Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@19:10:09 GMT

تولید10 تُن حوله آنتی‌باکتریال نانویی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۶۱۲۹

تولید10 تُن حوله آنتی‌باکتریال نانویی

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، امروزه با هدف کاهش اثرات و بوی نامطبوع ناشی از حضور میکروب‌ها بر حوله‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. روش‌هایی مانند استفاده از میکرو و نانوکپسول‌ها، تبدیل ترکیبات بدبو به ترکیبات بی‌بو و کاهش فراریت مواد دارای بوی نامطبوع برای این منظور وجود دارد. استفاده از حوله‌ی آنتی‌باکتریال می‌تواند از اثرات مضر باکتری‌ها جلوگیری کند؛ زیرا جرم‌ها و باکتری‌های درون بافت پارچه را به دام انداخته و آن‌ها را از بین می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت حوله یاس سپید مشهد موفق به تولید حوله‌هایی با خاصیت آنتی‌باکتریال شده‌است. به‌دلیل افزودن نانومواد در الیاف این حوله‌ها، کیفیت آن‌ها بهبود یافته و عوامل بیماری‌زا در آن‌ها جایی ندارند.

سیامک سلیمی، مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی این شرکت، می‌گوید: « سفارشی به میزان 10 تن از این نوع حوله‌های آنتی‌باکتریال نانویی از یکی از هتل‌ها دریافت کردیم و این سفارش تحویل مشتری شده‌است. عرضه‌ی این نوع حوله‌ها به بازار هنوز آغاز نشده و فعلاً براساس تقاضای عمده توسط مصرف‌کنندگان تولید داریم. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا چند ماه آینده عرضه‌ی این حوله‌ها به بازار آغاز خواهد شد.»

سلیمی درباره‌ی عملکرد ای حوله‌ها می‌گوید: « این حوله‌ها علاوه بر ضد میکروب بودن، دارای خاصیت ضد قارچ نیز هستند و هیچ حساسیتی در گروه‌های سنی مختلف ایجاد نمی‌کنند. نتایج بررسی‌ها نشان داده است که بعد از 100 مرتبه شستشو هنوز خواص آنتی‌باکتریالی در این حوله‌ها وجود دارد.»

براساس آزمون‌های ضد باکتری و ضد قارچ، حوله‌های آنتی‌باکتریال این شرکت قابلیت از بین بردن باکتری‌هایی از جمله E.Coli و S.Aureus را دارند. این محصول که با نام تجاری سلین عرضه می‌شود، توانسته گواهینامه‌ی نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو را کسب کند.

حوله‌های آنتی‌باکتریال شرکت حوله یاس سپید مشهد به‌صورت ۱۰۰درصد از الیاف پنبه تولید می‌شوند و نسبت به حوله‌های معمولی آب بیشتری را به خود جذب می‌کنند. گفتنی است این حوله‌ها نمونه‌ی مشابه داخلی و خارجی ندارند.

انتهای پیام/

169 / 279 نانو حوله میکروب باکتری باف پارچه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نانو حوله میکروب باکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه برای پیشگیری از وجود باقیمانده‌های دارویی بخصوص آنتی بیوتیک‌ها در گوشت و آلایش استحصالی کشتارگاه‌ها الزامی می‌باشد.

محمود زین الدینی گفت: کلیه گله‌های طیور پرورشی آماده کشتار باید ظرف ۴۸ ساعت قبل بارگیری توسط دکتر دامپزشک بهداشتی فارم مورد معاینه درمانگاهی قرار گرفته و به منظور رصد و پایش باقیمانده آنتی بیوتیک‌های مصرفی قبل از کشتار مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: مرغداران  با توجه به رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در همه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل، بهداشت سالن‌های پرورش، واکسیناسیون، درمان و اعمال محدودیت‌های زمانی قرنطینه‌ای در جلوگیری از اشاعه بیماری‌های طیور و تامین گوشت مرغ سالم برای جامعه سهم بزرگی دارند.

زین الدینی بیان کرد: نتایج آزمایشگاهی به نحو مطلوبی حاکی از عدم وجود باقیمانده‌های آنتی بیوتیک در اکثر طیور کشتاری شهرستان کرمان بدست آمده است.

وی تصریح کرد: دارو یا آنتی بیوتیکی که به دام و طیور تزریق یا خورانده می‌شود اگر مقداری از این دارو در بدن آنها باقی بماند این باقی مانده می‌تواند به عنوان یک عامل مضر سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره بر تداوم طرح پایش آنتی بیوتیکی مرغ‌های آماده کشتار از مرغداران عزیز درخواست کرد: توصیه‌های دامپزشکی را جدی‌تر بگیرند تا مخاطرات ناشی از عدم رعایت دوره پرهیز دارویی از جمله افزایش مقاومت‌های دارویی و انتی بیوتیکی و سایر اثرات نامطلوب به حداقل ممکن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن