Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در جلسه استانی مبارزه با کرم خراط افزود: دو موضوع در ارتباط با بحث های اقتصادی کشور بسیار مهم است که یکی ایجاد اشتغال و دیگری افزایش درآمد سرانه مردم است و با اولویت ترین کار در این زمینه حفظ سرمایه های موجود است و بنظرم حفظ سرمایه های موجود از سرمایه گذاری جدید واجب تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین سرمایه های موجود در بخش کشاورزی که باید حفظ شود بحث درختان گردو است که باتوجه به میزان محصول و طول عمر این درختان بسیار مهم است و بنده حتی قبل از حضور در استانداری و در زمان دانشگاه جلسات علمی متعددی برای کنترل آفت خرما برگزار کردم و اکنون نیز بر کنترل آفت ها در بخش کشاورزی تأکید دارم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: استانداری وظیفه خود می داند که با تأمین اعتبار و هماهنگ نمودن دستگاه ها زمینه مبارزه با آفات را فراهم کند و باید به شدت مراقبت کنیم که کارهای انجام شده در بخش مبارزه با کرم خراط به هدر نرود و دوباره شاهد برگشت آفت نباشیم.

وی با اشاره بر آموزش کشاورزان اظهار داشت: باید کشاورزان را توجیه کرد تا نه تنها شکایتی نسبت به هرس درختان نداشته باشند بلکه خودشان پیشرو در این قضیه باشند و تأکید دارم برای حفظ درختان حتی اگر لازم باشد در جاهایی که خشکسالی زیاد است با تانکر زمینه آبیاری درختان فراهم شود. البته اولویت در تأمین آبرسانی سیار با آب شرب مردم، حیوانات و درختان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش کشاورزی خرما درآمد سرمایه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به ورودی سدهای استان با توجه به بارندگی‌ها، گفت: سد تهم تاکنون حدود ۲ میلیون مترمکعب ورودی داشته که این میزان سال قبل همین موقع حدود ۶.۵ میلیون مترمکعب بود.

اکبر باقری امروز (چهارشنبه ۸ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سد کینه‌ورس که تامین‌کننده آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره است، تاکنون حدود ۲ میلیون مترمکعب ورودی داشته که این میزان سال قبل همین موقع حدود ۳ میلیون مترمکعب بود. 

وی با بیان اینکه سد گلابر نیز ۲ میلیون مترمکعب تاکنون آورد داشته که این میزان سال قبل حدود ۲.۵ میلیون مترمکعب بود، ادامه داد: سد تالوار نیز تاکنون ۸ میلیون مترمکعب ورودی ثبت شده داشته که این میزان سال قبل حدود ۱۸ میلیون مترمکعب بود و این موضوع نشان می‌دهد که بایستی صرفه‌جویی را در اولویت برنامه‌های مصارف شرب و کشاورزی قرار دهیم.

اکبری در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت بارش‌های استان، گفت: از ابتدای سال آبی تا ۲ فروردین امسال حدود ۱۶۱ میلی‌متر بارندگی داشتیم که این میزان در سال قبل که حدود ۱۸۲ میلی‌متر بود که با این آمار این میزان بارندگی، حدود ۱۱ درصد منفی نسبت به سال گذشته و نسبت به متوسط درازمدت حدود ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال با اجرای برنامه های اولویت‌دار دستگاهها در خوزستان
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • باغداران بخوانند/ برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه باید کرد؟
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی