Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - رييس دفتر رييس جمهوري گفت: دولت مصمم است تا پس از سفر آقاي دکتر روحاني به آذربايجان غربي بيش از 20 هزار ميليارد ريال در اين استان سرمايه گذاري کند.

به گزارش ايرنا، محمود واعظي شامگاه يکشنبه در يک گفت و گوي خبري در اروميه افزود: بيش از 10 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري مستقيم دولت براي سفر رييس جمهوري به آذربايجان غربي در نظر گرفته شده است که با استفاده از صندوق توسعه ملي اين رقم به بيش از 20 هزار ميليارد ريال مي رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: در اين سفر در بخش هاي مختلف زيربنايي مثل آب و کشاورزي که مي تواند اشتغال در پي داشته باشد، سرمايه گذاري مي شود و به نوعي سعي شده است تا به تمام بخش ها توجه شود.
واعظي ادامه داد: در اين سفر افتتاح و کلنگ زني برخي از طرح ها مانند راه آهن آذربايجان غربي مدنظر است که علاوه بر تامين امنيت سفر، در حمل و نقل بار تحول آفرين خواهد بود.
وي با اشاره به اينکه اشتغال در آذربايجان غربي بسيار مهم است، افزود: سعي مي شود تا شاخص هاي توسعه اي افزايش و ارتقا يابند و روي اين موارد برنامه ريزي هايي در استان انجام شده است.
رييس دفتر رييس جمهوري توجه به مساله کشاورزي در اين منطقه را ضروري بيان کرد و گفت: با توجه به فراهم بودن زمينه صادرات در اين استان توجه به بخش کشاورزي مي تواند به ايجاد اشتغال کمک کند.
واعظي با اشاره به اينکه 200 بنگاه کوچک و متوسط در آذربايجان غربي فعاليت دارند، افزود: مرزي بودن يک مزيت براي آذربايجان غربي بوده و مقرر شده است با دولت ترکيه صحبت هايي انجام شود تا راه آهن اروميه به راه آهن ترکيه متصل شود.
وي اظهار داشت: اگر مديران، تجار و بخش خصوصي و مردم کنار هم، حامي هم و مکمل هم از نظر اقتصادي باشند، در آينده اي نزديک مي توان چهره اين استان را از نظر اشتغال و توسعه متحول کرد.
واعظي با بيان اينکه مساله گردشگري آذربايجان غربي مغفول مانده است، گفت: گردشگري موجب رونق اقتصادي و تحول در استان و توسعه آن مي شود.
رييس دفتر رييس جمهوري افزود: آذربايجان غربي در برخي مسايل صنعتي و صنايع دستي و بخش هاي مختلف که مي تواند شاخص هاي استان را ارتقا دهد، پتانسيل دارد.
وي اضافه کرد: در کنار همه ظرفيت هاي موجود، آذربايجان غربي در زمينه سرمايه اجتماعي نيز داراي شهروندان تحصيل کرده و تنوع قوميت ها يک مزيت براي اين استان است.
واعظي اظهار داشت: درباره امنيت استان، سرمايه گذاري و تبليغ ضروري است و رسانه ملي بايد به اين موضوع توجه و اهتمام کند.
وي بيان کرد: هرچند در سال هاي قبل ناآرامي هايي در استان بوده ولي هم اکنون کاملا امن و آرام است و ظرفيت هاي کار و سرمايه گذاري را داراست.
واعظي اضافه کرد: بخش زيادي از مصوبات سفر و تعهدات دولت در سفر قبلي به آذربايجان غربي محقق شده اما در برخي پروژه هاي بخش خصوصي پيشرفت ها اندک بوده است و برنامه ريزي خوبي براي اين سفر شده تا با اجراي پروژه ها شاهد تحول مطلوبي بود.
به گزارش ايرنا برخي از اعضاي هيات دولت يک روز قبل از سفر رييس جمهوري به آذربايجان غربي در شهرستانهاي اين استان مستقر شده اند تا با بررسي مسائل مناطق مختلف استان موضوعات را جمع بندي و به رييس جمهوري ارائه کنند.
حجت الاسلام دکتر حسن روحاني روز دوشنبه/امروز/ ميهمان مردم آذربايجان غربي خواهد بود و ساعت 9 صبح در ورزشگاه شهيد چمران خوي سخنراني خواهد کرد.
در اين سفر يکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه هاي بهداشتي درماني، گازرساني، آبخيزداري، فرودگاه، راه آهن نيروگاه سيکل ترکيبي با هزينه 9 هزار و 971 ميليارد ريالي افتتاح و 2 طرح در بخش هاي آبخيزداري و گازرساني روستايي به ارزش 486 ميليارد ريالي کلنگ زني مي شود.
7125/3072/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است

‏مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هم ‏اکنون حجم آب پشت سد‌های استان طبق آخرین پایش به یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده ‏که بیش از ۷۱ درصد حجم نرمال بوده و ۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیشتر است‎. ‎
مجید رستگاری افزود: این حجم در زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون مترمکعب بود و ‏امسال این میزان ۶۷ میلیون مترمکعب افزایش یافته است‎

مجید رستگاری اضافه کرد: طبق آخرین پایش، سد بوکان ۶۷۴، مهاباد ۱۷۶، آغ چای چایپاره ۱۱۷ و شهرچای ‏ارومیه ۹۴ میلیون مترمکعب آب دارند که نزدیک به ۷۷ درصد کل آب‌های موجود در سد‌های ۱۴ ‏گانه استان را شامل می‌شود‎

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: از ۱۴ سد فعال استان آب پشت ۷ سد ‏بیشتر از سال گذشته، یک سد مشابه پارسال و ۶ سد کمتر از سال گذشته است‎. ‎

رستگاری با اشاره به اینکه سد قیقاج مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب آب دارد، اظهار کرد: ۷ سد ‏شهرچای ارومیه، مهاباد، بارون ماکو، آغ چای چایپاره، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ و کرم آباد پلدشت، ‏بیشتر از پارسال، آب در آنها ذخیره شده است‎. ‎

هم اینک ۱۴ سد در آذربایجان غربی وجود دارد که حجم آنها نزدیک به ۲ میلیارد مترمکعب است‎. ‎

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان