Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@10:50:22 GMT

سرمربی سوئیس: با برتری ذهنی بلژیک را شکست دادیم

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۶۵۴۶

سرمربی سوئیس: با برتری ذهنی بلژیک را شکست دادیم

بعد از پیروزی عجیب سوئیس بر بلژیک در رقابتهای لیگ ملتهای یوفا که با نتیجه‌ی 5-2 بدست آمد سرمربی سوئیسی‌ها این پیروزی را نتیجه‌ی برتری ذهنی شاگردانش دانست.

به گزارش "ورزش سه"، بلژیک تیم پرستاره‌ای که چند ماه پیش در جام جهانی روسیه با نمایش‌های درخشان بسیاری از فوتبالدوستان دنیا را شیفته‌ی خود کرده بود و خیل عظیمی از هواداران بین‌المللی جدید پیدا کرده بود دیروز در قالب رقابتهای لیگ ملتهای یوفا در خاک سوئیس در حالی به مصاف این تیم رفت که بسیاری معتقد بودند بلژیک می‌تواند از این بازی با پیروزی بیرون بیاید، هر چند هیچکس انتظار نداشت پیروزی بر سوئیس برای بلژیکی‌ها راحت باشد چرا که سوئیس هم در جام جهانی و بعد از آن نشان داده بود تیمی نیست که بتوان براحتی از سر راه برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بلژیکی‌ها همانطور که انتظار می‌رفت بازی را انفجاری شروع کردند و به دو گل دست یافتند ولی بعد از آن سوئیس یک پنالتی به دست آورد و از این لحظه به بعد روند بازی 180 درجه تغییر کرد تا کنترل به دست سوئیسی‌ها بیفتد و در نهایت بازی با نتیجه‌ی عجیب 5-2 به نفع سوئیس به پایان برسد تا سوئیسی‌ها به مرحله‌ی فینال لیگ ملتهای یوفا راه یابند.

 

شاگردان سوئیسی پتکوویچ حالا یکی از 4 تیم برتر اروپا هستند ولی آنها دیروز علاوه بر این موفق شدند یک رکورد تاریخی ثبت کنند و بعد از پیروزی 4-2 مقابل آلمان در جام جهانی 1938، برای اولین بار بعد از عقب افتادن 2-0 از یک حریف، بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند.

 

پتکوویچ که بعد از این برد بزرگ با خبرنگاران صحبت می‌کرد معتقد بود که برتری ذهنی شاگردانش بر بلژیکی‌ها مهمترین عامل این پیروزی شگفت‌انگیز بوده است. پتکوویچ به خبرنگاران گفت:" این پیروزی خیلی شیرین است ولی نمی‌خواهم که تا آخر سال همه از ما فقط راجع به این پیروزی سوال کنند. ما از جام جهانی به این طرف هرگز در تیم ملی شاهد فضای منفی نبوده‌ایم. جام جهانی باعث شد دنیا به قدرت تیم ملی سوئیس پی ببرد و نتایجی که بعد از جام جهانی بدست آمده هم باعث شده سوئیس در سطح جهانی برای خود اعتباری قابل توجه بدست آورد".

 

تیم ملی سوئیس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست الهلال و افسوس بزرگ برای سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، تیم الهلال عربستان  در بازی رفت مرحله  نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه چهار بر دو مغلوب العین امارات شد.
تا قبل از این بازی الهلال قدرتمند یک تیم شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسید و رکوردهایی در این باره شکسته بود اما العین نشان داد قدرت اول غرب آسیا شکست‌ناپذیر نیست.

در سال‌های اخیر اینگونه بوده که هر تیمی از غرب آسیا قدرتنمایی کرده برای رسیدن به فینال باید از الهلال پرستاره عبور می‌کرده و شکست دادن این تیم کار دشواری بوده که با جذب ستاره‌هایی چون نیمار، مالکوم، میتروویچ و ... بسیار دشوارتر هم شده اما العین نشان داد می‌تواند از این سد بزرگ هم عبور کرد.

با پیروزی العین حالا بیشتر از هر تیمی دیگری سپاهان باید افسوس بخورد و آه حسرت بکشد چرا که این تیم در مرحله یک هشتم نهایی در هر دو بازی رفت و برگشت شرایط پیروزی مقابل این تیم قدرتمند را داشت اما با ده نفره شدن و اشتباهات عجیب و غریب شکست خورد تا در انجام این کار بزرگ عاجز بماند.

العین امروز به تمام تیم‌های آسیایی و از جمله سپاهان نشان داد می‌توان با برنامه‌ریزی، انسجام و تمرکز در میدان حتی الهلال قدرتمند را شکست داد. هر چند سه گل از چهار گل العین با ضربه پنالتی به دست آمد اما نمی‌توان برد بزرگ این تیم را زیر سوال برد و به بخت و اقبال ارتباطش داد.

العین در کمال شجاعت و جسارت تمام با الهلال پرستاره رودررو شد و لایق این پیروزی درخشان بود و حالا با شرایط روانی مساعد پا به بازی برگشت خواهد گذاشت و شانس زیادی برای فینالیست شدن دارد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در پایان مرحله گروهی هیچ کس تصور نمی‌کرد تیمی مثل العین تا اینجا پیش بیاید و بعد از حذف النصر حالا در آستانه حذف دیگر غول پرستاره عربستانی باشد.

دیگر خبرها

  • پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان
  • توخل: پیروزی حق بایرن مونیخ بود
  • سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد
  • شکست الهلال و افسوس بزرگ برای سپاهان
  • ژاوی به عنوان سرمربی بارسلونا در فصل جاری ۳ کارت قرمز؛ در کل دوران بازی خود فقط ۲ کارت قرمز
  • تاج و تخت الهلال با کلی رکورد به باد رفت
  • کیفیت دربی اصفهان راضی‌کننده نبود/ باتوجه به فاصله کم بازی‌ها به ریکاوری ذهنی نیازمندیم
  • آتش بازی میزبان: چشمک تایلندی‌ها به جام جهانی
  • دلداری دادن سرجی روبرتو و الخاندرو بالده به پائو کوبارسی پس از شکست بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن / عکس
  • سیمئونه: بازیکنان اتلتیکو مادرید در طول مدت بازی، دقیقا برخلاف خواسته‌های من عمل کردند