Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@02:49:16 GMT

سامانه بارشی جدید امشب وارد ایران می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۶۴۴۴

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب سامانه بارشی جدید از جنوب و جنوب غرب وارد ایران می‌شود، روند فعالیت سامانه بارشی را طی روزهای آینده پیش‌بینی و تشریح کرد. آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه اظهارکرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه 28 آبان) درسواحل دریای خزر بویژه در استان گلستان و همچنین در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، در برخی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه از اوایل امشب سامانه جدید بارشی از سمت جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود ، گفت: فردا (سه شنبه 29 آبان) در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ‌بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد،‌ یزد، جنوب اصفهان و به تدریج در بخش‌هایی از کرمان،‌ هرمزگان و خراسان جنوبی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، پس فردا (چهارشنبه 30 آبان) فعالیت سامانه بارشی با شدت کمتر در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان،‌ خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه همچنین اضافه کرد: امروز و فردا به سبب وزش باد شدید، ‌مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود و همچنین با ورود سامانه بارشی از جنوب از اواخر امروز و طی روز آینده در مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
وی تاکید کرد: طی دو روز آینده روند افزایش آلاینده‌ها در برخی شهرهای پر جمعیت و صنعتی کشور بویژه تهران، اصفهان و اراک پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت:  آسمان تهران فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه 29 و 30 آبان) نیمه ابری، همراه با غبار صبحگاهی بیشترین و کمترین دمای 14 و 8 و 16 و 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۵۷۵۰۲ تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سامانه بارشی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور افزود: امروز و فردا سامانه بارشی در استان‌های ساحلی خزر، نواحی مرکزی کشور، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی نقاط جنوب و جنوب غرب کشور فعال خواهد بود و سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت خواهد شد.

به گفته وی فعالیت این سامانه بارشی در برخی مناطق مستعد سبب بارش تگرگ نیز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی روز چهارشنبه نیز به جام جم آنلاین گفت: در این روز به تدریج از سمت غرب کشور کاهش ابر را شاهد خواهیم بود. اما این سامانه بارشی در روز پنجشنبه در مناطقی مانند شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور سبب بارش باران خواهد شد.

ضیاییان عنوان کرد: در روز جمعه نیز شهروندان در مناطقی مانند نیمه جنوبی کرمان، شرق هرمزگان و برخی نقاط یزد شاهد بارش باران خواهند بود و به این شکل این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

وی درباره شرایط جوی روز شنبه آینده نیز توضیح داد: در بعد از ظهر این روز شاهد بارش‌های پراکنده‌ای در ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی یادآورشد: تا روز جمعه وزش باد در نیمه شرقی کشور در برخی از ساعات روز تشدید و گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

ضیاییان درباره روند افزایش دمای هوا نیز بیان کرد: از پنجشنبه تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایشی تدریجی دمای هوا را برای غالب مناطق کشور خواهیم داشت.

به گفته وی دریای خزر و خلیج فارس امروز و فردا مواج خواهد بود.

دیگر خبرها

  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم