و به رغم وعده‌های مسئولان در سال‌های گذشته، این معضل پس از گذشت سال‌ها همچنان پا برجا است.

وی تصریح کرد: حدود دو سال قبل، طرح سامان دهی دست فروشان سطح شهر و بازار روز تویسرکان با مشارکت بخش خصوصی به طور رسمی کلید زده شد اما دست فروشان و کاسبان از این طرح استقبال نکردند و همین امر سبب تداوم نیافتن فعالیت روز بازار تویسرکان شد.

حل معضل سد معبر نیازمند مشارکت همه دستگاه های اجرایی مرتبط است

شهردار تویسرکان گفت: حل معضل سد معبرهای متعدد در خیابان‌ها و معابر شهر تویسرکان نیازمند مشارکت عملی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این معضل را برطرف کند.

کاظم گمار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: این مساله که بر اساس قانون، مدیریت سد معبرهای سطح شهر بر عهده شهرداری است، حرف درستی است اما به شرطی که همه دستگاه‌های اجرایی دخیل در این امر پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: شهرداری تویسرکان بارها به صورت قانونی به مقوله رفع مشکل سد معبر ورود پیدا کرده اما برخی دست فروش‌ها و مغازه دارانی که فضای زیادی از محل تردد عمومی را اشغال می‌کنند با ماموران شهرداری برخورد فیزیکی کرده‌اند.

گمار گفت: وقتی نیروهای شهرداری حتی از امنیت جانی برای رفع مشکل سد معبر برخوردار نیستند چگونه می توان انتظار داشت بدون حمایت نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های مرتبط اجرایی، این مشکل را ریشه کن کرد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های مرتبط اجرایی با رفع معضل سد معبر باید با اراده و عزم جدی و حقیقی به میدان بیایند تا شهرداری بتواند به وظیفه خود در این بخش عمل کند ابراز کرد: اکنون روز بازارهای تویسرکان در نقاط مختلف شهر و در روزهای مختلف هفته با استقبال خوب مردم برپا می‌شوند و این در حالی است که دستفروشان و کاسبان سطح شهر از حضور در محل روزبازار تویسرکان در یک مکان مشخص خود داری می‌کنند.

پارکینگ طبقاتی در تویسرکان ساخته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تویسرکان گفت: پارکینگ طبقاتی در پنج طبقه با هدف کاهش بار ترافیکی خیابان‌های اصلی شهر تویسرکان و تسهیل در روند عبور و مرور عمومی در تویسرکان ساخته می‌شود.

مسعود حمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: نبود پارکینگ کافی برای توقف خودروهای درون شهری یکی از مشکلاتی است که به اختلال در روند تردد عمومی در خیابان‌های اصلی شهر تویسرکان دامن زده است.

وی افزود: زمین لازم برای ساخت پارکینگ پنج طبقه‍‌ ای در کوچه فرعی مسجد زرهان و همچنین اعتبار اولیه برای آغاز مراحل اجرایی این طرح تامین شده و در آینده‌ای نزدیک شاهد پیشبرد مراحل اجرایی این طرح خواهیم بود.

حمیدیان تصریح کرد: همچنین طرح هایی برای گشایش ترافیکی و تسهیل در روند تردد و عبور و مرور عمومی مانند پیاده راه سازی در شورای اسلامی شهر تویسرکان در حال بررسی است.

گزارش از وحید الوندی

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد

به گزارش پارس نیوز ، محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

دیگر خبرها

  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم